Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Klucz do sukcesu jest prosty: Dowiedz się, czego...

Artykuły serwisu


Klucz do sukcesu jest prosty: Dowiedz się, czego chcesz


Dodano: 2007-03-29

Drukuj


Jakich osobowości poszukujesz przy zatrudnianiu na stanowiska kierownicze? Mam nadzieję, że wiesz ponieważ ukształtowałeś cechy osobowościowe swoich najlepszych kierowników? Wszyscy mamy wyobrażenie o idealnych liderach, których chcielibyśmy sklonować. Aby osiągnąć powtarzalność sukcesów musimy dokładnie wiedzieć, jakiego typu osobowości poszukujemy.

Po wielu latach pomyślnej, i przykro to powiedzieć, niepomyślnej selekcji odkryliśmy, że niżej przedstawiony profil osobowościowy najlepiej odpowiada naszym potrzebom w różnorakich typach franczyzy hotelowej. Od obiektów ekonomicznych do luksusowych, od wybranych bądź ukierunkowanych usług do pełnego ich zakresu i obiektów kurortowych, profil ten spełniał wszystkie nasze wymagania.

Najpierw chciałabym wyjaśnić, że chociaż profil osobowości, którego poszukujemy w naszych liderach zespołów pracowniczych obejmuje 'doświadczenie hotelowe', ale nie jest to decydujące w przypadku naszych przyszłych współpracowników. Odkryliśmy, że jeżeli zatrudnimy 'uśmiechy' to możemy je nauczyć umiejętności na większości stanowisk. Niektórzy z naszych najlepszych liderów przestąpili na początku nasze progi bez jakiegokolwiek doświadczenia hotelowego. To, co naprawdę mieli w sobie, to ich ujmujący, fantastyczny uśmiech, wspaniałe podejście, motywację, determinację i poświęcenie do kroczenia obraną ścieżką kariery zawodowej. Taki typ współpracownika szybko przystępuje do naszego Programu Sukcesu i w miarę zdobywania doświadczenia zostaje, a niektórzy z nich już zostali, jednymi z naszych najlepszych liderów.

Odkryliśmy, że nasi najlepsi liderzy odpowiadają następującym kryteriom profilu osobowościowego:

1. Doświadczenie hotelowe

Osoby, które rozumieją, w jaki sposób funkcjonuje hotel, czego wymaga odniesienie sukcesu i którzy doceniają wynagrodzenie za staranie się, aby nasi goście byli   szczęśliwi. Osoby te rozumieją, że wywołanie uśmiechu na twarzy gościa lub współpracownika jest większym wynagrodzeniem niż jakiekolwiek finansowe zadośćuczynienie.

2.  Doświadczenie życiowe

Osoby, które mają rozmaite zawodowe i życiowe doświadczenia i którzy mają sprecyzowane pomysły w zakresie 'czym chcieliby zostać, kiedy dorosną', co obejmuje również cechę bycia współczującym liderem i umiejętność prowadzenia wielkiego, wspaniałego hotelu.

3.  Równowaga

Osoby, które ciężko pracują nad równoważeniem najważniejszych części ich życia: ducha (cokolwiek to dla nich oznacza), zdrowia, rodziny i pracy.

4.
Świadomość zysków i strat

Osoby, które na pierwszym miejscu stawiają ludzi, a mimo to wiedzą jak zarabiać pieniądze w przemyśle hotelarskim.

5.
Pasja

Poszukujemy osób, które kochają to, co robią i osób, które kochają nas i to, co robimy. Osoby, które rozumieją i wierzą w nasze podstawowe wartości tak mocno, że nie tylko znają je na pamięć... oni po prostu nimi żyją.

6.
Osoby, którym ufamy

Zapewniamy naszym liderom duży zakres odpowiedzialności i duży margines swobody. Poszukujemy osób, którym będziemy mogli zaufać w obu tych zakresach. Wizytujemy nasze obiekty, co najmniej raz w miesiącu, aby zaoferować im nasze wsparcie i odnaleźć rzeczy, które wykonują prawidłowo, a w żadnym razie nie po to, aby ich szpiegować czy doszukiwać się uchybień w ich pracy. Dlatego, też pragniemy ufać naszym liderom w tym, co robią.

7.
Przywództwo, charyzma i osobowość

W swej istocie nasz przemysł jest przemysłem opartym na ludziach. Powinien być również dla nich przemysłem atrakcyjnym. Wierzymy, że nasze hotele wszystkie razem i każdy z osobna są odzwierciedleniem osobowości ich liderów. Zjawisko to rozpoczyna się u samej góry. Jeżeli zatrudniasz lidera pozbawionego tych cech charakteru, to nie będziesz miał hotelu, w którym ludzie będą chcieli pracować i przebywać.

8.
Przedsiębiorcy i ryzykanci

Osoby, które przyjmą narzędzia, w które ich zaopatrzymy, podejmą ryzyko zbudowania swoich biznesów i wziąć odpowiedzialność za rezultat.

9.
Niezależni decydenci

Osoby, które potrafią i myślą samodzielnie. Osoby, które poszukują generalnego zrozumienia różnych opcji i potrafią wyciągnąć z nich swoje własne wnioski.

10.
Działanie

Osoby, które rozumieją, że robienie czegoś...czegokolwiek...jest zawsze preferowanym podejściem do obowiązków służbowych w przemyśle hotelarskim. Wierzymy w zasadę trzech P w udzielanych pełnomocnictwach, niezależnie od tego jakie piastujesz stanowisko. wszyscy nasi liderzy i współpracownicy mają Pozwolenie (Permission) do troszczenia się o swoich gości (jest to ich praca), Władza (Power) do robienia czegokolwiek, co jest wymagane do sprawienia, aby każdy gość stał się naszym lojalnym gościem i co najważniejsze Ochronę (Protection), kiedy decyzja przez nich podjęta mogłaby się okazać nie taką, jakiej oczekiwalibyśmy. Nikt, nigdy nie jest dyscyplinowany za podejmowane działanie, tak długo, jak podstawową przesłanką podjęcia działań jest interes gości i współpracowników.

11.
Odpowiedzialność

Kiedy działamy w przemyśle opartym głownie na pracy ludzi, to naprawdę jesteśmy w tym biznesie. Poszukujemy osób, które potrafią równoważyć miękkie serce wymagane do przewodzenia ludziom, a twardą postawą wymaganą przy prowadzeniu biznesu. Innymi słowy, osób które posiadają zdolność ponoszenia odpowiedzialności osobistej i wpojenia takiej samej odpowiedzialności innym osobom.

Każda osoba w twoim przedsiębiorstwie powinna być trenerem odpowiedzialnym za inspirowanie nowych pomysłów, dostarczania narzędzi, zapewniania wsparcia i zachęty dla swoich współpracowników. Zarządzaj swoimi liderami poprzez wywieranie na nich wpływu. Nie przez ich kontrolowanie. Staraj się być tolerancyjnym dla błędów popełnianych w bieżącej pracy, ale nie bądź tolerancyjny dla słabych rezultatów. Kiedy tylko jest to możliwe, faworyzuj wybory dokonywane przez poszczególnych liderów, w metodach i postawach wobec pracy. Słuchaj; naprawdę słuchaj, co mają do powiedzenia ludzie, których wybrałeś do prowadzenia swojej firmy. Poszukuj kreatywnych sposobów do komunikowania się z nimi. Sprawą kluczową jest poznanie profilu osobowościowego, który pragniesz pozyskać i nie zgadzać się w tym zakresie na żadne ustępstwa. Sukces, wówczas, okaże się bardzo prostą sprawą.

Lizz Chambers


© Copyright Lizz Chambers

Lizz Chambers – trener i szkoleniowiec dla wszystkich obiektów zarządzanych przez Newport Hospitality Group. Koordynuje i przeprowadza warsztaty z umiejętności kierowniczych przygotowujące do certyfikacji AH&LA's Educational Institute.

Kontakt:
Lizz Chambers
email: InnTrainin@nhghotels.com
www.nhghotels.com


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji