Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Posłuchaj, o czym mówi twój ubiór

Artykuły serwisu


Posłuchaj, o czym mówi twój ubiór


Dodano: 2007-04-02

Drukuj


Czy miałeś kiedyś pracownika, który przyszedł do pracy w brudnym, pomarszczonym czy cuchnącym uniformie? Z pewnością tak. Każdy z weteranów przemysłu hotelarskiego musiał w przeszłości zetknąć się z takim przypadkiem.

Wszyscy wysłuchiwaliśmy tych samych usprawiedliwień, 'nie miałem czasu, aby uprać swoje ubranie' lub 'to była jedyna koszula lub fartuch, który mogłem znaleźć'. Jeżeli wizerunek człowieka mówi o nim wszystko, to pamiętaj że twoi kelnerzy i personel kuchni są frontowymi  przedstawicielami firmy pracowującymi na ogólny wizerunek twojego przedsiębiorstwa.

Postawiliśmy to pytanie grupie klientów często odwiedzających restauracje: „Co znaczy dla ciebie brudne, pomarszczone lub cuchnące ubranie, które obserwujesz u kelnera lub pracownika kuchni, kiedy zamierzasz spożyć posiłek w restauracji?”. Niemal uniwersalnie, wszyscy oni odpowiedzieli, że oznacza to dla nich tylko i aż tyle, że w firmie tej, prawdopodobnie również panuje brud lub że brakuje w niej troski i dbałości o szczegóły. Ponadto, większość osób wskazało na to, że byłby to dodatkowy czynnik decydujący o tym, czy chcieliby ponownie odwiedzić tę restaurację.

Prawidłowa, trójwymiarowa polityka dotycząca ubrań służbowych pomoże ci w bezpiecznym utrzymaniu pożądanego przez ciebie wizerunku.

Nieświeże, cuchnące uniformy: Przystępowanie do pracy w czystym, wyprasowanym ubraniu roboczym powinno być częścią twojej polityki pracowniczej. Usługi w zakresie czystości ubiorów są często w tym względzie najlepszym rozwiązaniem, ale ci którzy nie korzystają z tej formy usług, powinni przestrzegać zasady, o której wspomniano wyżej. No i za wszelką cenę zakazujcie nadmiernego używania perfum. Perfumy stępiają zmysły i uniemożliwiają twoim klientom rzeczywiste rozkoszowanie się serwowanymi potrawami.

Pomarszczone, wymięte ubranie: Pomarszczone ubranie robocze reprezentuje stan bałaganiarstwa panujący wśród twojego personelu. Respondenci, w badaniu które przeprowadziliśmy, wskazali że wymięte ubranie przypominało im kogoś, kto właśnie wygramolił się z łóżka. Rozważ możliwość zakupu ubrań służbowych wykonanych z poliestrowej tkaniny, które są łatwiejsze w schludnym utrzymaniu.

Brudne/poplamione ubranie robocze: Oczywiście wiemy, że czasami nie da się tego uniknąć, szczególnie przy końcu zmiany roboczej. Natomiast nie powinno być w takim stanie w momencie przystępowania do pracy. Jeżeli twój personel kuchenny pojawia się kiedykolwiek w sali restauracyjnej, upewnij się aby za każdym razem, kiedy pojawiają się wśród klientów, zmieniali swoje fartuchy. Ponadto, jeżeli kroją mięso przy stole, w trakcie przygotowywania posiłków, przypominaj im nieustannie, że poplamiony krwią fartuch jest nie do zaakceptowania!

Solidna polityka związana z ubiorem powinna iść w parze z polityką zatrudniania i szkolenia personelu. Ubranie robocze, które wygląda na zaniedbane, przemawia cichutko do twoich klientów znajdujących się w sali restauracyjnej, informując ich o osobie noszącej taką odzież. Na nieszczęście twoi klienci widzą brudne, cuchnące, pomięte i pomarszczone ubrania robocze jako większą część twojej całościowej działalności i zazwyczaj włączają zaobserwowany wizerunek do swojego całkowitego doświadczenia związanego z twoim przedsięwzięciem. I na odwrót, czysty uniform mówi nam o czymś całkowicie przeciwnym: schludna i przejrzysta atmosfera z porządną i godną szacunku obsługą.

Kultywowanie takiej polityki jest czynnikiem dyscyplinującym, mówiącym bardzo wiele o charakterze twojego personelu i o twoim przedsiębiorstwie. Jest to polityka, która jest relatywnie łatwa do wymuszenia i bieżącego stosowania w codziennej pracy. Czyste ubrania robocze oznaczają czystą restaurację w oczach twoich klientów, co jest wystarczającym powodem, dla którego będą chcieli cię ponownie odwiedzić.

Eric Kahn

Źródło: Restaurant Edge


Eric Kahn
– weteran przemysłu restauracyjnego z 25-letnim doświadczeniem

 


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji