Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Dziesięć warunków dochodowej karty win

Artykuły serwisu


Dziesięć warunków dochodowej karty win


Dodano: 2013-04-23

Drukuj


Karta win jest zasadniczym elementem strategii budowania zysku i ostatecznie w pewnym stopniu wpływa na sprzedaż detaliczną innych produktów. Bardziej inteligentne myślenie i mniej czołobitności dla agresywnej reklamy zmaksymalizuje twoje zyski – jeżeli funkcjonują jakieś mity i tajemnice dotyczące win, wykorzystaj je w promocji, ale osobiście im nie ulegaj. Dobra ekspozycja, entuzjastyczne rekomendacje i troska o zapasy magazynowe poprawi twoją reputację i ostateczny wynik finansowy.

- Dodaj krótki opis do każdego gatunku wina. Pomogą one w sprzedaży większej ilości wina i skierują klientów do wyboru bardziej zyskownych gatunków. Wykorzystaj nalepki na butelkach, katalogi, magazyny poświęcone winiarstwu w wyszukiwaniu odpowiednich słów i inspiracji. Pomimo, że staramy się aby nasi kelnerzy wiedzieli wszystko na temat win i poświęcamy trochę czasu na rekomendacje, to w rzeczywistości większa część sprzedaży musi być zagwarantowana przez karty win.

- Nasze 'ulubione' i 'ulubione przez wszystkich'. Ludzie uwielbiają kierować się rekomendacjami, upewnij się więc, czy cały personel ma je przygotowane do zaoferowania. Poszerzaj wiedzę personelu przez organizowanie regularnych degustacji obejmujących różnorodne gatunki, np. rieslingi podczas jednej sesji, gronowe wina z gatunku merlot podczas innej, zamiast przedstawiania oferty tylko jednego dostawcy. Poradniki degustatorów w określaniu aromatu i smaku win mogą być nieocenionym źródłem szkoleniowym.

- Zapomnij o mitach podwyżek cen na winach. Jest tylko jedna zasada – oferuj wysoką wartość i licz sobie za nią, tyle ile możesz. Możesz zakupić paletę nieznanego, ale znakomicie smakującego wina po 4$ za butelkę – i nigdzie nie jest powiedziane, że nie możesz go sprzedawać po 22$.

- Unikaj porównań. Większość dostawców oferuje wina 'tylko dla restauracji' – sprawdź ich jakość i wybierz je zamiast markowych gatunków oferowanych w twoim lokalnym sklepie monopolowym.

- Stwórz jakościową ofertę 'win stołowych' – nie tylko tani wybór, ale kilkanaście gatunków dobrych jakościowo i w dobrej cenie. Zaskakujące jest jak łatwo można zakwalifikować te gatunki, często w bardzo małych ilościach, podczas testowania rynku.

- Sprawdź czy oferowany wybór win odzwierciedla entuzjazm klientów. Numerem jeden w Australii (i prawie tak samo w Stanach Zjednoczonych) jest Chardonnay, a numerem dwa jest... Sauvignon Blanc. Czy twoja karta win to uwzględnia? Inteligentna karta będzie zawierać różnorodnie cenowo ukształtowane wybory dla najbardziej popularnych gatunków win. Nie zapominaj o stworzeniu kilkunastu ofert o wyższych cenach (propozycja klubowa!). Jeżeli zaprasza się kogoś z okazji specjalnych uroczystości lub żeby wywrzeć na kimś wrażenie, to gospodarz prawdopodobnie będzie chciał czegoś droższego, aby pokazać jak mu zależy na gościu. Co zaproponujecie?

- Zwróć specjalną uwagę na ofertę sprzedaży wina 'na lampki' – jeżeli nie sprzedasz całej butelki w ciągi dwóch dni, może ci ona przynieść straty. Jak dużo 'połówek' butelek, szybko wietrzejących, masz na stanie? Inwestycja w technologię prawidłowego przechowywania win może być mądrym posunięciem.

- Zaprojektuj porządek w karcie win, tak aby zmaksymalizować zyski. Lista sporządzona od najtańszych gatunków do najdroższych redukuje zyskowność oferty – pierwsza butelka w każdej sekcji zawsze będzie się sprzedawać lepiej, tak więc upewnij się by była to butelka przynosząca największe zyski. Innymi ważnymi winami są wina drugie w kolejności wśród najdroższych gatunków, i drugie z kolei wśród win najtańszych, tak więc dołóżcie staranności w ich wyborze.

- Policz, porównaj i policz ponownie. Gotówka, żywność i alkohol, to są główne cele dla personelu z problemami finansowymi i alkoholowymi. Doraźne kontrole w miejscu sprzedaży będą przypominały personelowi, że trzymasz rękę na pulsie i że są sprawdzani. Dokładność w wykorzystaniu Punktu Sprzedaży jest koniecznością, tak więc zmieniaj klucz kontrolny sprzedaży 'Towarów Otwartych', tak aby personel nie mógł zidentyfikować prawidłowego klucza. Uważaj na przesunięcia towarowe między działami – Księga Przesunięć może być źródłem oszustw.

- Dokonuj pomiarów obrotu towarami i ustanów limity przechowywania. Jeżeli tygodniowa wartość sprzedaży (sprzedaży ogółem) wynosi 2.000$, a w magazynie przechowywane jest wino wartości 12.000$, to całkowita wyprzedaż wina potrwa 6 tygodni – zbyt długo jak na niewielką działalność. Uporządkuj swoją politykę magazynową i dokonuj regularnych zamówień. Większość osób prowadzących biznes nie zna rzeczywistej ilości gotówki zamrożonej w przechowywanym towarze.


Źródło: Profitable Hospitality


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji