Wtorek 23 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Trzy sposoby na opanowanie powitania

Artykuły serwisu


Trzy sposoby na opanowanie powitania


Dodano: 2007-05-09

Drukuj


Czy jesteś Mistrzem Powitania? Mam taką nadzieję.

Pierwsze wypowiedziane przez ciebie słowa kształtują ogólne doznanie klienta.

Rozważ następujące dwa fakty:
·         Jak podaje Wall Street Journal z 17 Lutego 2006 roku, masz mniej niż pięć sekund na wywarcie pierwszego wrażenia.
·          Zgodnie z relacją z 2007 roku, twoje powitanie wpływa na percepcję klienta bardziej, niż jakikolwiek inny element twojego zaangażowania.

Oto, jak potężne są twoje pierwsze słowa.

Mając to na uwadze, odkryjmy trzy sposoby opanowania powitania, tak byś mógł przejść od Powitania do Wielkości.

Powitania przez telefon

Aaron Jaslow, redaktor magazynu RainToday, dzieli się z nami wspaniałym przykładem. „Przyjaciel rodziny założył kiedyś firmę Kwa Kwa Productions. Nie trzeba dodawać, że kiedy codziennie odbierał telefon mówił „Kwa, Kwa” Zapłaciłbym nawet, żeby móc tam pracować i odbierać telefony w ten sposób.”

Czy twoje powitanie przez telefon jest równie dobre?
Tak unikalne, że ludzie absolutnie nieznani, zadzwonią tylko po to, aby je usłyszeć?
Tak unikalne, że ludzie chcieliby u ciebie pracować, żeby móc go używać?

Idź drogą od Powitania do Wielkości: bądź unikalny i nie daj o sobie zapomnieć, w mniej niż ośmiu słowach.

Powitania w poczcie głosowej

Nie byłeś w stanie przyjąć kilku rozmów telefonicznych. Poważna sprawa. Możesz jednak zwiększyć skuteczność swojej poczty głosowej jako efektywnego markowo narzędzia obsługi.

Mój przyjaciel Kenny Golde, twórca filmowy i właściciel firmy Fire Breathing Dragon, Inc., kończy swoje powitanie w poczcie głosowej „I nie zapomnij opowiedzieć mi o twoim ulubionym filmie.”

Dzwoniący to uwielbiają. Co więcej, angażują się w te sprawę. Zarówno klienci, jak i potencjalni klienci snują obszernie swoje opowieści. Dzielą się historiami związanymi z filmem, swoimi ulubionymi zainteresowaniami i preferencjami codziennego życia. Co za wspaniała technika, umożliwiająca poznanie osób dzwoniących!

Czy twoja poczta głosowa jest równie dobra?
Tak dobra, że osoby dzwoniące nie mają ochoty się rozłączać?
Tak dobra, że pomaga ci to w rozpoznaniu preferencji klientów?

Od Powitania do Wielkości: nagraj ponownie twoją informację zawartą w poczcie głosowej i zakończ ją pytaniem.

Powitanie przy wejściu

W świecie handlu detalicznego, powitania są złotem. Jako były sprzedawca mebli, mogę o tym zaświadczyć!

A oto ćwiczenie: pomyśl o swoim sklepie. Sporządź listę zatytułowaną „Dziesięć Najbardziej Popularnych Powitań, Które Pragnęliby Usłyszeć Twoi Klienci.”

Następnie upewnij się, że nikt inny ich nie używa.

Fakt: najbardziej skutecznym sposobem pozyskania uwagi klienta jest złamanie ich typowych wzorców związanych z obsługą.

Sklep, w którym sprzedawałem meble był na swój sposób szalony. Firma miała trzy piętra kanap, kawy i szaleństwa. Podchodziłem więc do klientów, kiedy wchodzili do sklepu i mówiłem „Witamy w cyrku!” Bardzo im się to podobało.

Czy twoje powitanie jest nieoczekiwane?
Tak nieoczekiwane, że klienci stają jak wryci?
Tak nieoczekiwane, że klienci natychmiast czują się przyjemnie?

Od Powitania do Wielkości: kiedy łamiesz utarte przyzwyczajenia, dokonujesz sprzedaży.

Pozwól, że cię zapytam -

Czy jesteś Mistrzem Powitania?

Pozwól, że zasugeruję, abyś wymyślił trzy nowe powitania: telefoniczne, w poczcie głosowej i u drzwiach wejściowych.

Scott Ginsberg

 

© Copyright Scott Ginsberg
 
Scott Ginsberg - profejonalny mówca, specjalista w zakresie efektywnej komunikacji, rozpoznawany jako “światowy ekspert od identyfikatorów”, członek National Speakers Association, autor książek "Hello my name is Scott" i "The Power of Approachibility" oraz wielu publikacji w magazynach branżowych

Kontakt:
Scott Ginsberg
Front Porch Productions
email:
scott@hellomynameisscott.com
www.hellomynameisscott.com

 


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji