Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Mity o hotelowych stronach internetowych. Na ile...

Artykuły serwisu


Mity o hotelowych stronach internetowych. Na ile profesjonalny jest projektant twojej strony?


Dodano: 2007-06-04

Drukuj


Zdumiewające, jak łatwo powstają mity. Jedną z przyczyn większości mitów jest fakt, że wielu techników robi wszystko, aby rozszerzać dezorientację w zakresie funkcjonowania Internetu. Na skutek ich działalności, dziedzina ta wydaje się być zbyt skomplikowana i zbyt zawiła, aby mogła być w pełni opanowana przez przeciętnych użytkowników. Używają technicznego języka nawet do opisywania prostych przedsięwzięć tylko po to, aby jeszcze bardziej zwiększyć ogólne zamieszanie z tym związane. A to wcale nie jest takie skomplikowane.

Wielu projektantów stron internetowych ma tendencję do używania prawej półkuli mózgu, korzystając z jej kreatywnej strony do budowy wizualnego arcydzieła, zamiast tworzenia funkcjonalnego miejsca, którego zadaniem jest prowadzenie sprzedaży i umożliwianie dokonywania rezerwacji. Sytuacja taka wytworzyła lukę pomiędzy marketingowcami wierzącymi w zasadę „Treść jest królem”, w związku z czym strona musi się dostosować do parametrów wyszukiwania, a technikami, którzy wierzą, że wszystko czego się od nich oczekuje, to stworzenie strony atrakcyjnej wizualnie dla dyrektora hotelu lub jego właściciela, aktualnie ich zatrudniającymi.

Osoby te mają niewielkie lub w ogóle nie mają pojęcia o tym, w jaki sposób i dlaczego klienci decydują się na wybór pokoi hotelowych, ponieważ tylko niewielu z nich ma jakiekolwiek doświadczenie w przemyśle hotelarskim. Hotelarze wiedzą, że lokalizacja ich hotelu jest podstawowym powodem jego wyboru, a pomimo to obserwujemy bardzo wiele stron nie dostarczających informacji o położeniu hotelu. Proszę zauważyć, że lokalizacja twojego hotelu to nie jest po prostu tylko jego adres. Ciągle jeszcze wiele niezależnych hoteli nie dysponuje narzędziami do przyjmowania rezerwacji, pozostawiając wielu odwiedzających ich strony w frustracji, ponieważ nie mogą dokonać rezerwacji w internecie, w czasie rzeczywistym. Obserwujemy niezwykłe i dziwne systemy nawigacji na stronach internetowych. Odwiedzający nie powinni uczyć się sposobu korzystania z twojej strony. Można znaleźć strony, na których umieszcza się dużo więcej zdjęć, niż tekstu; mimo tego, że wyszukiwarki 'widzą' tylko informacje tekstowe.

Obserwujemy również wzrastającą liczbę stron z migającymi elementami w miejscach, gdzie ich obecność jest zupełnie niepotrzebna, natomiast wyraźnie widoczny jest brak dobrze napisanych tekstów. W związku  z czym strony takie są zupełnie niewidoczne dla wyszukiwarek.

Mit 1
Mamy już stronę internetową, dlatego teraz potrzebujemy tylko optymalizacji wyszukiwania

Wiele osób, włącznie z niektórymi projektantami stron, ulega temu złudzeniu. Faktem jest, że projekt strony internetowej ma wiele wspólnego z jej zdolnością do plasowania się na listach rankingowych i możliwością odnajdowania przez wyszukiwarki. Wyszukiwarki posiadają bardzo specyficzne wskazówki umożliwiające projektantom stron maksymalizację rezultatów wyszukiwania. Muszą po prostu się do nich zastosować.

Twoja strona internetowa musi być przygotowana, aby dostosowywać się do wymagań wyszukiwarek. Dobrze dobrany tytuł, opis, identyfikatory wyszukiwawcze, słowa/frazy ułatwiające wyszukiwanie, które są włączone do tekstów sprzedażowych. Treść jest królem. Podawanie źle zaprojektowanej strony internetowej wyszukiwaniu jest kompletną stratą pieniędzy.

Mit 2
Animacja jest fajna i wzbudza zainteresowanie

To jeden z moich ulubionych mitów spośród hotelowych stron internetowych. Niebezpieczeństwo związane z tym mitem polega na tym, że dla niewtajemniczonych, wydaje się, iż to ma sens. Technicy lubią migające efekty, ponieważ fajnie wyglądają, ale w rzeczywistości takie myślenie stwarza pewne istotne problemy.

Po pierwsze, zanim oglądniemy stronę, musi ona być odnaleziona przez wyszukiwarkę, wyszukiwarki nie „widzą” migotania. Po drugie, dla wielu ludzi, ciągle jeszcze korzystających z wolnych połączeń internetowych, migotliwe efekty zabierają całą wieczność, zanim otworzą stronę. Potrzeba podwójnego kliknięcia na linki nawigacyjne, zamiast tradycyjnego pojedynczego, irytuje i dezorientuje wiele osób odwiedzających taką stronę. Animowane obrazki nie przyczyniają się w niczym do wzbogacenia komercyjnej zawartości strony internetowej. Jeżeli kształty zmieniają się zbyt szybko, nie można właściwie, zgodnie z zamierzeniem autora oglądać animacji, jeżeli zbyt wolno, niektórych obrazków nie zobaczymy nigdy. Czy obrazki po prostu powtarzają się w ciągłym cyklu, czy zatrzymują się na najważniejszym?

Ponieważ treść jest królem, dlaczego po prostu nie prezentować statycznych obrazów, tak by odwiedzający mogli się skoncentrować na najbardziej dla nich interesującym? Nie chce mi się nawet komentować hotelowych stron internetowych zaprojektowanych całkowicie pod dyktando migających efektów...śmietnisko.

Mit 3
Wyszukiwarki nie korzystają już ze znaczników wyszukiwawczych (meta tags)

Fakty są takie, że najpopularniejsze wyszukiwarki korzystają z Meta Tags na różne sposoby, aby wejść i sklasyfikować strony na liście rankingowej. Znacznik informacyjny jest z pewnością najważniejszym znacznikiem, jednakże wiele stron jest ich pozbawionych. Znaczniki kluczowych słów/fraz stanowią podstawową bazę do wyszukiwania kluczowych słów i fraz, używanych w tekście.

Moim zdaniem, jeżeli choćby jedna wyszukiwarka posługiwałaby się Meta Tags, to jest to powód wystarczający, aby je mieć. Korzystanie z nich jest bezpłatne i może zdecydowanie korzystnie wpłynąć na funkcjonowanie twojej strony.

Mit 4
Moja strona internetowa jest folderem mojego hotelu w Internecie

Twoja strona internetowa powinna być czymś więcej, niż tylko internetową broszurą reklamową. Jest to twoje internetowe narzędzie sprzedaży, umożliwiające osobom odwiedzającym dokonanie rezerwacji w sieci, w czasie rzeczywistym. To decyduje o tym, że twoja strona powinna mieć odpowiedni tekst sprzedażowy zawierający wszystkie potrzebne informacje w zakresie: kto, co, dlaczego, kiedy i gdzie; gotowy do działania... do dokonania rezerwacji.

Projektowanie strony internetowej jest jak rzeźbienie figury słonia z kamienia. Trzeba po prostu odłupać wszystko, co nie wygląda na słonia. W przypadku strony internetowej hotelu, odłup wszystko, co nie naprowadza użytkownika do dokonania rezerwacji.

Ważne jest zrozumienie tego, z kilkoma wyjątkami, że ludzie nie podróżują po to, aby zatrzymać się w twoim hotelu, podróżują aby zwiedzić region lub zobaczyć interesujące atrakcje, załatwić na twoim terenie swoje sprawy biznesowe, uczestniczyć w spotkaniu lub z innych podobnych powodów. Twój hotel jest zaledwie jednym ze środków do realizacji ich celu. Twoja strona powinna dostarczyć im powodów, dla których powinni wybrać twój hotel w trakcie swojej podróży. Niezależnie od tego, jak piękny jest twój hotel, nie jest to wystarczający powód, aby się w nim zatrzymać. Przekonaj potencjalnych gości, że twój hotel jest perfekcyjnym miejscem do zamieszkania, kiedy będą wizytować twój region.

Mit 5
Osoby korzystające z Internetu szukają wyłącznie najniższych stawek

Każda próba zaszufladkowania użytkowników Internetu w jednym, odpowiednim segmencie rynkowym jest krótkowzroczne i ryzykowne. Z wyjątkiem miejsc podróży turystycznych, klienci starają się uzyskać najlepszą wartość wewnątrz wybranego rynku. Jest to często fałszywie interpretowane jako polowanie na najniższe stawki. Niewiele osób poszukuje najniższych stawek wyłącznie z tego powodu. Większość ludzi poszukuje najkorzystniejszego interesu, obejmującego lokalizację i udogodnienia, których potrzebują... po najlepszej dostępnej cenie. Jest to kupowanie wartości, nie polowanie na najniższe stawki.

Hotele z najniższymi stawkami, na określonym obszarze rynkowym, często są postrzegane wśród kupujących jako „zły wybór”. Niskie stawki są często interpretowane jako „niewiarygodne albo zbyt korzystne, aby były prawdziwe”. Twoja strona internetowa powinna umiejscowić twój hotel wewnątrz rynku. Jeżeli jest na twoim rynku dostępny, to skorzystaj z raportu Smith Travel Research (STR) i dobrej analizy konkurencji, aby określić pozycję swojego hotelu na rynku, jest to warte poświęconego na ten cel czasu i wysiłku.

Twoje stawki powinny odzwierciedlać twoją pozycję na rynku, nawet jeżeli są najwyższe. Pokazywanie najlepszej ogólnej wartości, ze stawkami demonstrującymi tę wartość, sprzedaje pokoje hotelowe.

Neil Salerno

© Copyright Neil Salerno

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji