Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Rotacja kadry. Możesz z tym walczyć

Artykuły serwisu


Rotacja kadry. Możesz z tym walczyć


Dodano: 2013-12-03

Drukuj


Wszyscy musimy zmierzyć się z bólem głowy, kiedy przychodzi nam obsadzać wolne stanowiska w środku sezonu a rynek pracy w regionie jest już zapełniony. Zatrudniasz, szkolisz, oni odchodzą i zaczynasz znowu od nowa. Koniec końców poświęcasz mnóstwo czasu i pieniędzy próbując tylko prowadzić swój biznes z niezbędną ekipą. Spada poziom świadczonych usług, a reszta załogi zamartwia się, bo musi dodatkowo wypełniać wolne stanowiska lub szkolić nowicjuszy.

Znajdujesz się teraz w biernej strefie, gdzie poświęcasz więcej czasu na rozwiązywanie problemów z załogą zamiast właściwie prowadzić biznes i troszczyć się o gości.

Mógłbyś powiedzieć, że budżet jakim dysponujesz nie pozwala ci zapłacić więcej załodze. Właściciele i rynek narzucają rolę, a ty tylko dajesz z siebie wszystko.



Możesz zatrzymać tą tendencję! Ja tego dokonałem i jest to warte zachodu.

Miałem przyjemność zarządzać hotelem, gdzie 90% załogi pracowało tam średnio 15 lat. Rotacja była mniej niż 10%, i to było głównie z powodu młodych praktykantów wracających do szkoły na kolejny semestr. Dodatkowo moje koszty wynagrodzeń pracowników mieściły się w granicach budżetu, i mimo że załoga opłacana była znacznie lepiej niż gdziekolwiek indziej, nie zatrzymało to hotelu od przynoszenia zadowalającego zysku, dobrze powyżej standardów w przemyśle.

Jak to możliwe?
Najpierw kalkulujesz, ile pieniędzy wydajesz co roku w związku z dodatkowym zatrudnieniem z powodu rotacji. Włącz poświęcony czas, ogłoszenia, koszty szkolenia, dodatkowa robota w dziale zarządzania zasobami ludzkimi itd. Zobaczysz, że w skali roku koszty te są astronomiczne. Bardziej wydajne jest przydzielenie większej puli w budżecie, aby podnieść najniższe dochody.

System płac został ułożony w taki sposób, że wynagrodzenie każdego pracownika było indeksowane w stosunku do ogólnych obrotów, więc załoga była wysoce zmotywowana do utrzymania pełnego hotelu. Nigdy nie słyszałem narzekań pokojowej, że pokoje są zajęte. Mieliśmy również system premiowania, który nagradzał jakość pracy i na ile tylko możliwe próbowaliśmy awansować wewnątrz.


Zgadzam się, że taki system nie jest możliwy wszędzie, ale podstawowa zasada ma przełożenie - płać pracownikom lepiej, traktuj ich w sposób, w jaki sam chciałbyś być traktowany oraz daj im poczucie własności i dumy z wykonywanej pracy. Nie tylko będą oni pracować lepiej, ale zmniejszą się drastycznie urlopy chorobowe, a podniesie wydajność załogi. Byliśmy w stanie zapewniać znacznie lepszą obsługę przy mniejszej załodze, niż w innych, podobnych miejscach.


Wyniki mówią same za siebie. Nie tylko zredukujesz rotację, ale będziesz w stanie zatrzymać dobrych, a sam proces zatrudniania będzie łatwiejszy. Od strony gościa, jest to również sytuacja typu „wygrana-wygrana”, ponieważ załoga jest bardziej nastawiona na zapewnienie lepszej obsługi i chętna do rozwijania się w pracy.

Wiem, że to może stać wbrew wielu zasadom biznesu i mógłbyś nazwać mnie heretykiem, ale liczby mówią swoje, a ja powielałem ten system w wielu miejscach z podobnym rezultatem. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów - nie krępuj się skreślić do mnie parę słów.


 

 

Emmanuel Gardinier

 

 


 

 


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji