Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Powinni pozostać czy odejść? Co robić z...

Artykuły serwisu


Powinni pozostać czy odejść? Co robić z nieefektywnymi pracownikami?


Dodano: 2007-06-29

Drukuj


„Zwolnij ich” nie zawsze jest prawidłową odpowiedzią. Współpracownicy mogą wykazywać się gorszymi rezultatami z powodu problemów osobistych, braku wyszkolenia, nierealistycznych oczekiwań lub nieudanych prób wprowadzania innowacji. W niektórych przypadkach, prawidłowa reakcja na te problemy, może zmienić beznadziejnego pracownika, w mistrza korporacji.

Rozpocznij od zapytania słabiej radzących sobie pracowników, czy lubią to, co robią. Jest prawie zupełnie niemożliwe, aby być w czymś dobrym, jeżeli się tego nie znosi. Jeżeli współpracownicy dysponujący potencjałem wystarczającym do odnoszenia sukcesów, nie lubią swojej aktualnie wykonywanej pracy, to zorientuj się czy nie byliby bardziej przydatni na innym stanowisku w twojej organizacji lub czy możliwa byłaby zmiana zakresu ich obowiązków. Jeżeli jednak nie jest to możliwe, czy też po prostu pracownicy ci nie lubią twojego biznesu, to najbardziej litościwa rzecz, którą możesz zrobić, zarówno dla tych nieszczęsnych pracowników, jak i dla swojej firmy, jest zachęcenie poszczególnych pracowników do znalezienia sobie takiej pracy, z której będą zadowoleni. Ludzie, którzy nie lubią tego, co robią, są skazani na niepowodzenie. Ich samoocena i etyka pracy będą się tylko pogarszać, jeżeli będą kontynuować pracę na nie lubianym przez siebie stanowisku. W dłuższej perspektywie, zachowując się w wyżej opisany sposób, pójdziesz im tylko na rękę.

Zorientuj się, czy mają zaufanie we własne siły, pracując na określonym stanowisku, czy też potrzebują dalszego szkolenia i wsparcia. Mieliśmy wspaniałą Administratorkę, która została awansowana na stanowisko Regionalnego Dyrektora Operacyjnego, po przejęciu 6 domów opieki zdrowotnej. Po tym awansie jej wydajność drastycznie pogorszyła się. Zapytaliśmy ją, co było nie tak, a ona stwierdziła, że nie czuje komfortu na nowym stanowisku, ponieważ nie zna systemów związanych z nowymi obiektami. Była tak krytyczna wobec siebie, że zdaliśmy sobie sprawę z tego, że nie wykonaliśmy wystarczającej pracy w zakresie jej przeszkolenia. Powróciliśmy więc do starannego jej szkolenia i wkrótce okazało się, że jest super gwiazdą.

Czasami niewielkie zrozumienie osobistych problemów pracownika może być ogromnie ważne. Najbardziej taktownym sposobem odkrycia kłopotów osobistych, jest prywatne spotkanie z pracownikiem, wskazanie na niekorzystne zmiany i zapytanie o przyczyny takiego stanu rzeczy. Kilka lat temu wydajność jednego z dyrektorów regionalnych nagle spadła. Zapytaliśmy, co się stało, a on wyznał nam, że jego żona ma raka. Nie chciał z własnej woli poinformować nas o tym, ale sprawiło mu wielką ulgę, kiedy sami zainteresowaliśmy się jego problemem. Jego wydajność zaczęła się poprawiać, jak tylko zorientował się, że podchodzimy ze zrozumieniem do wszelkich jego wymagań związanych z tym problemem, a później sam przyznał, że zrozumienie wykazane przez firmę, ogromnie mu pomogło.

Oczywiście menedżerowie muszą uszanować prawa pracowników, odmawiających omawiania spraw osobistych. Jeżeli tak właśnie sobie życzą, radzimy tylko ich wysłuchać, bez wyrażania własnej opinii. Zachowaj rozmowy w poufności i nie pozwól, aby wpływały one w jakikolwiek sposób na traktowanie pracowników w przyszłości. Wiele przypadków związanych z osiąganiem rezultatów poniżej standardu wynika z niejasnych oczekiwań. Nie możesz osiągnąć punktu docelowego, jeżeli nie wiesz, gdzie on się znajduje. Daj swoim współpracownikom szansę na zdefiniowanie realistycznie wysokich celów w stosunku do zajmowanych przez nich pozycji. Pracownicy będą się dużo bardziej starać o osiągnięcie wyznaczonych przez siebie samych, celów, niż w przypadku, gdy cele związane z wykonywaniem obowiązków, zostały im odgórnie narzucone.

Jeżeli spadek wydajności został spowodowany przez realistyczną innowację, firma powinna być wyrozumiała. W dzisiejszych czasach nie można odnosić sukcesów, jeżeli się nie wyróżniasz i nie dokonujesz radykalnych zmian; oryginalność ma w siebie wkalkulowane ryzyko. Jeżeli współpracownicy doznają niepowodzeń lub popełniają błędy w inteligentnych wysiłkach wprowadzania innowacji w działalności firmy, powinni być w tych swoich wysiłkach wspierani, a nie karani.

Koniecznością stają się okresowe oceny wydajności dokonywane przez kierownictwo. Pomagają ci one we wczesnym wyłapaniu mało wydajnych pracowników i wspólne rozwiązanie problemów je powodujących. Zła ocena zawsze może być wyeliminowana po wprowadzeniu znaczących poprawek. Okresowe oceny dają ci też możliwość do rozpoznania i wynagrodzenia najlepszych, najbardziej wydajnych pracowników. Najwydajniejsi pracownicy, są pracownikami, najbardziej chętnymi do poznania dalszych możliwości poprawy w wykonywanej pracy, tak więc zawsze bądź przygotowany na udzielenie odpowiednich sugestii i uczyń swoje oczekiwania jasnymi.

Nigdy nie bądź zbyt pospieszny w pozbywaniu się potencjalnie dobrego pracownika. Byliśmy bardzo niezadowoleni z wydajności naszej ważnej współpracowniczki, tak więc pozbyliśmy się jej w przeciągu paru miesięcy od pierwszego ostrzeżenia. Później zdaliśmy sobie sprawę z tego, że popełniliśmy błąd: przyczyną jej kiepskiej wydajności był rynek nadmiernej podaży i nasze potencjalnie nierealistyczne oczekiwania. Ustawiliśmy poprzeczkę zbyt wysoko i działaliśmy zbyt szybko. Kariera zawodowa pracowników i ich poczucie własnej wartości są bardzo poważnymi sprawami. Jeżeli dane statystyczne mówią, że pracownik jest mało wydajny, ale masz przeczucie, że potencjalnie może być z niego dobry pracownik, to nie spiesz się z podejmowaniem decyzji. Dokładnie zbadaj sytuację pod każdym względem, a pracownika pozbywaj się w razie ostatecznej konieczności.

2 + 2. Po kilku takich błędach, o jakich mowa wyżej, Hamister Group, zdecydowała się na wprowadzenie polityki 2 + 2: wyrzucenie pracownika wymaga decyzji dwóch menedżerów, a przyjęcie pracownika również wymaga decyzji dwóch menedżerów. Dwaj menedżerowie muszą przedyskutować sprawę i zaaprobować decyzję o zwolnieniu pracownika. Po negatywnych incydentach, takich jak np. kłótnie, muszą nastąpić okresy 'spokojnej' pracy. Okres 'spokojnej' pracy może być różnej długości, w zależności od sytuacji, ale powinien trwać co najmniej jeden dzień.

Jeżeli decydujesz się zakończyć współpracę, postępuj rozważnie. Dokonaj przeglądu wszystkich procedur w celu upewnienia się, że nie będziesz miał żadnych problemów prawnych po rozwiązaniu umowy o pracę. Działanie pod wpływem emocji w dłuższej perspektywie może być bardzo kosztowne i pochłaniające zbyt wiele czasu.

Jack Turesky, Nektaria Hamister, The Hamister Group

 

© Copyright Hamister Hospitality Group

Hamister Hospitality Group jest jedną z najszybciej rozwijających się firm zarządzających w przemyśle hotelarskim. Założona w 2004 przez The Hamister Group, Inc., lidera w zarządzaniu opieką zdrowotną z 25-letnim doświadczeniem. Obecnie firma zarządza pięcioma hotelami w stanie Tennessee i Kentucky (USA).

Kontakt:
Hamister Hospitality Group
www.hamisterhospitality.com


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji