Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Zwiększ swoją dostępność

Artykuły serwisu


Zwiększ swoją dostępność


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Po przeczytaniu i przebadaniu tysięcy książek, artykułów i innych źródeł na temat komunikacji, pierwszego wrażenia, powiązań i prowadzenia rozmów, nauczyłem się jednej rzeczy: żadna z nich nie przybliża nam co oznacza dostępność. Lub może one po prostu nie poświęcają czasu, aby zdefiniować ją, podkreślić jej znaczenie i zaproponować sugestie, jak ją zwiększyć.



To badanie stało się moim bodźcem do napisania „Siły dostępności” (The Power of Approachability). Chciałem przekazać ludziom jasny obraz tej idei, razem z wieloma małymi wskazówkami i sugestiami do skorzystania z niej. Więc, prosto ze stron książki, przedstawiam najważniejszych 10 sposobów na zwiększenie twojej dostępności.

Gotowy do włączenia się

Słowo dostępność wywodzi się od łacińskiego czasownika ”appropriare”, który oznacza „podejść bliżej czegoś”. Interesujące. Nic nie mówi na temat „zbliżającego się”, albo „do którego się zbliża”. Jedynie „podeść bliżej”. Stąd pierwszą ideą do zapamiętania jest to, że dostępność idzie w dwóch kierunkach. To zarówno ty przekraczasz czyjś „ganek” albo ty zapraszasz kogoś do wkroczenia na twój „ganek”.

Chociaż ten artykuł będzie kierował się dwoma stronami ulicy, mamy tutaj pierwszy przykład. Kiedy docierasz na spotkanie, przyjęcie lub gdziekolwiek, na którym dochodzi do wielu rozmów, przygotuj się. Bądź gotowy na włączenie się do tematów rozmów, pytań i opowieści z twojego umysłu gotowych do “wypłynięcia” jak tylko kogoś spotkasz. To pomoże ci uniknąć tego okropnego typu rozmowy w stylu „Jaką mamy dziś pogodę?”

WPZ

WPZ to akronim słów Wspólny Punkt Zainteresowania (lub z ang, CPI - Common Point of Interest). To jest istotny element każdej rozmowy i współdziałania. Twoim obowiązkiem, kiedy spotykasz nowych ludzi, lub nawet rozmawiasz z tymi, których już znasz, jest odkrycie tego CPI najszybciej jak możliwe. To połączy ludzi z tobą. Pozwoli im czuć się bardziej wygodnie rozmawiając z tobą. I wzmacnia twoją dostępność przez to, że ludzie będą tobą zahipnotyzowani poprzez „wspólność”, jaką się dzielisz.

Doskonałą wskazówką jest aby zadawać właściwy typ pytań. Podobnie do naszego pierwszego przykładu „gotowy do włączenia” nie chcesz pytać ludzi o pogodę. Możesz zrobić lepiej niż to! Zamiast tego zadaj pytanie, które zaczyna się „Jaka jest twoja ulubiona…” „Powiedz mi o najlepszym…” lub „Kiedy ostatni raz…”. Gwarantuję, że odkryjesz ten WPZ.

Aromatyczne odpowiedzi

W wydarzeniach, podczas których pada jedno z tych bezowocnych pytań jak „Jak leci?”, „Jak się masz”, nie wpadaj w pułapkę zwaną „Dobrze”. Dobrą techniką jest udzielanie Aromatycznych Odpowiedzi na Bezowocne Pytania. Zamiast powiedzieć „Dobrze” spróbuj „Nadzwyczajnie!”, „Nie może być lepiej!”, albo „Wszystko jest cudowne”. Twój rozmówca szybko zmieni swoje zachowanie ponieważ uśmiechnie się i przez większość czasu, będzie zadawał pytania, aby odkryć co spowodowało taką odpowiedź. Ponieważ nikt się jej nie spodziewa. A oferowanie prawdziwej odpowiedzi, aby wyolbrzymić sposób, w jaki się czujesz, jest idealnym sposobem na podzielenie się sobą z innymi lub „uczynienie personalnie dostępnym” dla innych.

Nie krzyżuj ramion

Nawet jeśli jest chłodno, nawet gdy jesteś znudzony, nawet gdy jesteś zmęczony i nie chcesz tam być – nie krzyżuj ramion. To takie proste, podświadomy niewerbalny sygnał, który tak dużo ludzi praktykuje a to przeszkadza w ich dostępności.

W rezultacie, ludzie nie chcą “zawracać ci głowy”. Oni sformułują wrażenie, że jesteś w pozycji obronnej, zdenerwowanym, oceniającym, zamkniętym w sobie, sceptycznym. Szczerze, czy chciałbyć zwrócić się do kogoś takiego? Wiem, że nie.

Nie zakładaj, że…

Za każdym razem, kiedy zakładasz, kończysz robiąc – ye, ye – mamy go. Ale czy to prawda? Ile razy wypowiadaliśmy jedno z nastepujących zdań, tylko aby dołączyć do tego okropnego przypadku – „choroby wody w ustach”?

- Musisz być tutaj nowy?
- Jak idzie praca?
- Czy pamiętasz mnie?

Pamiętaj, tylko dlatego, że ktoś, kogo wcześniej nie widziałeś, wchodzi – nie oznacza, że jest nowy. Tylko dlatego, że jesteś na spotkaniu sieciowym– nie oznacza, że każdy z uczestników ma pracę. A uwierz mi, nie każdy kogo pamiętasz - pamięta ciebie.

Dostępność jest funkcją komfortu, więc ważne jest, aby ominąć te momenty skrępowania Udanymi Zdaniami. To są zwroty, które pozwalają innej osobie proponować informacje, które potrzebujesz znać. Przykład: „Nie jestem pewien, czy nie spotkaliśmy się już wcześniej”., „Nad czym pracujesz w tym tygodniu?” i „Jestem Scott, spotkaliśmy się w zeszłym miesiącu na spotkaniu Izby”.

Opcje dla komunikacji

Twoi przyjaciele, koledzy, klienci i współpracownicy wybiorą, aby komunikować się z tobą na różne sposoby. Niektórzy wybiorą twarzą w twarz, niektórzy przez email, inni zadzwoniią, podczas gdy jeszcze inni zastosują wszystkiego po trochu. Dolną linią jest: uczyń ich wszystkie dostępnymi. Na twoich wizytówkach, podpisach emailowych, stronach internetowych czy materiałach marketingowych, daj ludziom poznać, że mogą być z tobą w kontakcie, w dowolny sposób, jaki wybiorą. Oczywiście, że wolałbyś email. Ale najważniejszy jest komfort drugiej osoby i dostępność do efektywnej komunikacji.

Dobrym pomysłem jest dawanie ludziom tak wielu opcji do kontaktu, ile tylko możliwe. Nie ma nic bardziej irytującego dla „osoby dzwoniącej” niż, kiedy odkrywa, że nie może złapać się, poza wysłaniem emaila.

Podpis emailowy

Jakiegokolwiek programu używasz do emaili - Outlook, Eudora, Yahoo, Hotmail – odkryj, jak identyfikować twój podpis. Nie ma nic bardziej frustrującego niż otrzymywanie emaila od kogoś, kto chce rozmawiać dalej, spotkać się lub przesłanie jej czegoś, co nie zawiera w mailu żadnych osobistych informacji. Więc na koniec każdego emailu, który wysyłasz, zawsze skreśl następujące informacje: imię i nazwisko, stanowisko, firma, adres pocztowy, co najmniej dwa numery telefonu, numer faksu, adres emailowy, strona internetowa, zdanie lub dwa o sobie, firmie lub pracy.

Pomyśl o tym w ten sposób: czy kiedykolwiek otrzymałeś od kogoś ręcznie napisany list, który nie zawierał adresu zwrotnego na kopercie?

Zawsze miej wizytówkę

Czy kiedykolwiek mówiłeś historię o udanym spotkaniu biznesowym, które zakończyło się stwierdzeniem “Dzięki Bogu, że miałem jeszcze jedną wizytówkę z sobą?”. Jeżeli tak, wspaniale. Ćwiczysz dostępność poprzez bycie „łatwym do zdobycia” Jeżeli nie, nie ma wątpliwości, że straciłeś wartościowe stosunki i możliwości. A to zdarza się – ludzie zapominają swoich wizytówek, właśnie otrzymują ich nową partię lub zmieniają pracę. Ale linia dolna mówi: jest czas i miejsce na połączenia: w każdym momencie i w każdym miejscu. Ponieważ nigdy nie wiesz, kogo możesz spotkać.

Żadnego strachu

Oni nie odpowiedzą mi „dzień dobry”. Oni nie będą mną zainteresowani. Ogłupię się.

To jest powód numer jeden, że ludzie nie rozpoczynają rozmów. Jednak, praktyka ucisza ten strach. Im więcej i częściej rozpoczynasz rozmowę, tym lepiej się w niej odnajdziesz. Więc, bądź pierwszym, który przedstawi się i powie „dzień dobry”. Kiedy podejmiesz działanie zamiast bycia pasywnym, twoje umiejętności rozwiną się i będzie mniej powodów do odrzucenia. Zrozum również osiągnięcia przeciw stratom. Na przykład, co jest takiego złego w odrzuceniu od kogoś, kogo nawet nie znasz?

Noś identyfikator

Słyszałem każdy możliwy komplement na temat noszenia identyfikatora, i wszystkie mogą być uzasadnione. Przypadki w punktach:
- identyfikatory wyglądają głupio – tak to prawda. Ale pamiętaj, ktoś również jeszcze je nosi.
- Identyfikatory niszą mi odzież – nie jeśli nosisz je na krawędzi swojej klapy lub używasz bezpiecznych połączeń np. plastikowe klipsy.
- Ale ja już znam każdego –to nieprawda. Możesz tylko tak myśleć, ale nowi ludzie ciągle przychodzą i odchodzą z biznesu i organizacji.
- Ale każdy już mnie zna – wcale, że nie. Nawet najlepsi wiedzą, że jest zawsze ktoś nowy, kogo można spotkać.

Twój identyfikator jest twoim najlepszym przyjacielem z kilku powodów. Przede wszystkim, osobisty identyfikator jest pojedynczą treścią ludzkiej pamięci przez większość zapomnianą. A ludzie mniej prawdopodobne, że zwrócą się do ciebie jeżeli nie znają (lub zapomnieli) twojego nazwiska. Po drugie, to darmowa reklama ciebie i twojej firmy. Po trzecie, identyfikatory zachęcają ludzi do bycia przyjacielskimi i bardziej dostępnymi. Uwierz mi w to jedno!


Scott Ginsberg

 
© Copyright Scott Ginsberg
Tytuł oryginału "Maximize Your Approachability"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Scott Ginsberg - profejonalny mówca, specjalista w zakresie efektywnej komunikacji, rozpoznawany jako “światowy ekspert od identyfikatorów”, członek National Speakers Association, autor książek "Hello my name is Scott" i "The Power of Approachibility" oraz wielu publikacji w magazynach branżowych

Kontakt:
Scott Ginsberg
Front Porch Productions
email:
scott@hellomynameisscott.com
www.hellomynameisscott.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji