Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Obiad i hotel nie zawsze są reprezentacją

Artykuły serwisu


Obiad i hotel nie zawsze są reprezentacją


Dodano: 2007-08-28

Drukuj


Izby skarbowe łagodzą niektóre restrykcyjne interpretacje urzędów, bo traktują prawie wszystkie świadczenia dla kontrahentów jako reprezentację wyłączoną z kosztów.

Świadczy o tym decyzja Izby Skarbowej w Warszawie z 23 lipca 2007 r. (nr 1401/BP-II/421043/07/JM). Z pytaniem wystąpił producent leków, który organizuje wyjazdowe spotkania promocyjne dla lekarzy. Ponosi wydatki na: przygotowywanie zaproszeń, wynajem sali, pokoje hotelowe oraz wyżywienie i przejazdy dla uczestników. Podczas spotkań prezentowany jest promowany lek (mechanizm działania, sposób dawkowania, wskazania i przeciwwskazania do jego stosowania) czy omawiany jest konkretny przypadek leczenia. Ponadto program przewiduje dyskusję oraz skromny poczęstunek.

Urząd skarbowy uznał, że wydatki na przygotowywanie zaproszeń i wynajem sal są kosztem uzyskania przychodów. Jego zdaniem inaczej trzeba jednak potraktować faktury za pokoje hotelowe, usługi kateringowe, wyżywienie i przejazdy uczestników spotkań. Według urzędu nie mają one nic wspólnego z informowaniem o produkcie. Jest to reprezentacja wyłączona z kosztów. Producent leków złożył zażalenie na tę interpretację. Jego zdaniem spotkania promocyjne dla lekarzy stanowią reklamę produktu leczniczego, o której mowa w prawie farmaceutycznym. Wskazywał, że przejawy gościnności nie wykraczają poza główny cel spotkania, a w jego trakcie nie wręcza się, nie oferuje ani nie obiecuje korzyści materialnych, prezentów, wycieczek i innych podobnych świadczeń. Wobec tego nie dochodzi do naruszenia prawa farmaceutycznego. Kwestionowane wydatki mają charakter standardowy i są konieczne do prawidłowego przebiegu spotkania. Nie powinny więc być uznawane za przejaw wystawności czy okazałości.

Izba skarbowa zgodziła się z argumentami podatnika. Wskazała na definicję reklamy zawartą w prawie farmaceutycznym. Jako jedną z jej form wymienia się w nim sponsorowane spotkania promocyjne dla lekarzy. Izba podkreśliła, że prawo farmaceutyczne przewiduje wiele ograniczeń form reklamy. Nie jest np. dopuszczalne, aby przejawy gościnności podczas spotkań promocyjnych wykraczały poza główny cel spotkania. Akcje prowadzone przez spółkę spełniają jednak warunki reklamy.

Źródło: Rzeczpospolita – 28.08.2007 r.


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji