Kto powiedział, że gala nabita osobistościami, przyjęcie za milion
dolarów czy inne przywieszki z wysoką ceną są jedynymi sposobami, aby nowy
hotel klasy delux został zauważony?
Efektywne wprowadzenie PR-u na rynek nie musi być “rozbiciem banku”. Czy to
wejście na rynek czy zmiana pozycji marki, technologii, położenia czy hotelu,
pewne zasady są fundamentalne dla każdego nowego wyzwania: poznaj otoczenie
konkurencyjne, planuj wcześnie i pamiętaj, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie.
Udane programy PR dla produktów wyższej klasy muszą mieć jedynie najlepsze
podstawowe składniki i dużą dozę kreatywności.
Przedstawiam 10 najważniejszych warunków dla udanego debiutu na rynku
1.Rozpoczynaj wcześnie, co najmniej 9 miesięcy przed . Miesięczniki
pracują z co najmniej rocznym wyprzedzeniem, więc aby dotrzymać ostatecznego
terminu działaj zgodnie z zasadą „im wcześniej tym lepiej”. Dodatkowo, musisz
pozwolić, aby to czas badał twoje informacje (zawsze trudniej w sytuacji przed
otwarciem) oraz rozwijał materiały prasowe. Okres przed otwarciem jest istotny
dla „dużego szumu”.
2. Zajmij właściwą pozycję. Co odróżnia cię od innych - nie tylko w
twojej okolicy, ale na świecie? Jakie są te punkty wyróżniania się, które
zainteresowałyby media?
3. Upewnij się, że masz co najmniej jedną ważną odbitkę, aby wyjść z
materiałami prasowymi i sprzedażą przed otwarciem. Zrób próbną fotkę
twojego spa, wykonaj imponującą odbitkę czy może być to zdjęcie jakieś
niezwykłej usługi lub urządzenia. Zdjęcie pomoże sprzedać twój artykuł,
szczególnie w wieku mediów nastawionych na mocny wizerunek.
4. Zainwestuj w pisanie na najwyższym poziomie. Pracownicy sprzedaży lub
działu PR w korporacji niekoniecznie są wielkimi pisarzami, a copywriter
tekstów do broszur nie zna stylu dziennikarskiego. Potrzebujesz dobrego pisarza
od publicity.
5. Wynajmij zawodowca, który ma osiągnięcia z produktami turystycznymi
wysokiej klasy i zna odpowiednie media, niszę w niszy. Plus, jesteś znany
przez firmę, którą utrzymujesz i czerpiesz korzyści ze stowarzyszenia z innymi
produktami luksusowymi na liście klientów agenta.
6. Listy są najważniejsze (prawie). Zainwestuj czas w stworzenie jak
najlepszej możliwej listy, która zawiera wolnych strzelców specjalizujących się
w produktach wysokiej klasy. Dobry „wolny strzelec” może stworzyć różnorodne
artykuły prasowe.
7. Zrób profesjonalne zdjęcia od PR zaraz po otwarciu aby uzyskać kilka
sensacyjnych odbitek, i nie używaj fotografii, które masz na broszurze.
Potrzeby wizerunku PR i reklamy są całkowicie odmienne.
8. Zapomnij o sztuczkach z wysyłaniem pocztą. Ważnym mediom nie wolno
akceptować drogich podarunków, a nawet jeżeli wolno, nie mają na nie miejsca.
Zaoszczędź pieniądze i zainwestuj je lepiej w zdjęcia lub materiał filmowy.
9. Kopalnia złota. Spójrz z bliska na wszystkie strony, aby odnaleźć
ukryte opowieści. Na przykład, czy szef działu concierge jest legendą w
biznesie z artykułami, które mogą zainteresować? Jakieś niezwykłe urządzenie
lub usługi, które podniosą współczynnik luksusu u gości? Kilka z tych
opowieści, które odniosły sukces – niezwykły concierge (mydło, sen); leczenie
spa, hotel jako galeria sztuki (hotel muzeum), urządzenia wodne (40 basenów, zbiornik
rzeczny dłuższy niż wysokość Empire State Buiding), specjalne usługi
(kamerdyner prasujący gazetę, udogodnienia na szczycie budynku itp.)
10. Zamiast przyjęcia za milion dolarów zaoferuj pakiet za milion dolarów,
„najdroższy pakiet dla gości” lub doznania nie odkryte nigdzie indziej. Nasze
ulubione? Wakacje dla miliardera, martini warte 10 tyś $, omlet za 1000 $.
Nawet jeżeli Bill Gates jest jedyną osobą, którą na to stać, zainteresowanie
jakie PR może wygenerować jest bezcenne. Albo możesz wykorzystać odwrotne
podejście, pozycjonując hotel jako miejsce „bez prądu” i całkowicie podrzędne.
Wszystko zbudujesz na mocnych fundamentach jeśli wprowadzisz tych 10 wskazówek,
położysz podwaliny dla udanego programu PR. „Program”, ponieważ aby czerpać
korzyści, musi być poniesiony wysiłek, którego rezultaty będzie widać dopiero
za roku lub dalej. Więc daj sobie trochę czasu, postaw na kreatywność i
zainwestuj w dobre pisarstwo i fotografię, a masz składniki potrzebne do
sukcesu w PR.
Karen Weiner Escalera
|