Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Służbowy uniform kelnera czy recepcjonisty nie...

Artykuły serwisu


Służbowy uniform kelnera czy recepcjonisty nie jest przychodem


Dodano: 2007-09-19

Drukuj


Jeżeli pracownik korzysta - wyłącznie w godzinach pracy - z należącej do pracodawcy odzieży, nie jest to nieodpłatne świadczenie. Nie ma więc mowy o jakimkolwiek przychodzie po stronie pracownika.

Taką interpretację wydał naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Łódź-Górna (nr I-415/86/07). Podatnik, który o nią wystąpił, nie wiedział, czy użytkowanie przez pracowników wyłącznie w godzinach pracy odzieży przydzielonej im czasowo przez pracodawcę stanowi ich przychód.

Z opisanego we wniosku stanu faktycznego wynika, że zgodnie z zawartą umową na podatnika nałożony jest obowiązek wykonywania przez jego pracowników pracy w jednolitym ubraniu, który będą nosili wyłącznie w miejscu pracy. Będzie ona przydzielana okresowo (zwykle na dwa miesiące) na podstawie protokołu, a po upływie tego czasu pracownik będzie musiał ją zwrócić. Właścicielem odzieży przez cały czas pozostanie pracodawca. On też ma obowiązek zwróconą odzież np. wywieźć na wysypisko czy oddać do sklepów z odzieżą używaną. Nie będą jej jednak mogli ani nabyć, ani używać pracownicy podatnika. Zasady zaś przydziału, korzystania i zwrotu odzieży podatnik określił w regulaminie pracy i częściowo w aneksie do umów o pracę.

Według podatnika wydanie do czasowego używania odzieży pracownikom nie jest nieodpłatnym świadczeniem i nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (PIT). Podobnego zdania był też organ I instancji. W uzasadnieniu podkreślił, że skoro właścicielem odzieży pozostaje pracodawca, a pracownik używa jej wyłącznie w godzinach pracy (nie może więc korzystać z niej w sposób swobodny, czyli poza pracą), to trudno mówić o czerpaniu przez pracownika z tego tytułu jakichkolwiek korzyści. Korzyści odnosi jedynie pracodawca. Dlatego używania odzieży w godzinach pracy nie można uznać za nieodpłatne świadczenie, a skoro tak, to nie można też mówić o powstaniu przychodu po stronie pracownika (zgodnie z art.12 ust. 1 ustawy o PIT).

Źródło: Rzeczpospolita – 19.09.2007 r.


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji