Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Web 2.0 i hotelowe strategie sprzedażowe na 2008...

Artykuły serwisu


Web 2.0 i hotelowe strategie sprzedażowe na 2008 rok


Dodano: 2007-10-23

Drukuj


Kim Są Klienci, Którzy o Tobie Mówią?

Myślisz, że twoi klienci nie opowiadają o tobie na mieście? Sądzisz, że klienci i potencjalni klienci nie wymieniają swoich poglądów na temat doświadczeń związanych z pobytem w twoim hotelu? Zastanów się raz jeszcze!

Jeżeli określenie Web 2.0 nie jest ci bliżej znane, to nie jesteś tutaj żadnym wyjątkiem. Jednakże jest niezmiernie ważne, aby hotelowe działy sprzedaży pospieszyły się z zapoznawaniem się z tą koncepcją. Web 2.0 jest trendem w kierunku treści generowanej przez użytkownika, tj. z wykorzystywaniem grup użytkowników Internetu, o tych samych zainteresowaniach, hotelowych stron opiniotwórczych i blogów zajmujących się doświadczeniami użytkowników.

Strategiczne plany marketingu i sprzedaży na 2008 rok, które ignorują te zmiany w marketingu turystycznym, robią to na własne ryzyko. Studium PhocusWright opublikowane w tym roku wskazuje, że małe grupy turystyczne związane z weselami, zjazdami rodzinnymi itp. będą zdominowane przez oparte o Internet ich odnajdywanie i pozyskiwanie oraz grupową rezerwację pokoi. Nadano temu dodatkową wiarygodność wraz z uruchomieniem przez komercyjną stronę Priceline nowej grupy zajmującej się imprezami turystycznymi.

Travelocity uruchomił niedawno przegląd i ocenę imprez turystycznych, na swojej stronie internetowej, pozwalające użytkownikom na dokonanie wyboru spośród wielu ofert, tej właściwej ze względu na lokalizację i turystyczne preferencje, w związku z czym nie ma potrzeby brnięcia przez wszystkie oceny i recenzje, aby zlokalizować te, które odpowiadają specyficznym preferencjom zakupujących. Studium Yahoo z ostatniego tygodnia ujawniło, że turystyczne recenzje wpływają w większym stopniu na decyzje zakupowe, niż ceny.

W jaki sposób powinieneś podłączyć się do tego trendu i skorzystać z tych sejsmicznych zmian w świecie hotelowej sprzedaży oraz zbudować pomyślne strategie w tym obszarze na 2008 rok?

1. Zaprojektuj strategię obecności hotelu w Internecie. Jako część planu marketingowego i sprzedaży na 2008 rok, zbuduj strategię z planem działania w zakresie monitorowania i wpływania na obecność internetową twojego hotelu. Oszacuj skuteczność działania oczami potencjalnego organizatora wyjazdów turystycznych i konferencji. Istnieją pewne produkty, które mogą ci w tym pomóc, jak np. Chatter Guard, które monitorują i wykrywają każdą nową recenzję związaną z twoim obiektem. Tańszą alternatywą jest ustawienie urządzeń alarmowych w witrynie Google, które są bezpłatne i zawiadamiają cię za pośrednictwem poczty elektronicznej za każdym razem, kiedy twój hotel jest wymieniany w kolejnej recenzji, blogu lub w innych mediach.

2. Opisy obiektu i hotelowej strony internetowej. Dokonaj przeglądu strony oczami organizatora turystyki i organizatora konferencji. Niezależna turystyczna strona internetowa Expedia podaje, że na każdy dolar wydany na ich stronie, trzeba by było zarezerwować dwa dolary na hotelowej stronie internetowej. Jeżeli masz stronę franczyzową, upewnij się, że aktualizowane są ekrany pomocnicze twojego obiektu, odzwierciedlające rynkową sezonowość segmentu, dla turystów zatrzymujących się w hotelu na krótkotrwałe pobyty oraz aktualne informacje dla organizatorów konferencji. Pamiętaj, że jest to często pierwszy kontakt organizatora z twoim obiektem.

3. Internetowe informacje na życzenie (RFP). Jeżeli jesteś uczestnikiem stron typu RFP, takich jak np. Star Cite, dokonaj przeglądu prezentacji swojego obiektu na tych stronach i sposobu, w jaki dział sprzedaży reaguje na zapytanie RFP. Bierz udział w stronach planujących imprezy dla małych grup, takich jak Travelocity, Groople, Hotels.com, itp. Jeszcze raz upewnij się, że umieściłeś w internecie wszystkie udogodnienia, które są ważne dla tych małych towarzyskich grup. Sprawdzaj strony z charakterystyką konkurencyjnych udogodnień i stawkami. Umieść pod-stronę RFP na swojej stronie internetowej. (Przygotuj się na nowy artykuł poświęcony tej tematyce).

4. Odpowiadaj na internetowe recenzje. Zamiast zwyczajowego narzekania na negatywne recenzje, dokonuj ich oceny pod względem ich aktualności i trafności. Jeżeli występują jakieś mankamenty operacyjne, przedstaw je osobom odpowiedzialnym operacyjnie tak, by mogły być skutecznie wyeliminowane. Odpowiadaj na recenzje w zrównoważony i profesjonalny sposób, który wskazuje na to, że słuchasz komentarzy swoich klientów i odpowiadasz na nurtujące ich problemy. Oczywiście zdarzają się recenzje 'ekscentryków', które pozostają poza twoją kontrolą, ale klienci, którzy przeglądają strony z recenzjami, bardzo łatwo potrafią wyłowić i odrzucać takie nielogiczne opinie.

5. Bierz udział w internetowych dyskusjach. Jeżeli organizacje lub stowarzyszenia, do których należysz mają swoje blogi, monitoruj je i umieszczaj swoje komentarze – pozytywne i konstruktywne. Wiele lokalnych dzienników biznesowych dysponuje własnymi blogami, tak jak czyni to MPI na szczeblu krajowym – twój lokalny oddział tez może mieć własnego bloga. Skonstruuj bloga, gdzie twoi klienci mogliby umieszczać swoje opinie, podczas gdy ty mógłbyś je monitorować i uczestniczyć w internetowych debatach z nimi.

Te sugestie są jednymi z wielu sposobów na to, abyś mógł włączyć Web 2.0 do swojej marketingowej i sprzedażowej strategii na 2008 rok. Twoi klienci żyją w Internecie i od sposobu, w jaki trafisz w ich zainteresowania i procesy podejmowania decyzji, będzie zależał sukces twojego obiektu hotelowego. Skorzystaj ze swoich radarów, aby ich namierzyć!

Web 2.0 nie przeminie – jeżeli już to będzie się stawało coraz bardzie ważne we wszystkich segmentach turystycznych. Zignoruj je, ale na własne ryzyko!

Carol Verret


© Copyright Carol Verret

Carol Verret – od 1999 Prezes firmy Carol Verret Consulting and Training - zajmującej się konsultingiem oraz szkoleniami w hotelarstwie, jej specjalnością są: zarządzanie dochodem (revenue management), sprzedaż w hotelu, obsługa klienta oraz zagadnienia human resources, autorka licznych publikacji, prowadzi szkolenia ze sprzedaży on-line.

Kontakt:
Carol Verret
Carol Verret Consulting and Training
email:
carol@carolverret.com
www.carolverret.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji