Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » Za kulisami organizacji bankietu kryją się...

Artykuły serwisu


Za kulisami organizacji bankietu kryją się profesjonaliści


Dodano: 2014-01-07

Drukuj


Obsługa bankietu wymaga czegoś więcej, niż tylko zastawienia stolików i zaoferowania uczestnikom kawy lub herbaty. Zdaniem Jesusa Sociasa, szefa bankietów w Marriott Rivercenter i Marriott RiverWalk, troska o szczegóły, gościnność i cała masa rzeczy do zaplanowania są kluczowymi składnikami sukcesu.

Socias przypomina sobie intensywne przygotowania przed obsługą zagranicznego prezydenta, kiedy pracował w historycznym Baltimore Hotel na Florydzie. Pod jego komendą była 30- osobowa załoga kelnerów ubranych w smokingi, ćwiczących przed imprezą nalewanie wina do kryształowych szklanic. Kelnerzy musieli ponumerować każdą szklankę, aby odpowiadała 15 gatunkom wina oferowanego w drukowanym menu. Nalepki na butelkach muszą być zwrócone w kierunku uczestnika bankietu, w trakcie nalewania wina tak, aby siedzący gość mógł przeczytać, jaki jest jego rocznik. Wszyscy nalewający musieli rozpocząć i zakończyć nalewanie jednocześnie i wypełnić dokładnie jedną trzecią pojemności każdej szklanki.



Około 107.000 ludzi pracuje w charakterze menedżerów bankietowych w hotelach, firmach cateringowych i restauracjach, jak wynika z danych amerykańskiego biura statystyki pracy – U.S. Bureau of Labor Statistics.

Liczba menedżerów bankietowych rośnie w restauracjach, ponieważ sprzedaż bankietowa generuje coraz większą część restauracyjnych dochodów, jak wynika z badań przeprowadzonych przez stowarzyszenie National Restaurant Association.

W trakcie wykonywania swoich najważniejszych obowiązków, menedżerowie bankietowi koordynują zamówienia i rozmieszczenie stolikowych nakryć, porcelany, zastawy stołowej i wyposażenia serwisowego. Sprawdzają czy szefowie kuchni wykonali zamówienia odpowiadające pozycjom przedstawionym na zdjęciach klientom. Koordynują prezentację każdej potrawy z programem imprezy, muzyką i oświetleniem.

Bankietowi menedżerowie wykreślają schematy urządzenia pomieszczeń, użytkowanych przez personel obsługi; załatwiają transport dla imprez zewnętrznych, kalkulują liczbę pracowników niezbędną do obsługi i zgłaszają zapotrzebowanie na personel w oparciu o to, czy impreza ma charakter przyjęcia, bankietu, kolacji z bufetem, czy jest połączona z podawaniem napoi lub przerwami na kawę.

Sal Santa Cruz, 36-letni menedżer bankietowy w Marriott Rivercenter i Marriott Riverwalk, zawsze ma przy sobie kopię zamówień bankietowych na każdy dzień. Nazywa ją jego dyżurną „Biblią”.

„Wszystko opiera się na szczegółach” powiedział. „Wszystko jest rozplanowane tak, abyśmy mogli za to odpowiadać.” Do obowiązków Santa Cruz należą inspekcje sprawdzające, aby każdy uczestnik doświadczył takich samych wrażeń w związku z czynnościami nadzorowanymi przez Santa Cruza.


„Jeżeli dostrzeżemy zaplamione krzesło, wymieniamy je” powiedział. Upewniamy się, że nakrycia stołowe położone są prawidłową stroną i czy wszystkie sztućce są równo rozmieszczone. Personel bankietu znajduje się nie tylko za kulisami.

„Jest to takiego rodzaju dział, który rozmieszczony jest po całym hotelu” powiedział Julio Castillo, 29-letni menedżer bankietowy w Hyatt Hill Country Resort & Spa. „Chcemy aby nasi pracownicy uśmiechali się przez cały czas, dziękowali gościom, oferowali im opcje rozwiązania problemu, kiedy wydaje się, że potrzebują pomocy i zachęcali ich do ponownego korzystania z naszych usług.”

Socias, nadzorujący pracę 100 stałych pracowników obsługi bankietowej, 17 kierowników i trzech menedżerów bankietowych, zajmuje się dokładnym badaniem umiejętności kandydatów, w trakcie dokonywania przeglądu osób starających się o pracę w Marriott Rivercenter i Marriott Riverwalk.

„Faktycznie potrzebujesz kogoś ze zdolnościami komunikacyjnymi, lojalnego, dbałego o strój, przewidującego potrzeby, skoordynowanego, stawiającego się do pracy w pełnej gotowości” powiedział.

St. Phillips College zapewnia 2 letnią edukację w zawodzie zarządzania restauracją. Jednak wielu bankietowych menedżerów zaczyna od stanowiska kelnera, a następnie kształci się na indywidualnych kursach zajmujących się obsługą gastronomiczną, trendami dietetycznymi wśród klientów, hotelarstwem i obsługą win. Kierownictwo Marriotta zazwyczaj awansuje obiecującego kelnera na pozycję „kapitana”, na której pracownik specjalizuje się przez pewien okres czasu, w obsłudze jednego rodzaju imprezy gastronomicznej.

„W ten sposób ustawiamy ich na drodze do osiągania sukcesów i nie są przeciążeni nadmiernymi obowiązkami” powiedział Socias, 42 lata, który rozpoczął pracę w zespołach obsługi bankietowej w wieku lat 19.

Tak jak restauracyjni kelnerzy, pracownicy obsługi bankietowej często wynagradzani są według stawki godzinowej plus odpowiedni procent z napiwków. Marriott płaci od 2 $ do 3 $ na godzinę plus 12 procent z napiwków z wszystkich imprez organizowanych w okresie rozliczeniowym. W ten sposób wszyscy pracownicy obsługi o podobnym doświadczeniu zawodowym są wynagradzani według takich samych stawek godzinowych, niezależnie od tego czy pracują na wielkich, intratnych imprezach, czy serwują kawę na imprezach dla zaledwie 50 osób.

Menedżerowie bankietowi zarabiają pomiędzy 30.000 $ a 50.000$ rocznie, powiedział Socias. W skali całego kraju jest to średnio około $ 32.000 $ plus $ 3.000 rocznej premii, jak wynika z danych National Restaurant Association.

Źródło: San Antonio Express-News


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji