Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Budowanie lojalności klientów korporacyjnych

Artykuły serwisu


Budowanie lojalności klientów korporacyjnych


Dodano: 2007-11-13

Drukuj


Stymulowana poprawą koniunktury gospodarczej, liczba osób podróżujących służbowo, w przyszłym roku, ulegnie prawdopodobnie zwiększeniu. Wskutek tego, wzrosną również ceny w hotelach stawki, o około 3 % w Ameryce Północnej i 4 % w Azji i na wyspach Pacyfiku, jak wynika z danych American Express.

W wielu hotelach, osoby podróżujące służbowo dokonują rezerwacji na dni powszednie, podczas gdy weekendy są bardziej popularne wśród osób podróżujących w celach wypoczynkowych.

Podróże służbowe stały się wspaniałym rynkiem dla przemysłu hotelowego: nie tylko w kategoriach cen, ale również pod względem efektywności i powtarzalności popytu. Co więcej, klienci korporacyjni generują dochody hotelu nie tylko poprzez sprzedaż pokoi, ale również w innych działach, takich jak centrum biznesu, sale konferencyjne, gastronomia czy użytkowanie linii telefonicznych. Innymi słowy, pozyskanie lojalności klienta korporacyjnego staje się gwarancją ciągłości dochodów.

Z tych powodów, hotel powinien skupić się na licznych sposobach budowania lojalności klientów korporacyjnych. Jednym z nich jest uczynienie czynności rezerwacji w twoim hotelu, czynnością szybką, łatwą i przyjemną, zwłaszcza, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, jak wielu korporacyjnych klientów dokonuje rezerwacji na ostatnią chwilę. Jaka jest możliwość bezproblemowego dostarczenia potwierdzenia rezerwacji przez twój system komputerowy lub zaoferowania specjalnych korporacyjnych stawek na twojej stronie internetowej? Jeżeli nie posiadasz takiego systemu rezerwacyjnego, który gwarantuje natychmiastowe potwierdzenie na stronie internetowej, może to spowodować wzrost trudności, szczególnie w przypadku zagranicznych klientów korporacyjnych, ze względu na wysokie koszty dokonania rezerwacji za pośrednictwem międzynarodowych łączy telefonicznych z ich kraju – nie wspominając niedogodną różnicę czasu.


Hotelowa strona internetowa mogłaby funkcjonować jako wejście w obszar szczegółowych informacji hotelowych: zdjęć, udogodnień, kierunków dojazdu, cen itd. Niekompletna lub nieprawidłowa informacja zamieszczona na stronie internetowej hotelu może, z drugiej strony, zniechęcić korporacyjnego klienta do wyboru konkretnego hotelu. Na przykład, nieprecyzyjna informacja o odległościach do poszczególnych obiektów konferencyjnych lub lotniska, jako że lokalizacja hotelu jest jednym z kluczowych czynników decydujących o wyborze miejsca zakwaterowania przez podróżnych korporacyjnych.

Innym sposobem zapewnienia sobie i utrzymania lojalności klientów korporacyjnych jest tworzenie atrakcyjnych programów i pakietów, odpowiadających ich partykularnym potrzebom. Zapoznawanie się z potrzebami i życzeniami klientów korporacyjnych, związanych z pobytem w hotelu, jest pomocne w zdefiniowaniu najlepszego dla nich programu lub pakietu. Oferowanie pakietów lub programów jest często nieefektywne, chyba że są na bieżąco aktualizowane lub ich docelowi użytkownicy są o nich informowani. Poczta elektroniczna może być jednym z najszybszych i najbardziej ekonomicznych sposobów przesyłania wiadomości o twoich hotelowych programach lub promocjach dla gości korporacyjnych, dlatego więc upewnij się, że jesteś w posiadaniu kompletnych i precyzyjnych informacji dla wszystkich swoich gości.

Analizy historyczne gości są decydującymi materiałami informacyjnymi w twoich wysiłkach zmierzających do zrozumienia klienta korporacyjnego. Materiały te powinny zawierać takie informacje jak:

- ulubiony typ pokoju
- profil średnich wydatków
- preferencje w pokoju
- średnia długość pobytu
- szczególne wymagania dietetyczne i inne życzenia
- gusta rozrywkowe
- wymagania względem sprzętu audio-wizualnego
- wymagania względem osobistego sprzętu komputerowego (nowoczesne połączenia, dostęp do centrów biznesowych, itd.)

 

Wykorzystując informacje z takiej bazy danych, można przygotować unikalne produkty i usługi dla korporacyjnych klientów, nawet przed ich przyjazdem do hotelu.

Aby mieć zdolność zbudowania i utrzymania korporacyjnej lojalności, potrzebujesz jednego systemu radzącego sobie z różnymi aspektami systemu rezerwacyjnego, korporacyjnego systemu zarządzania kontraktami, wszechstronnymi raportami o klientach i internetowym systemem promocyjnym. System Zarządzania Rezerwacjami, Pelican oferuje właśnie takie możliwości, pracujące z hotelami, łączące się w wysiłkach budowania korporacyjnej / agencyjnej lojalności. Niektóre z tych możliwości są następujące:

1. Natychmiastowe potwierdzanie – klienci korporacyjni mogą dokonywać rezerwacji i otrzymywać natychmiastowe potwierdzenia, bezpośrednio na stronie internetowej.

2. Korporacyjny system zarządzania kontraktami – hotele mogą ustalać stawki korporacyjne i przydzielać dla nich odpowiedniego rodzaju pokoje zgodnie z porami roku, zapewniając sobie w ten sposób do nich dostęp. Hotele mogą stosować elastyczne stawki handlowe i współpracować na zasadach obopólnych korzyści z wieloma różnymi klientami korporacyjnymi, stosując również zasadę „kto pierwszy, ten lepszy.”

3. System internetowych promocji – zaprzęganie hotelowego systemu dystrybucji poczty elektronicznej umożliwiające przesyłanie aktualnych wiadomości dotyczących pakietów lub promocji, do wszystkich korporacyjnych klientów / agentów, za pomocą jednego kliknięcia.

4. Szczegółowa analiza klienta – Gwarantowane są kompletne raporty, włącznie z takimi szczegółami jak, średnia długość pobytu, preferencje w zakresie typu pokoi, średnie wydatki dokonywane przez klienta, itd.

Źródło: Pelican


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji