Poniedziałek 10 Listopad 2025

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » W jaki sposób fizyka kwantowa otwiera wrota do...

Artykuły serwisu


W jaki sposób fizyka kwantowa otwiera wrota do nieograniczonych wyższych poziomów doznania gościa


Dodano: 2007-11-14

Drukuj


Fizyka kwantowa otworzyła wrota możliwościom kompletnie nowego rodzaju doznania gości hotelowych, które nie ma ograniczeń w swej naturze. Dla tych, którzy mają ochotę odejść od wytwarzanego sztucznie poziomu SOP – Satysfakcji Klienta, poprzez zastosowanie podstawowych zasad fizyki kwantowej, które mogą zrewolucjonizować naturę doznania gościa hotelowego i podnieść je do dużo wyższego poziomu. Ten artykuł powinien cieszyć się specjalnym zainteresowaniem hoteli, które określają się hotelami sześcio- lub siedmio-gwiazdkowymi.

Światowy punkt widzenia, na której bazowane jest szkolenie i rozwój hoteli, jest przestarzały, a trzymanie się tych reguł, ograniczy po prostu hotel lub grupę hotelową do niższych poziomów doznania gości, jakkolwiek wysokie, według ciebie, te poziomy mogą być. W rzeczywistości, są one tak wysoko na drabinie, jak kurczaki w niżej przedstawionej historii, którą opowiadałem wam już wcześniej:

„Jakiś człowiek znalazł jajo orła i włożył je do gniazda gospodarskiej kury. Orzeł wykluł się wśród potomstwa kur i razem z nimi dorastał. Przez całe swoje życie orzeł robił to, co pokazały mu podwórkowe kury myśląc, że jest zwykłym kurczakiem. Grzebał w ziemi w poszukiwaniu robaków, gdakał jak kury i rozpościerał skrzydła, aby fruwać zaledwie kilka stóp nad ziemią.

Minęły lata i orzeł się postarzał. Pewnego dnia zobaczył nad sobą wspaniałego ptaka na bezchmurnym niebie. Szybował z dostojnym majestatem pomiędzy potężnymi prądami powietrza, z rzadka machając swoimi silnymi, złocistymi skrzydłami.

Stary orzeł popatrzył w górę ze strachem. 'Kto to jest?' zapytał. 'To jest orzeł, król ptaków', powiedział jego sąsiad. 'On należy do nieba. My należymy do ziemi. Jesteśmy tylko kurczakami.'

Tak więc orzeł żył dalej i umarł jako kurczak, ponieważ myślał, że nim był.”

Nie ma znaczenia, jak dobry jesteś w kreowaniu wszechobecnego doświadczenia SOP-Satysfakcji Klienta, bo mimo to, doświadczenie twojego hotelowego gościa, ciągle jeszcze jest na poziomie kurczaka, w porównaniu do tego czym mogłoby być, jeżeli zastosowałbyś zasady fizyki kwantowej. Rzeczywiście, istnieją nowe obszary stosowanej wiedzy, która może podnieść doznania hotelowego gościa na wyższe poziomy, ale fizyka kwantowa jest wystarczająca dla dobrego startu. Zakładam, że zastosowanie podstawowych zasad fizyki kwantowej, poruszonych w tym artykule, kreuje wyższy poziom doświadczenia gościa. Wiem jednakże, że zaledwie zarysowałem powierzchnię tego, co jest możliwe do osiągnięcia.

Fizyka kwantowa opisuje charakterystykę energii wszechświata. Wiemy, nawet z najbardziej fundamentalnych podstaw fizyki kwantowej, że wszystko w całym wszechświecie jest czystą energią (łącznie z nami), różniąc się tylko w swojej charakterystyce, skalą drgań.

Fizyka kwantowa uznaje również fakt, że na jedną energię działa inna energia, i że energia przyciągana jest w zależności od swojej własnej, unikalnej wibracji. Jest to główna podstawa Prawa Przyciągania i tego jak ono funkcjonuje we wszechświecie, a jest równocześnie podstawą nie tylko tego, w jaki sposób jednostki indywidualne mogą tworzyć swoją własną rzeczywistość zgodnie z tym, jaką ją sobie zażyczą, ale również tego, w jaki sposób hotel może stworzyć swoje własne unikalne i niemożliwe do sklonowania doświadczenie gościa na dużo wyższych poziomach, niż na powszechnie w hotelach dostępnych.

Ta prawda dotycząca przyciągania może być z łatwością zademonstrowana przy pomocy dwóch kamertonów. Jeżeli jeden kamerton umieścimy w pewnej odległości od drugiego kamertonu, i kiedy następnie uderzymy w pierwszy kamerton, wywołując w ten sposób emisję dźwięku w określonej tonacji lub częstotliwości, który faktycznie jest drganiem, to drugi kamerton zacznie drgać w harmonii z pierwszym, dokładnie w takiej samej częstotliwości drgań, a drgania działają na siebie z taką samą siłą. Jest to bardzo prosta, ale dająca się zaobserwować demonstracja tego, w jaki sposób energia i drgania wpływają na wszechświat, życie każdej jednostki i doświadczenie hotelowego gościa.

Skoncentrujmy się obecnie na tym. Wszystkie myśli są energią o unikalnej charakterystyce drgań. Każda myśl ma różną (i mierzalną) częstotliwość i wibrację. Niezależnie od tego, na czym skoncentrujesz swoje myśli, wywołujesz drgania a te drgania wywołują inne drgania, co prowadzi do procesu kreacji. Tak więc, jeżeli kelner pomyśli „Jestem znużony i chcę iść do domu”, to jego dominujące myśli poprzez swoje wibracje przyciągną więcej czegoś, czego on by sobie nie życzył i stworzą nieciekawe doświadczenie dla gości. Cokolwiek dzieje się w jego umyśle, jest tym, co przyciąga podobne działania i je tworzy.

Jesteśmy jak przyciągające się magnesy. Stajesz się i przyciągasz to, o czym myślisz. Każda myśl ma swoją częstotliwość, a myśli wysyłają swoją energię magnetyczną. Fizyka kwantowa udowodniła, że tworzymy rzeczy przy pomocy naszych myśli, a jeżeli te myśli są związane z potężnymi emocjami (złymi lub dobrymi), to przyspieszają one akt kreacji. Tak więc, im więcej uczucia wkłada znużony kelner w swoje myśli, tym szybciej spowoduje przyciągnięcie większego znudzenia i związanego z nim niepożądanego doświadczenia gościa.

I na odwrót, im więcej kelner myśli „W jaki sposób mogę stworzyć prawdziwie niezapomniane wrażenie dla tych gości?” lub „W jaki sposób mogę okazać więcej miłości i troski?”, tym szybciej przyciągnie i stworzy korespondujące z tymi myślami ciepłe i miłe doświadczenie gości. Jego dominujące myśli przyciągają i tworzą doświadczenie gości, które odpowiada jego myślom.

Tajemnica leży więc w tym, aby wywoływać drgania przyciągające korzystne zjawiska i kreować je przez „zaprogramowanie” podświadomego umysłu, co z kolei spowoduje powstanie wibracji i przyciągnie to, czego pragniesz. Dlatego też, w działalności hotelowej ważne jest to, w jaki sposób doprowadzić do koncentracji myślenia w tym samym kierunku – czułego, troskliwego, ciepłego, empatycznego doświadczenia i do nasycenia tego myślenia ładunkiem emocji. Kiedy będziesz zdolny do takiego działania, nie będzie żadnych ograniczeń dla doznania gości hotelowych.

Czy widzisz teraz jak zastosowanie tylko tego zjawiska wpływa na doświadczenie gościa, na własną motywację, na poczucie własnej wartości, na wzrost dochodów i na rozwiązywanie tak wielu codziennych problemów personalnych i operacyjnych? Tajemnica zasadza się na wiedzy, w jaki sposób wyzwolić w pracownikach chęć myślenia w sposób kreujący wibracje, które przyciągają i tworzą doświadczenie gościa, które jest silne swoją miłością, troską, ciepłem, empatią itp. Nie jest to trudne do zrobienia, kiedy wiesz, jak to zrobić, ale niestety musisz porzucić, adaptować i zmieniać tak wiele spośród tych tradycyjnych koncepcji i postaw, które wylewały się z korporacyjnych biur przez tak wiele lat.

Innym bardzo ważnym aspektem fizyki kwantowej jest „potencjał kwantowy” opisujący, jak wszystko już „potencjalnie” egzystuje we wszechświecie. Wszystko, co istnieje obecnie, wszystko, co kiedykolwiek istniało i kiedykolwiek będzie istniało w przyszłości, już istnieje, przynajmniej na potencjalnym kwantowym poziomie. Jest to w rzeczywistości proces myśli, np. koncentrujący twoje myśli na czymś, co spowoduje, że ten „kwantowy potencjał” zamieni się w „kwantową rzeczywistość”, której możesz fizycznie doświadczyć. Ma to nie tylko olbrzymie konsekwencje na czyjeś osobiste życie, ale również na doświadczenie gościa i finansowy sukces hotelu.

Wielu hotelarzy sądzi, iż potrafi stworzyć prawdziwie niezapomniane wrażenia w całej hotelowej działalności - albo przez otoczenie całego obiektu luksusem, albo poprzez zainstalowanie najnowszej technologii lub też poprzez szkolenia, ponowne szkolenia i utrwalanie wiedzy i umiejętności oraz zapewnienie zwykłych szkoleń w zakresie obsługi klienta. Ewentualnie poprzez zastosowanie wszystkich tych trzech elementów jednocześnie. Fizyka kwantowa pokazuje, że elementy te są jedynie drugorzędną częścią tworzenia nadzwyczajnego doświadczenia gościa, a nie jego częścią główną. Hotelarze muszą instynktownie orientować się, że taka postawa umożliwi im jedynie zrealizowanie poziomu SOP-Satysfakcji Klienta w doświadczeniu gościa, poza które nie potrafią wyjść. Nie możesz spowodować, aby kwanty wskoczyły na wyższe poziomy korzystając ze starych idei. Jest to ważna obserwacja dla hoteli sześcio- i siedmiogwiazdkowych.

Tak wiele z procesu tworzenia prawdziwie niezapomnianych doświadczeń gości zależy od skoncentrowania i dopasowania energii myślowej pracowników na wspólnej wizji doświadczenia gościa, a nie tylko na perfekcyjnym doskonaleniu umiejętności i wiedzy lub na „powtórnym definiowaniu wydajności”, jak to chciałaby ująć jedna z grup hotelowych, chociaż te elementy są także ważne. Kiedy hotel nauczy się, jak to robić, to odkryje, że nieważne jak wydawałoby się niemożliwa i szokująco idealistyczna jest wizja doświadczenia gościa, to jednak można ją zbudować i to dużo łatwiej niż nam się wydaje.

Jeżeli się nad tym zastanowić, to zastosowanie nawet tych podstawowych zasad fizyki kwantowej, doprowadzi w końcu hotele do wyeliminowania możliwego do klonowania doświadczenia gości, z wyjątkiem pewnych obszarów niszowych, gdzie mogą one być użyteczne, ale te obszary na pewno nie będą obejmowały luksusowych kurortów, spa, centrów sprawności i innych rynków, w których doświadczenie gościa wypływa prosto z serca.

Jest to dobra wiadomość dla niezależnych hoteli, jako że będą one mogły stworzyć doświadczenie gościa, jakiego nie będą mogły najprawdopodobniej wykreować łańcuchy z uwagi na swoją strukturę. Doświadczenie gościa w niezależnych hotelach może być ograniczone jedynie ich wyobraźnią. Jak to wyraził Albert Einstein - „Wyobraźnia jest wszystkim. Jest ona podglądem nadchodzących, życiowych atrakcji”. Sir Winston Churchill ujął to w następujący sposób „Sam stwarzasz sobie swój własny wszechświat, w miarę postępującego życia.” Także, chociaż tradycjonaliści nie chcą o tym słyszeć, stwarza to uzasadnione możliwości na przyszłość, powstawania obiektów powyżej pięciu gwiazdek.

W jaki sposób rozpocząć proces kreacji koncentracji myśli? Aby wejść w szczegóły tego zagadnienia musielibyśmy znacznie wydłużyć treść tego artykułu, ale przedstawimy tu etap początkowy. Ponieważ możesz stworzyć cokolwiek, na czym skupisz swoje myśli, rozpocznij od stworzenia szokująco niemożliwej, „nigdy wcześniej nie stworzonej”, wspólnej dla całego hotelu, wizji doświadczenia, którą wszyscy chcielibyśmy stworzyć. Na litość boską, podrzyjcie politycznie poprawną, właściwą pod względem prawnym, misję / wizję działania, którą wam narzucono. Jeżeli nie wolno wam jej zniszczyć, powieście ją na ścianach jako zabezpieczenie przed kurzem (bo personel i tak z reguły nie czyta żadnych ogłoszeń) i stwórz swoją własną, niemożliwą misję / wizję działania.

Postępując zgodnie z zasadami wyłuszczonymi powyżej, jeżeli stworzysz następującą tradycyjną wizję swojego hotelu i skoncentrujesz energię myśli w jej kierunku, to przyciągniesz i stworzysz, korespondujący z nią normalny rodzaj doznania gościa: „Stania się najlepszą inwestycją z punktu widzenia akcjonariuszy. Oferowania najlepszej obsługi klienta. Bycia najlepszym pracodawcą dla pracowników.”

Stoi to w jaskrawej sprzeczności z tym, co jak twierdzi kurort Księżna D'Annam, Wietnam jest w stanie przyciągnąć i stworzyć, jako że te fragmenty ich misji / wizji działania, stwierdzają:

Misja

Istniejemy po to, aby tworzyć prawdziwie niezapomniane, luksusowe, wietnamskie doznanie hotelarskie, spełniające najskrytsze marzenia naszych gości i powoduje, że nasi goście czują się u nas jak w niebie.

Cel ogólny

Przebywanie w naszym kurorcie jest luksusowym, relaksującym i totalnie niezapomnianym doświadczeniem. Goście mówią: „Nigdy wcześniej nie odczułem takiej miłości i troski”; 'W taki sposób zawsze sobie wyobrażałem niebo”; „Czuję się jak nowo narodzony,” „Nigdy wcześniej nie doświadczyłem niczego równie wspaniałego.”

Doznanie gościa

Troskliwa opieka jest nadzwyczajna i wzrusza serce każdego gościa. Goście chcieliby, aby czas się zatrzymał, tak by mogli cieszyć się na zawsze tym doznaniem spełniającym marzenia.

Fizyka kwantowa udowodniła ponad wszelką wątpliwość, że wszystko może się zrealizować, kiedy skoncentrujemy na tym nasz umysł, wpływając w ten sposób na „kwanty” składające się na świadome, inteligentne pole energetyczne, w którym znajdują się nasze wszystkie byty. Wszyscy coś tworzymy, przez cały czas, koncentrując nasze myśli na pewnym poziomie, wpływając w ten sposób na kwanty energii, które przyciągną do nas cokolwiek, na czym się skoncentrujemy.

Na nieszczęście, tak wiele osób koncentruje się na złych rzeczach, takich jak brak czegoś, na czymś, co jest złe lub na tym, czego nie lubią i jako bezpośredni rezultat otrzymują i tworzą takie same rzeczy. Kluczem jest skoncentrowanie się wyłącznie na tych rzeczach, które chciałbyś przyciągnąć do swojej doświadczalnej rzeczywistości lub doświadczenia gościa. Rzeczywiście, nie ma żadnych ograniczeń dla tego, co chciałbyś przyciągnąć do swojego życia lub do swojego hotelu zakładając, że posiadasz środki i narzędzia umożliwiające ci skoncentrowanie i skorelowanie własnych myśli, z myślami twoich pracowników. Oto dlaczego, doświadczenie gościa może być zrewolucjonizowane.

Hotele, które nazywają siebie sześcio- lub siedmiogwiazdkowymi powinny mieć to na uwadze. Najlepszym sposobem na udowodnienie ich gwiazdkowego rankingu i uciszenie krytyków jest zastosowanie podstawowych zasad fizyki kwantowej dla koncentracji myślenia w całym hotelu, na tworzeniu doświadczenia gościa, które nie istnieje na poziomie hotelu pięciogwiazdkowego. Dobra wiadomość jest taka, że jest to wykonalne.

Pamiętaj, co powiedział Einstein „Wyobraźnia jest wszystkim. Jest ona podglądem nadchodzących, życiowych atrakcji”. Jeżeli doświadczenie twojego gościa jest zwyczajne, to miej to na uwadze. Jest to odzwierciedlenie kombinacji przeszłych myśli zespołu i innych osób zaangażowanych w jego tworzenie. Ponieważ możesz przyciągnąć do siebie wszystko, o czym pomyślisz, łatwo jest zaobserwować, jakie były dominujące myśli twoich pracowników.

Kiedy zapoznasz się z narzędziami do wprowadzania podstawowych zasad fizyki kwantowej, aby wytworzyć u twoich pracowników silną wolę skoncentrowania energii ich myślenia na takiej wizji opartej na ciągłej bazie, to pracownicy odkryją nieograniczone źródło wewnętrznej motywacji, a ty stworzysz doświadczenie spełniające najskrytsze marzenia (twoich) gości, powodujące, że poczują się jak w niebie. W rezultacie twój hotel będzie poszukiwany na rynku.

Część 2 (proszę o cierpliwość) będzie poświęcona praktycznym sposobom tworzenia skoncentrowanej energii myśli.

Peter McAlpine

 

© Copyright Peter McAlpine

Peter McAlpine - jest starszym konsultantem w firmie doradczej Renaissance Consulting Ltd. w Bangkoku, która specjalizuje się w przygotowywaniu do otwarcia 5-gwiazdkowych hoteli i kurortów, na poziomie tworzenia prawdziwie niezapomnianych doświadczeń; unowocześniania do tego poziomu obsługi konsumenckiej i inspirowanie personelu hotelowego.

Kontakt:
Peter McAlpine
Renaissance Consulting Ltd.
email:
info@renaissanceconsultingltd.com
www.renaissanceconsultingltd.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji