Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Wiedza jest potęga podczas negocjacji

Artykuły serwisu


Wiedza jest potęga podczas negocjacji


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Wielu ludzi od sprzedaży w hotelarstwie denerwuje się trochę, kiedy musi włączać się w negocjacje z potencjalnym klientem, jako cześć procesu sprzedaży. Dotyczy to każdego, kto chce zawrzeć układ - czy to odnośnie niższej ceny pokoju, darmowego zakwaterowania czy rożnych innych prezentów. Musimy oczekiwać tego i czasami sprzedawcy czują, że muszą poddać się, aby ubić interes. Zbyt często odnajdujemy się w sytuacji, gdzie zaczynamy proces sprzedaży poprzez negocjacje zanim zgromadzimy wystarczające informacje.

Kluczem do udanych negocjacji jest, aby odwlec tą część procesu sprzedaży zanim sprzedawca nie ma wystarczającej wiedzy o całej sytuacji. Są trzy obszary wiedzy, które są konieczne we wszystkich sytuacjach negocjacji: znajomość produktu, znajomość konkurencji i znajomość specyficznych potrzeb i pragnień potencjalnego klienta.

Widza o produkcie. Wykorzystując typowy hotel jako przykład – jak dużo sprzedawcy wiedzą o wszystkich obszarach funkcjonowania. Upewnij się, że znają liczbę pokoi, ceny, godziny otwarcia restauracji, liczbę i rozmiar sal konferencyjnych i całą masę innych rzeczy. A co z liczbą pokoi łączonych? Czy to mogłaby być dobra porcja wiadomości przy sprzedawaniu dla specyficznego segmentu rynku? Albo ile miejsc parkingowych posiadacie – tak na wszelki wypadek, kiedy grupa potencjalnych klientów przejeżdża samochodami do obiektu? Jaka jest wielkość pokoi? Czasami jest to ważne dla klientów. Ideą dla sprzedawców jest tutaj, aby przeprowadzić kompleksową analizę produktu obiektu i sporządzić streszczenie najważniejszych wiadomości pokrywający każdy możliwy aspekt infrastruktury hotelowej.

Wiedza o konkurencji. Każdy sprzedawca powinien zrobić swoją własną analizę konkurencji: zrobienie porównania wszystkich cech własnego obiektu wobec konkurencji. Zestawienie pokoi, punktów sprzedaży gastronomii, udogodnienia konferencyjne i bankietowe oraz wszystkie usługi powinny znaleźć się w sprawozdaniu. Musimy wiedzieć, gdzie uderzymy w konkurenta lub gdzie konkurent uderzy w nas.

Wiedza o potencjalnym kliencie. Branie pod uwagę, że „wiedza jest potęgą”, kiedy dochodzi do negocjacji, jest istotną częścią procesu. Nie ma sensu wchodzenie do sesji negocjacji bez wiedzy o wszystkim, co należy wiedzieć o potrzebach i pragnieniach potencjalnego klienta. Kluczowe jest tutaj zadawanie potencjalnemu klientowi otwartych pytań, które zmuszą go do mówienia. To, co szukasz to „gorące punkty”. Odpowiadając potencjalnemu klientowi masz wówczas możliwość pokazania, że rozumiesz potrzeby grupy, a potem możesz przytoczyć informacje, które odnoszą się do korzyści lub wartości korzystania z twojego obiektu. Od teraz możesz przystąpić do innego pytania. Zadawaj pytania, które zmuszą potencjalnego klienta do myślenia, analizowania lub nawet snucia domysłów.

Pamiętaj, że negocjacje muszą prowadzić do ubicia interesu, który jest dobry dla obu stron. Jakkolwiek ideą nie jest oddawanie czegoś bez otrzymania czegoś w zamian.

Howard Feiertag


© Copyright Howard Feiertag
Tytuł artykułu w oryginale “Knowledge is power when it’s time to negotiate”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Howard Feiertag - dobrze znany weteran w przemyśle hotelarskim z ponad 40-letnim doświadczeniem w różnych obszarach hotelarstwa: zarządzanie usługami konferencyjnymi, działalność operacyjna hotelu, gastronomia, sprzedaż i marketing, jak również w przemyśle turystycznym, certyfikowany konsultant marketingu i zarządzania, członek wielu organizacji turystycznych i hotelarskich (Institute of Certified Travel Agents, HSMAI, MPI), zdobywca wielu nagród za osiągnięcia w dziedzinie szkoleń m.in. Educator of the Year (Professional Convention Management Association), Excellence in Sales and Marketing Strategy, prawdzi zajęcia dla Educational Institute of AHLA, Hospitality Services of America, MPI, HSMAI, wielu hoteli, organizatorów spotkań oraz biur podróży, autor ksiażki “Lesson From the Field – A Common Sense Approach to Effective Hotel Sales” oraz wielu artykułów w magazynach branżowych m.in. Hotel & Motel Management.

Kontakt:
Howard Feiertag
email:
howardf@vt.edu
www.hsa.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji