Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Zadbaj o swój personel, a on zatroszczy się o...

Artykuły serwisu


Zadbaj o swój personel, a on zatroszczy się o twoich klientów


Dodano: 2008-01-24

Drukuj


Jednym z najlepszych sposobów upewnienia się, że twój personel służy najlepszą obsługą dla twoich klientów jest jego odpowiednie traktowanie. Pamiętaj, że sposób, w jaki dbasz o swój personel znajdzie swoje odzwierciedlenie w sposobie traktowania twoich klientów. Co więcej, zadowolony personel oznacza mniejszą fluktuację kadr, a to z kolei oznacza oszczędność pieniędzy i czasu w zakresie szkoleń.

Oto kilka sposobów ułatwiających twojemu personelowi chęć świadczenia obsługi na odpowiednio wysokim poziomie:

Zaopatrz pracowników w wizytówki – Zanim zaczniesz się zastanawiać nad tym, jak drogie jest zakupienie wizytówek dla personelu obsługi, szefów kuchni i barmanów, pomyśl o korzyściach, płynących z tego tytułu. Z tego tylko powodu, twój personel zacznie się czuć bardziej pewny siebie i zyskiwać zaufanie we własne siły, a także odczuwać dumę z tytułu wykonywania swojej pracy, ponieważ wizytówki są symbolem ważności. Ponadto, personel obsługi może korzystać z wizytówek, aby zachęcić klientów do zamawiania przyjęć, a cały twój personel może korzystać z wizytówek w celach reklamujących swoją pracę, co oznacza więcej biznesu dla ciebie.

Niech twój personel będzie zorientowany w aktualnej sytuacji biznesowej – Wyobraź sobie swojego klienta zamawiającego jakąś specjalność restauracji, któremu personel odmawia jej zaserwowania, tylko z tego powodu, że pracownik lub pracownica jeszcze o takiej specjalności nie słyszeli. Nie może mieć miejsca również taka sytuacja, kiedy gość zamawia unikalnego drinka, ale twój pracownik nigdy o nim nie słyszał. Takie sytuacje zdarzają się o wiele częściej, niż mógłbyś przypuszczać i żadna z nich nie jest korzystna dla twojego biznesu. Dlatego tak bardzo istotne jest, abyś dążył do zapewnienia swojemu personelowi obsługi najbardziej aktualnych informacji dotyczących specjalności firmowych, zmian w menu, wyboru alkoholi i o wielu innych bieżących sprawach. Możesz dzielić się tymi informacjami w trakcie spotkań poświęcanych modnym nowościom i upowszechniać je wśród swojego personelu.

Organizuj regularne spotkania personelu przed każdą roboczą zmianą – Spotkanie pracownicze przed każdą zmianą roboczą powinno być codzienną rutyną w twojej firmie. Menedżer alby ty osobiście, powinniście spotykać się z personelem, aktualizować ich wiedzę w zakresie specjalności lub w zakresie innych ważnych nowości i przeprowadzać różnego rodzaju zajęcia motywacyjne. Pamiętaj, iż mentalne przygotowanie jest kluczem do dobrej obsługi. Spotkania takie ułatwiają natychmiastową orientację w tym, kto nie stawił się do pracy lub kto się spóźnia, tak by można było bezpośrednio reagować i dokonywać zmian w grafikach i organizacji pracy.

Planuj działania w celu zwiększania wydajności pracy – Decydowanie o tym, kto ma pracować i kiedy, może być trudnym zadaniem, ale jest ono jednym z najbardziej istotnych w firmie. Jeżeli nie zabezpieczysz odpowiedniej ilości pracowników, ucierpi na tym obsługa klientów. W najbardziej ruchliwe wieczory, powinieneś rozważyć możliwość zatrudnienia większej ilości osób wprowadzających klientów, aby pomóc w składaniu wstępnych zamówień, upewnij się również, że dysponujesz odpowiednią liczbą personelu kelnerskiego, który może legalnie serwować alkohol, tak by barmani mogli zająć się sporządzaniem drinków, a nie podawaniem ich do stolików. Dobrym pomysłem jest również podział stolików wśród kelnerów, które są w bezpośredniej bliskości do siebie tak, by kelnerzy mieli pełny przegląd sytuacji w swoim rewirze.

Udzielaj pochwał swoim pracownikom – Wszyscy od czasu do czasu lubimy być chwaleni w związku z wykonywaną przez nas pracą. Dotyczy to również twojego personelu. Komplement nie kosztuje cię nic dodatkowo, natomiast może znacząco wzmocnić morale twojego pracownika i znacząco zwiększyć jego wydajność. Oczywiście z pochwałami nie można przesadzać. Gratulacje muszą być szczere. Kiedy jednak jeden z członków twojego personelu zrobi coś dobrze, nie wahaj się rozpropagować takiej postawy wśród innych pracowników.

Uruchom program motywacyjny dla swoich pracowników – Dobra praca powinna być nagradzana, tak więc jednym ze sposobów osiągania celu jest program motywacyjny dla pracowników. Stymulację możesz oprzeć o ilość gratulacji składanych w twoim imieniu i komplementów przekazywanych przez klientów, ilość aranżowanych przyjęć, itp. W ramach nagród możesz zafundować spełniającym warunki pracownikom, np. wolny od pracy płatny dzień, bony towarowe, premie finansowe ... wedle swojego uznania.

Kiedy zadbasz o swój personel, to on w zamian za to, zadba o twoich klientów.


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji