Wtorek 23 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Rozmowa i słuchanie gości to najlepszy sposób,...

Artykuły serwisu


Rozmowa i słuchanie gości to najlepszy sposób, aby uzyskać od nich więcej


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Według konwencjonalnych mądrości najlepszym sposobem na pozyskanie nowych klientów jest wyjście i reklamowanie się klientom, do których jeszcze nie dotarliśmy. Wiesz co? Przyciągnięcie nowych gości kosztuje trzy do pięciu razy więcej niż zachęcenie obecnych klientów aby:
1. przyjeżdżali częściej
2. wydawali więcej pieniędzy
3. podnieśli swój rozmiar uczestnictwa.

„Zaśpiewaj serenadę” swoim obecnym gościom a oni ściągną innych, którzy podążą do ciebie. Czy ma tutaj miejsce reklama? Oczywiście. Ale najsilniejszą i długookresową formą marketingu jest skoncentrowanie się na bieżących klientach. Dlaczego? Oni wiedzą, kim jesteś i co robisz, i mimo wszystko kochają cię. W wielu przypadkach, wiedzą o tobie o wiele więcej niż myślisz. Wpłyń na tę zażyłość poprzez stworzenie z nich twoich fanów.

Uprawianie a polowanie

„Uprawianie” jest sianiem ziarna, aby zebrać duże plony jednego związku w danym okresie. To daje możliwość „wykarmienia” całorocznego biznesu. Jedynym warunkiem jest bycie cierpliwym. Nie jest to rzeczą łatwą przy obecnym stylu zarządzania „muszę to mieć w ciągu minuty”. Myśliwy z kolei „wystrzeliwuje” dużą liczbę kampanii medialnych, upoluje niedźwiedzia i może jeść przez kilka tygodni. Myśliwi muszą pracować o wiele ciężej za mniejsze „owoce” swoich długich łowów.

Teraz zdradzę mały sekret na temat mediów. One nie działają zbyt dobrze. Badanie Yankelovitcha mówi, że 6 na 10 klientów jest przytłoczonych i „zakręconych” liczbą mediów i reklam ciskających się na nich. W innym badaniu - mniej niż 10% klientów może rzeczywiście nazwać markę z reklamy telewizyjnej, której właśnie byli świadkami. Jesteśmy przytłaczani produktami wchodzącymi na rynek, czujemy się „przedawkowani” i przyprawia nas to o mdłości.

„Uprawianie” zakłada, że kultywujesz obecne związki z gośćmi, które jeżeli pogłębiają się, tworzy niezłamane więzi i prawdziwy, entuzjastyczny marketing komunikacji nieformalnej (word-of-mouth). Czy to jest lepsza, bardziej przykuwająca uwagę i efektywniejsza kosztowo forma reklamy?

Ci z was, którzy ciągle tęsknią za ulotnymi gośćmi, których nie macie, weźcie pod uwagę następującą rzecz: można przyjąć, że jeden do piętnastu procent waszych obecnych gości to nowi goście. Oni nigdy wcześniej nie byli w twojej okolicy ale natknęli się na was przez przypadek lub poprzez jakieś lokalne kontakty. Jesteśmy mobilnym społeczeństwem, w którym liczba mieszkańców nie tylko rośnie, ale z czasem się zmienia. Nawet jeżeli działasz w mieście o małym przyroście ludności, klienci ciągle przyjeżdżają i wyjeżdżają z powodu pracy lub innych zmian w życiu. To oznacza, że gościa którego nie masz, tak naprawdę masz.! Więc zwiększaj jakość i ilość powiązań z ludźmi, których już znasz. Wyreżyseruj marketing komunikacji nieformalnej, który sam zadba o twój biznes.

Skoncentruj się na twoich zasadniczych związkach. Jak dobrze znasz swoich gości? Jeżeli dokonałeś swoich własnych analiz, znasz już z pewnością wartość klientów twojej restauracji z kategorii: pierwszy raz, lekki, przeciętny i częsty gość. Te dane pozwolą ci wyliczyć ogólną kwotę dochodu od gości odwiedzających cię jedynie wyjątkowo w danym roku. Sugeruję, że ta liczba, dla większości restauracji, będzie wahała się w tysiącach. Czy znasz nazwisko każdego gościa? Gdzie mieszka? Gdzie pracuje i co robi? Czy jest żonaty/mężatka, czy mają dzieci lub inne ważne informacje? Przy studiowaniu tej koncepcji, odkryłem że większość restauratorów zna mniej niż 10% swoich gości w tak bliski sposób, a i tak ta liczba według mnie wydaje się wygórowana.

Dlaczego tak się dzieje? Żyjemy w wieku, gdzie ludzie szukają więzi międzyludzkich i autentycznych relacji. Apel Sturbuck’a dochodzi po części, gdyż firma ta wykorzystała tęsknotę za „trzecim miejscem” pomiędzy domem i pracą lub domem i szkołą. Kiedy ty skoncentrujesz się na marketingu relacji, będziesz w stanie wykorzystać ten sam magnetyzm.

Kreuj rozmowy. Tworzenie efektu WOW jest rezultatem tysięcy różnych rozmów pomiędzy tobą i twoją załogą oraz gościem. Siła twojej marki wychodzi warstwa po warstwie ze związków, za każdym razem dodając (lub odejmując) wiarygodności twojej opowieści. Żadna rozmowa nie jest „magiczną kulą” wymyśloną aby przyciągać masy – chociaż są bardzo efektywnymi składnikami promocji w tej koncepcji. Gość przez cały czas nabiera do ciebie i twojej serdeczności zaufania. W książce „Engaging Customers In e-Business” autorzy Jeffery Farriss i Laura Langendorf określają „Klienci są mniej skłonni do weryfikacji informacji o sprzedaży, kiedy wzrastają w zaufaniu do marki lub firmy”.

Musisz tworzyć możliwości do rozmawiania z gośćmi, którzy czują się naturalnie. Przedstawiamy tutaj kilka sugestii:

• Patrz na każdą transakcję jako platformę do oferowania gościom wyboru. W Erze Doznań, wybierz i indywidualizuj tą regułę
• Zwracaj uwagę na każdego gościa. Użyj uprzejmości jako strategiczny wyróżnik. Większości ludziom nawet nie podziękowano za to, że są stałymi gośćmi. Więc możesz „wdmuchać” to w ich umysły poprzez prostą uprzejmość
• Prześledź wszystkie rozmowy gości jako „wirtualne”. Użyj technologii jako wsparcia. Pamiętaj przykład Ritz Carlton, który zapamiętał gościa lubiącego porter Guinessa w swoim mini-barze. Oni nie wstawili go, ale kiedy za pierwszym razem o niego poprosił (normalnie wywołałoby to efekt WOW), Guiness czekał już na niego w pokoju podczas następnej wizyty.
• Odpowiadaj na reakcje szybko i zabiegaj o więcej. Nie jest ważne opracowywanie list i raportów.
• Regularnie “mierz temperaturę gościa”. Używaj grup fokusowych, aby stały się regularną cechą, pomagającą w prowadzeniu biznesu.

Żyjemy w wieku, gdzie anonimowa komunikacja zostanie już całkowicie wycięta. Chcemy osobistej uwagi. Czujemy się maltretowani, ignorowani i wściekli na to, jak wiele informacji uderza w nas z coraz mniejszą dozą związków międzyludzkich.

 

Richard Hendrie


© Copyright R. Hendrie, Link Inc. Remarkable Branding
Tytuł w oryginale "Hear Me Out: Talking & Listening to Your Current Guests May Be The Best Way To Get More Of Them Through the Door "
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Richard Hendrie – Prezes i CEO w Link Inc. Remarkable Branding, mówi o sobie że jest weteranem z ponad 30 letnim stażem w hotelarstwie i gastronomii, konsultant ds. strategii i marketingu wielu sieciowych restauracji, specjalista od sprzedaży, tworzenia przeżycia oraz lojalności klienta, twórca Method Marketing – kompleksowego podejścia łączącego mechanizm i sztukę komunikacji marketingowej, finezję przygotowania dań, tworzenie przeżycia oraz rzeczywistość prowadzenia zyskownej restauracji.

Kontakt:
Richard Hendrie
Link Inc. Remarkable Branding
email:
rick@remarkablebranding.com
www.remarkablebranding.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji