Środa 24 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Szkolenie załogi pierwszej linii z zasad Revenue...

Artykuły serwisu


Szkolenie załogi pierwszej linii z zasad Revenue Management


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Przy ciągle pomnażających się kanałach dystrybucji, które obecni menadżerowie od dochodu muszą pilnie śledzić, ostatnią rzeczą, jaką oni pragną jest obowiązek szkolenia innych czyli praca trenera dodana do ich zakresu obowiązków. Jednak juz poświęcając trochę czasu i energii w pomaganie załodze pierwszej linii w zrozumieniu fundamentalnych zasad zarządzania dochodem (revenue management) może sprawić, że ich działanie będzie wspierało ogólny plan.

Kiedy załoga pierwszej linii, jak pracownicy recepcji czy działu rezerwacji, nie rozumie zarządzania dochodem ma ona tendencję do:

• zmiany cen przy najmniejszej obiekcji gościa podczas meldowania, nawet kiedy trzyma w ręku już potwierdzoną rezerwację,
• przełamywania ograniczeń cenowych w systemach PMS (property management systems) dla dzwoniących, którzy po prostu pytają o niższą opcję,
• dawania powracającym gościom specjalnych „prezentów” w kategoriach pokoju o lepszym standardzie, często w duchu gościnności,
• rutynowego przepraszania i usprawiedliwiania się podczas przytaczania wyższej ceny i podawania jej w negatywny sposób („Jedyne co mi pozostało kosztuje X $”),
• oferowanie cen o ograniczonej możliwości stosowania dla tych, którzy się do nich nie kwalifikują.

Jednak po przeszkoleniu nad zrozumieniem zasad zarządzania dochodem, pracownicy pierwszej linii będą:

• trzymać się ceny kiedy tylko możliwe przy zameldowaniu lub wymeldowaniu,
• przytaczać wyższe ceny ze śmiałością czy to przez telefon czy osobiście,
• stawać się odpornymi na rutynowe taktyki negocjacyjne gościa – zwykłe poproszenie o rabat, tylko aby sprawdzić reakcję naszej załogi,
• proponować pokoje o wyższej cenie i podawać ceny w pozytywny sposób („Na szczęście mamy jeszcze kilka pokoi wolnych w tym okresie i po cenie X $),
• rozumieć dlaczego hotele wyznaczają różne ceny stosowne do segmentacji rynku i jak koszty w znacznym stopniu różnią się w zależności od kanału.

Podczas gdy większość hoteli każdego roku inwestuje niezliczone tysiące dolarów na technologie związane z revenue management, ciągle w zbyt wielu brakuje formalnego planu szkolenia tych, którzy staczają codzienne „bitwy” z gośćmi dobrze wytrenowanymi przez media, aby agresywnie negocjować. Wszystko to prowadzi do sytuacji kiedy to pracownik rezerwacji robi niepomyślną próbę przekonania gościa, że cena w szczytowym okresie reprezentuje dobra wartość, jeżeli sam w pełni w to nie wierzy! Lub mając świeżo zatrudnionych i naiwnych recepcjonistów, którzy weszli z marszu do tej branży ponieważ „kochają ludzi” i czują się jak oszuści, jeżeli obciążają 175 $ za pokój, kiedy tydzień wcześniej sprzedawano go za 99 $.

Wiec jeżeli zamierzasz zawiązać pętlę pomiędzy hotelową strategią zarządzania dochodem i tym, co rzeczywiście zdarza się na pierwszej linii, przedstawiam kilka koncepcji strategicznych, którymi możesz podzielić się ze swoją załogą.

• Jak nasza „ograniczona” podaż pokoi hotelowych wymaga od nas maksymalnych cen podczas okresów wysokiego popytu.
• Jak conocne „psucie się” naszego „produktu” hotelowego wymaga oferowania niższych cen podczas okresów niskiego popytu.
• Dlaczego musimy działać w obu końcach tego spektrum podczas okresów średniego i niskiego popytu oferując opcje o wyższej cenie poprzez kanały dystrybucji, które nie są wrażliwe na cenę oraz oferując niższe ceny poprzez oddzielne kanały, nakierowane na rynki wrażliwe na cenę.
• Jakie są koszty dokonania rezerwacji stosowne do kanałów dystrybucji.
• Jak inne wskaźniki typu „dochód na gościa” (revenue per guest) może spowodować, że hotel będzie sprzedawał pewnym grupom pokoje o obniżonych cenach nawet podczas szczytowego popytu.

Oczywiście ulubioną analogią trenerów od zarządzania dochodem jest jak „pudełko” z pokojami hotelowymi rożni się od wieszaka z sukienkami. Jeżeli nowe sukienki zaczynają „schodzić” z wieszaka, kierownik sklepu może po prostu zamawiać więcej od producenta. Albo jeżeli żadna nie została zakupiona, może on co najmniej przenieść je na inny wieszak i ostatecznie ktoś je kupi nawet z 75% zniżką. (A z wzrostami ceny w sprzedaży detalicznej może nawet ciągle przynosić jakiś zysk). Jednak hotelowy menadżer od dochodu nie ma już takiego wyboru. Jeżeli nasze „pudełko” z pokojami hotelowymi dla danej nocy sprzedaje się zbyt szybko, nie możemy oczywiście wybudować więcej pokoi. Wiec dlatego tak ważne jest, aby upewnić się, że sprzedajemy to pudełko z pokojami po najwyższych cenach. Odpowiednio jeżeli to pudełko z pokojami dla danej nocy nie sprzedaje się według nas zbyt agresywnie, kiedy noc mija, nasz inwentarz staje się bezwartościowy. (Zapytaj grupy czy może wyobrazić sobie mówienie do gościa „Proszę Pana, mam dla Pana niewiarygodną cenę. Za jedyne 75 $ może wynająć Pan cały Apartament Prezydencki na ostatnią noc!”)

Jeżeli zrozumieją oni te fundamentalne zasady zarządzania dochodem, będziesz wówczas chciał szkolić swoją drużynę pierwszej linii z taktyk podtrzymywania hotelowych decyzji zarządzania dochodem poprzez:

• proponowanie pokoi po wyższej cenie w pozytywny sposób - ,,Na szczęści ciągle mamy kilka opcji dla Pana w tym okresie” lub „To co ciągle mamy dostępne to …”
• odwoływanie się do wyższych cen aby określać niższe ceny jako „już rabatowane”. „Normalnie, Proszę Pana, te pokoje są sprzedawane za 125 $, ale z powodu specjalnych okoliczności jesteśmy w stanie przedłużyć zastosowanie ceny 100$ na okres, który Pana interesuje. (Uwaga! To pomaga zapobiec pytania gościa o cenę 75 $.)
• wytłumaczenie dlaczego obniżone ceny nie mogą być rozszerzone. „Proszę Pana, pokoje w cenie 75 $ są już wysprzedane w tym okresie”. (To działa o wiele lepiej niż mówienie „ta cena nie jest dostępna”, co daje do zrozumienia, że taka istnieje, ale gość nie może jej dostać.)

Odkąd takie zasady revenue management reprezentują pierwszy stopień dla obecnych dyrektorów od zarządzania dochodem, włączanie ich do ciągłego procesu szkolenia da pracownikom pierwszej linii narzędzia, jakich potrzebują aby upewnić się, ze zestaw strategii podjętych na spotkaniach z RM będą praktykowane w rzeczywistym świecie pracowitego i zajętego działu recepcji.

Douglas Kennedy


© Copyright Douglas Kennedy
Tytuł artykułu w oryginale "Its Time to Train Frontline Staff in Revenue Management Principles"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Douglas Kennedy - były Prezes i współzałożyciel HSA International, twórca wielu programów szkoleniowych o specjalności sprzedaż i obsługa klienta, wybitny prelegent wielu konferencji branży hotelarskiej, w ciągu 16 lat przeprowadził w 7 krajach ponad 1000 różnego typu prezentacji, seminariów edukacyjnych oraz warsztatów szkoleniowych w hotelach, publikuje artykuły w kilkunastu międzynarodowych magazynach branżowych, obecnie właściciel The Douglas Kennedy Company

Kontakt:
Douglas Kennedy
The Douglas Kennedy Co.
email:
douglas@douglaskennedy.com
www.douglaskennedy.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji