Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Jak odbudować utraconą pasję

Artykuły serwisu


Jak odbudować utraconą pasję


Dodano: 2008-02-29

Drukuj


Niemiecki poeta Hebbel napisał, że “W całym świecie, bez pasji nigdy nie osiągnięto nic wielkiego.” Są to słowa inspirujące wtedy, kiedy już jesteś zainspirowany, lecz cóż masz czynić, kiedy cały twój entuzjazm już zaniknął? Są takie cztery rzeczy, które pozwalają mi na odbudowanie swojej pasji, kiedy zaczyna właśnie przygasać:

1. Zacznij coś nowego

W celu przywrócenia pasji i zaangażowania do stanu pierwotnego, postaraj się zainteresować nowym sektorem w biznesie. Poszukaj pracy w innym przemyśle, rozkręć nowy biznes lub postaraj się o jego zakup. Czegokolwiek byś jednak nie zrobił, zachowuj się zgodnie z ostrzeżeniem sformułowanym przez Bena Franklina: “Jeżeli dałeś się uwieść pasji, to niech rozsądek trzyma wodze.” Kiedy poszukuję nowych wyzwań, staram się nie odstępować zbytnio od moich aktualnych umiejętności. Tylko dlatego, że jesteś dobry w jednej lub innej dziedzinie, nie powinieneś zakładać, że dasz sobie radę ze wszystkim.

Nauczyłem się tego, kiedy przystąpiłem do biznesu zarządzania sportem, w późnych latach dziewięćdziesiątych. Chociaż dysponowaliśmy sporą grupką wspaniałych pracowników, zaangażowanych sportowców i wieloma sukcesami, to zdaliśmy sobie sprawę, że kontrolowanie jakości gry było trudnym do uchwycenia i frustrującym przedsięwzięciem. Dynamika ligowej supremacji i sprawy związane z innymi rynkami kumulowały nasze niezadowolenie i skłaniały nas do zrywania łączności z naszymi podstawowymi umiejętnościami.

Ponieważ moja firma od zawsze była zaangażowana w świadczenie wysokiej jakości usług, przemysł ten po prostu nam nie pasował.

Z drugiej strony biznes hotelowy to był strzał w dziesiątkę. Firma Hamister Group Inc. ma za sobą trzydziestoletnią historię zarządzania w biznesie o charakterze długoterminowej działalności opiekuńczej. Około 25 lat temu zaadaptowaliśmy na nasze potrzeby kulturę hotelarską poprzez dogłębne przestudiowanie modeli operacyjnych stosowanych w Ritz-Carlton i u Disneya. Dlatego też wiedzieliśmy, że możemy z powodzeniem przenieść nasz zbiór umiejętności do przemysłu hotelowego. Nasz pierwszy hotel zakupiliśmy w 2004 roku, a w listopadzie 2006 r. kupiliśmy już dziesiąty hotel. Rozwijanie działalności w przemyśle hotelarskim stało się moją aktualną pasją.

2. Pomagaj swojej społeczności

Mitch Albom napisał, że „sposobem na wprowadzenie sensu do twojego życia jest poświęcenie się w miłości dla innych, poświęcenie siebie dla swojej społeczności i poświęcenie się dla tworzenia czegoś, co ukaże ci cel i sens twojego działania.” Służenie innym jest wielkim stymulatorem energii i sposobem na odświeżenie umiejętności przywódczych.

Jednym z najbardziej wyzywających doświadczeń, jakie było kiedykolwiek moim udziałem, było 15-letnie uczestnictwo w Radzie Dyrektorów Independent Health, ubezpieczyciela zdrowotnego non-profit. Independent Health działa w skomplikowanym sektorze biznesowym, w związku z czym wymaga od członków rady konsekwentnie wysokiego poziomu działania. Podczas pracy w radzie nauczyłem się wielu rzeczy związanych z planowaniem strategicznym i pracą koncepcyjną. Miałem okazję zaobserwować wiele różnych postaw wobec moich umiejętności przywódczych, ponieważ członkowie rady nie byli wynagradzanymi przeze mnie pracownikami. Intensywność wyzwań, przed którymi stało Independent Health, nie pozwoliło zgasnąć mojej pasji i sprawiło, że stałem się coraz lepszym liderem i menedżerem w mojej własnej firmie.

Nie ma znaczenia, jakiego rodzaju projekt wybierzesz – czy będzie on dotyczył sztuki wykonywanej na scenie przed publicznością, pomocy udzielanej osobom niepełnosprawnym, czy będzie związany z ochroną środowiska – tak długo, jak ten projekt, będzie stanowił o życiu twojej pasji.

3. Bądź ciekaw opinii twojego personelu pierwszej linii

Głęboko wierzę w słowa Samuela Johnsona: „Ciekawość jest, w przypadku wielkich i szlachetnych umysłów, pierwszą i ostatnią pasją.” Zatrudniamy pracowników housekeepingu i pomoce pielęgniarskie, którzy nie skończyli nawet szkoły średniej, a mimo tego stali się ekspertami w swojej dziedzinie, poprzez lata bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami i pacjentami. Zainteresuj się więc opiniami tych ludzi i nie próbuj nie doceniać wartości ich wkładu w wykonywaną pracę.

Zabierz ich na lunch – ale bez kierowników – i poproś, aby powiedzieli, co trzeba zrobić dla usprawnienia biznesu. Jak, ich zdaniem, mógłbyś lepiej świadczyć usługi dla swoich klientów i w jaki sposób mógłbyś poprawić ich warunki pracy. Poproś ich nawet, aby powiedzieli, co ich zdaniem, firma robi źle. Ich opinie będą prawdopodobnie pomocne i otwierające oczy na wydawałoby się oczywiste sprawy. Wprowadzanie zmian przez nich zasugerowanych doda ci ponownej wiary w sens osiągania założonych celów.

4. Odnowa

Kiedy hotele lub ośrodki opiekuńcze utracą swoją przewagę nad konkurencją, pozostają ci dwie możliwości wyboru: dokonać zasadniczej odnowy / renowacji albo wycofać się. Jeżeli borykasz się z problemami wynikającymi z braku pasji i energii działania, to wydaje się, że ta druga możliwość będzie bardziej atrakcyjna. Nie podejmuj jednakże nieprzemyślanych, pochopnych decyzji. Rozważenie, co będzie koniecznie potrzebne w celu modyfikacji twojego biznesu, może być zastrzykiem nowej, pozytywnej energii.

Jeden z naszych ośrodków opiekuńczych stracił parę lat temu swoją przewagę konkurencyjną, stanęliśmy więc wobec wyboru, czy zamknąć obiekt, czy rozpocząć zasadnicze zmiany modyfikacyjne. Zdawaliśmy sobie sprawę, że realizacja zmian pochłonie ogromne środki finansowe (projekt kosztował ostatecznie 10 mln $), chcieliśmy mieć więc możliwość starannego oszacowania i rozważenia całej sytuacji. Spędziliśmy bardzo wiele czasu na rozmowach z naszymi klientami, pytając ich bezpośrednio, jakie mają potrzeby i oczekiwania w stosunku do ośrodka, i było to zadanie, które rzeczywiście pomogło nam w ponownym zaangażowaniu się w działalność domów opieki. Etap 1 tej renowacji – którego zakres był tak rozległy, że nazwaliśmy go Ponownym Odkryciem Luksusowego Ośrodka dla Seniorów – został zakończony w końcu roku 2006. W jego skład weszło Wielkie Lobby, tak wytworne, jak te w luksusowych hotelach, 5-gwiazdkowa Galeria Restauracyjna, małe kino na dwanaście miejsc, przestrzenne pokoje z królewskimi łożami oraz Centrum Rekreacyjno-Komputerowe z widokiem na wewnętrzny dziedziniec. Jak można wobec tego nie być pasjonatem takiego spektakularnego ośrodka?

Podobna rzecz przydarzyła nam się w trakcie przeprowadzania naszych najnowszych działań odnawiających w jednym z naszych hoteli marki Marriott. Mieliśmy podjąć działania odświeżające, ale po intensywnych rozmowach przeprowadzonych z naszymi klientami, zdecydowaliśmy o wydatkowaniu dodatkowych środków finansowych i wykroczyliśmy poza minimalne wymagania dla tego obiektu: podwoiliśmy rozmiar sali śniadaniowej i dodaliśmy kafejkę internetową. Te dodatkowe środki spowodowały nie tylko to, że staliśmy się bardziej konkurencyjni, dały nam one również większe poczucie dumy z naszego biznesu. Duma również przecież pomaga w generowaniu pasji.

Mark Hamister


© Copyright Hamister Hospitality Group

Hamister Hospitality Group jest jedną z najszybciej rozwijających się firm zarządzających w przemyśle hotelarskim. Założona w 2004 przez The Hamister Group, Inc., lidera w zarządzaniu opieką zdrowotną z 25-letnim doświadczeniem. Obecnie firma zarządza pięcioma hotelami w stanie Tennessee i Kentucky (USA).

Kontakt:
Hamister Hospitality Group

www.hamisterhospitality.com


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji