Wtorek 23 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Przewodnik dla hotelowego sprzedawcy w zakresie...

Artykuły serwisu


Przewodnik dla hotelowego sprzedawcy w zakresie zrozumienia istoty internetowego PageRanku


Dodano: 2008-03-19

Drukuj


Pośród wielu określeń często używanych pomiędzy fachowcami w dziedzinie stron internetowych jest Klasyfikacja Page'a (PageRank). W rzeczywistości jest to sprawa wielkiego znaczenia, chociaż nie sądzę, aby był powszechny consensus, co do tego, dlaczego jest to takie ważne dla strony internetowej, ani jak to funkcjonuje.

Pomyślałem, że byłoby przydatne przytoczenie handlowego, marketingowego punktu widzenia, zamiast czysto technicznego spojrzenia na PageRank - co to jest, dlaczego jest to ważne i co można zrobić aby poprawić swoje miejsce w tej klasyfikacji. Niektóre techniczne partie tego artykułu zostały zredagowane na podstawie różnych technicznych źródeł.

Jako ciekawostkę należy zauważyć, że PageRank został zbudowany na Stanford University przez Larry Page'a (stąd nazwa Page-Rank), a później rozbudowany przez Sergey'a Brin'a, jako część projektu badawczego związanego z jego nową wyszukiwarką. W 1998 roku, Page i Brin założyli Google, która została najbardziej popularną wyszukiwarką, jaka kiedykolwiek została skonstruowana.

Istnieje kilkanaście definicji PageRank, niektóre bardziej techniczne od innych. Ponieważ preferuję prostotę nad skomplikowanymi terminami technicznymi, oto są najlepsze definicje, jakie byłem w stanie odszukać.

PageRank to wartość liczbowa mówiąca o tym, jaką wagę w sieci ma dana strona. Google uważa, że kiedy jedna strona ma połączenie do innej strony, to skutecznie oddaje głos na tę drugą stronę. Google uważa także, że im więcej takich głosów jest oddanych na konkretną stronę, tym wyżej w hierarchii ta strona musi się znajdować. Ponadto ważność strony oddającej głos, określa jak ważny, sam w sobie, taki głos jest. Google kalkuluje ważność strony na podstawie ilości i jakości głosów na nią oddanych.

Chciałbym dodać w tym miejscu, że są tacy pozbawieni skrupułów konstruktorzy stron internetowych i marketingowcy, którzy preferują poszukiwanie sposobów na oszukanie wyszukiwarek, zamiast postępowania zgodnie z ich wskazówkami dla poprawiania pozycji strony. Google zdecydowanie odcina się od niegodziwych projektantów stron i marketingowców, którzy poświęcają zasady dla korzyści kreatywnego projektu. Upewnij się, że nie współpracujesz z takimi indywiduami.

PageRank wskazuje na  ważność linków lub „głosów” na stronę internetową. Istnieją trzy podstawowe rodzaje linków godnych rozważenia: Linki Zwisające (dangling links) – czyli łącza do nieistniejących obiektów, Linki Wychodzące (out-bound links) i Linki Wchodzące (in-bound links). Google bierze także pod uwagę „odpowiedniość” jako ważną cechę przy ocenianiu linków dla celów PageRank.

Linki zwisające

Link zwisający to link do takiej strony, która nie ma linków wychodzących lub link do strony nie zindeksowanej przez Google. W obu wypadkach Google usuwa takie linki, krótko po rozpoczęciu swoich kalkulacji i przywraca je, na krótko przed ich zakończeniem. W ten sposób, ich wpływ na PageRank innych stron jest minimalny.

Chociaż być może jest to funkcjonalnie do zaakceptowania, aby łączyć się  z podstronami na stronie głównej, bez możliwości ponownego połączenia odwrotnego, to jednak jest to niekorzystnie oceniane przez PageRank. Nie ma sensu niepotrzebnie tracić PageRank, tak więc zawsze upewniaj się, aby każda podstrona miała przynajmniej jedno połączenie z inną podstroną twojej strony głównej.

Wszyscy zapewne doświadczyliście działania linków zwisających; czy kiedykolwiek weszliście na stronę i nie mieliście możliwości wycofania się z niej, bez konieczności korzystania z przycisku „back” lub zamknięcia strony? Nie pozwól, aby twój system rezerwacji tworzył zwisające linki na twojej stronie. Ponieważ urządzenie dokonujące rezerwacji jest linkiem wychodzącym, nigdy nie umieszczaj wyszukiwarki urządzenia rezerwującego na swojej stronie głównej, niezależnie od tego jak bardzo pociągający wydawałby się taki pomysł.

Linki wchodzące

Linki Wchodzące są złotymi celami w procesie budowanie PageRank dla twojej strony. Linki wchodzące (linki do strony, pochodzące z zewnątrz) są jednym ze sposobów zwiększenia ogólnego PageRank strony internetowej. Skąd przychodzą te połączenia, nie ma tutaj żadnego znaczenia.

Jakkolwiek ważny jest PageRank strony łączącej, to ważna jest także liczba linków wychodzących z tej strony. Na przykład, jeżeli to ty jesteś jedynym linkiem ze strony o niskim PageRank, to z tego tytułu odniesiesz niewielkie korzyści, podczas gdy link ze strony o wysokim poziomie PageRank, wraz z innymi 99 tego typu linkami, w zasadniczy sposób poprawi twoje notowania w PageRank.

Odpowiedniość linków jest także bardzo ważna przy wybieraniu linków wchodzących. Wybieraj tylko linki powiązane z hotelarstwem i turystyką, do swojej hotelowej strony internetowej. Wykorzystywanie stron budowanych wyłącznie w celu umieszczania na nich linków zewnętrznych tzw. farmy linków i innych opłacanych linków może być uważane jako spam (nieuczciwe umieszczanie setek słów kluczowych na stronie, widocznych dla wyszukiwarek, a niewidocznych dla użytkowników) i w efekcie twoja strona może być usunięta z listy rezultatów wyszukiwania. Wybierając marketingowego partnera dla swojej strony, zażądaj dostarczenia wszystkich szczegółów związanych z ich internetowym programem linków.

Linki wychodzące

Linki Wychodzące są kanałem odpływowym dla twojej ogólnej PageRank. Obniżają one poziom PageRank. Aby zbilansować ten kanał, upewnij się, żeby linki te były równoważone. Zachowaj ostrożność przy wyborze miejsca wymiany linków. Ważne jest, aby zwrócić uwagę, żeby linki wychodzące nigdy nie były umieszczane na stronie czy podstronie, na której chciałbyś zbudować wysoki poziom PageRank (np. strona główna)

PageRank jest bardzo ważny dla popularności i wydajności twojej strony internetowej. Jeżeli twoja strona funkcjonowała w sieci ponad 120 dni i nie jest notowana w rankingu lub jej ranking jest niższy niż 4/10, to znaczy, że wymaga ona dopracowania.

Linki pełnią kluczową rolę w zakresie dobrego PageRank. Każda hotelowa strona internetowa powinna mieć zbudowaną dobrą strategię linków.

Neil Salerno


Neil Salerno
- hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji