Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Ile powinien zainwestować hotel, aby zaistnieć w...

Artykuły serwisu


Ile powinien zainwestować hotel, aby zaistnieć w sieci?


Dodano: 2008-04-14

Drukuj


Chciałbym zarabiać dolara za każdym razem, kiedy jestem pytany o to, jak duże wydatki powinien ponieść hotel, aby zaistnieć w Internecie. Sądzę, że jest to jedno z takich pytań, na które otrzymujemy wiele różnych odpowiedzi, od wielu różnych osób, ale ja postaram się zaprezentować zdroworozsądkowe podejście do tej zagadkowej sprawy budżetowania działań w Internecie.

Czytałem ostatnio artykuł przedstawiający pomiary i badania, jako wskazówkę dla ustalenia budżetu hotelowego marketingu internetowego na 2008 rok. Myślę, że dobrze jest wiedzieć, co robią inni i na czym się koncentrują, ale większość danych, oferowanych przez te badania, ma niewielkie znaczenie dla przeciętnego hotelu. Dla przykładu, artykuł sugerował, że 33 % objętych badaniem hoteli, przeznaczało w 2007 r. od 100.000$ do 500.000$ na cele marketingu internetowego. Środki te obejmują oczywiście wydatki franczyzowe dla poszczególnych hoteli, co w odniesieniu do przeciętnego hotelu wydaje się cokolwiek nierealistyczne.

Marketing internetowy rozpoczyna się od zoptymalizowanej, firmowej strony internetowej, uzupełnionej później przez dobrze przemyślaną optymalizację dla celów wyszukiwarek SEO, marketing sieciowy i program strategii linków. Marketing internetowy nie jest skomplikowaną dziedziną nauki. Hotele potrzebują strony, która jest łatwa do wyszukania poprzez wyszukiwanie ogólne, takiej która zawiera właściwe treści pomocne przy generowaniu rezerwacji.

Nie popełnij błędu. Internet jest ciągle najlepszą wartością w hotelowym marketingu. Dolar za dolara, dla promocji twojego hotelu nic nie może się równać korzyściom wynikającym z ugruntowanej pozycji hotelu w Internecie. Większość hoteli posiada własną stronę internetową, ale zbyt wiele z nich jest mało efektywnych na dzisiejszym rynku internetowym; przeciętność już nie wystarcza.

Kwestia tego, jak dużo hotel powinien zainwestować w marketing internetowy, zależy w ogromnej mierze od indywidualnej oceny każdego z hoteli. Jednak każdy hotel, mały czy duży, pozostający we franczyzie czy niezależny, powinien w znaczący sposób zaistnieć na rynku internetowym. Najlepszą tego stroną, w przeciwieństwie do innych obszarów marketingowych wydatków, jest to, że rezultaty internetowego marketingu są całkowicie wymierne i przejrzyste, dlatego też wydatki te mogą być z łatwością uzasadnione w celu akceptacji przez właścicieli i menedżerów hotelu.

Ilość środków finansowych, jakie hotel może zainwestować w marketing internetowy jest ograniczona jego ogólnym budżetem marketingowym. Tak więc pozostaje kwestia, jak dużo z tego budżetu należy przeznaczyć na Internet. Osobiście, od zawsze byłem adwokatem proporcjonalnego podziału środków hotelowego marketingu. Jeżeli postawionym przez ciebie zadaniem dla sprzedaży generowanej przez Internet, jest osiągnięcie poziomu 30 % w sprzedaży ogółem, to z pewnością rozsądnym posunięciem byłoby przeznaczenie 30 % budżetu marketingowego na realizację tego celu.

Wyzwanie jest tego rodzaju, że niewystarczająca liczba hotelarzy posiada wiedzę na temat tego, jak dużo biznesu generuje ich strona internetowa lub ile biznesu ich strona powinna wytwarzać. Hotele zrzeszone we franczyzach posiadają w tym względzie przewagę nad innymi hotelami, ponieważ większość franczyz ogłasza okresowe raporty dotyczące wyników osiągniętych przy pomocy Internetu, które z kolei mogą być skonfrontowane z ich wydatkami na internetowy marketing.

Niezależne hotele mogą dokonywać pomiarów na podstawie raportów sporządzanych przez ich internetowe urządzenia dokonujące rezerwacji. Ich zaletą jest to, że raporty dostarczane przez te urządzenia gwarantują bardziej szczegółowe informacje, od tych, które są przedstawiane w raportach franczyzowych. Połączenie analitycznych raportów strony internetowej, w celu oceny i szacunku liczy osób odwiedzających twoją stronę, wraz z raportami urządzeń dokonujących rezerwacji, mierzącymi ilość dokonanych rezerwacji, daje hotelarzom okazję do oceny efektywności funkcjonowania ich stron internetowych.

Rzeczywista wielkość wydatków, która powinna być przeznaczona na internetowy marketing różni się w zależności od charakterystycznych cech hoteli, ich marketingowego otoczenia, dostępnego budżetu ogółem i innych czynników oraz uwarunkowań. Jak powiedział mi ostatnio jeden z właścicieli hoteli, „Ja nie mam wcześniej określanego budżetu na działalność internetową, ale jestem gotów do zainwestowania we wszystko, co jest niezbędne dla pozyskania swojej części internetowych rezerwacji” I jest to naprawdę rozsądne myślenie w tym względzie.

Jeżeli zainwestujesz zbyt mało, to twoje wyniki mogą prezentować się poniżej wszelkich akceptowalnych poziomów. Pójście na skróty i ułatwienia, takie jak wykorzystywanie szablonów stron internetowych lub zatrudnianie projektanta stron bez doświadczenia w zakresie hotelowego marketingu, czy też bez sprawdzenia referencji w zakresie tworzenia stron internetowych, może być również kosztowne, w kategoriach uzyskiwanych w przyszłości rezultatów w rezerwacjach.

Za każdym razem, kiedy myślę o tych sprawach, przychodzi mi do głowy historia opowiadana przez mego przyjaciela Davida Brudney'a, a związana z osobą sfrustrowaną z powodu głośnego skrzypienia swoich schodów. Wzywa stolarza, aby naprawił tę irytującą usterkę. Stolarz dokonuje oględzin schodów i w określonym dokładnie miejscu wbija gwóźdź, eliminując skrzypienie. Wręcza zleceniodawcy rachunek opiewający na 65$. Zleceniodawca oponuje - „Przecież wszystko, co pan zrobił, to tylko wbicie gwoździa w schody”. Patrzy następnie na rachunek, na którym widnieje następujący zapis:

Wbicie gwoździa w schody - 2,00 $
Umiejętność określenia miejsca wbicia gwoździa - 63,00 $

Wiedza o tym, w jaki sposób i dlaczego, klienci podejmują próby wyszukania i wybrania hotelu, w jaki sposób działa proces wyszukiwania w Internecie, jaką treść powinna zawierać strona internetowa w celu umożliwienia jej wyszukania i co jest potrzebne dla przyciągnięcia odwiedzających, aby dokonali za jej pośrednictwem rezerwacji; to wszystko jest dużo ważniejsze od prostej wiedzy w zakresie zaprojektowania i stworzenia atrakcyjnej strony internetowej.

Tak, jak już wielokrotnie wcześniej mówiłem, hotelowa strona internetowa nie jest zwyczajną internetową broszurką twojego hotelu. Ona musi być twoim interaktywnym narzędziem sprzedaży, tak zaprojektowanym, aby można ją było łatwo odnaleźć, w procesie zwykłego, niezaawansowanego wyszukiwania. Kiedy zaś zostanie już odnaleziona, to musi być tak zaprojektowana, aby generować rezerwacje. Nie wystarczy po prostu tylko posiadanie atrakcyjnej strony internetowej.

Koszt zbudowania strony internetowej zależy w dużej mierze od czasu wymaganego do przeprowadzenia badań, prac przygotowawczych i realizacji. Istnieje duża ilość elementów wyszukiwania i sprzedaży, niezbędnych do wykreowania funkcjonalnej hotelowej strony internetowej. Wiele osób sądzi, że jest to po prostu kwestia stworzenia unikalnego projektu, jednakże wiąże się z tym cała masa innych elementów. Oto kilka niezbędnych kroków w jej przygotowaniu:

  • Dokonaj badań w celu wyszukania i wykorzystania najbardziej popularnych słów kluczowych i fraz
  • Dokonaj wszechstronnej analizy internetowej konkurencji, aby ukształtować ogólną substancję strony internetowej i jej projekt
  • Zaprojektuj główną zawartość tekstową wraz z inkorporowanymi do niej słowami i frazami kluczowymi w formacie hierarchicznym, w celu ułatwienia dokonywania wyszukiwań.
  • Zastosuj na stronie zdjęcia - dobrej jakości, wysokiej rozdzielczości, zoptymalizowane dla potrzeb strony, wkomponowane w ogólny projekt strony, sprzyjające zwróceniu uwagi na zawartość strony.
  • Zaprojektuj schemat funkcjonalnej nawigacji w obrębie strony, ułatwiającej łatwy przegląd wszystkich podstron i dostęp do urządzenia dokonującego rezerwacji.
  • Opracuj zawartość sprzedażową strony mieszczącą w sobie niezbędne, zasadnicze elementy hotelowej sprzedaży, takie jak lokalizacja, udogodnienia i atrakcje.
  • Utwórz projekt strony całkowicie kompatybilny z zasadami funkcjonowania wyszukiwarek.
  • Zbuduj „uczciwą” strategię linków dla popularyzacji strony i stworzenia wyższego rankingu strony
  • Zbuduj lokalne i regionalne listy wyszukiwania dla zdominowania lokalnej konkurencji.
  • Monitoruj rezultaty ruchu na swojej stronie, aby dokonywać oceny jej efektywności.

Kiedy już strona będzie właściwe zbudowana i zredagowana, to wtedy i tylko wtedy, będzie gotowa do optymalizacji pod względem wymagań wyszukiwarek i niezbędnych technik marketingowych, aby zdominować twoją konkurencję. Jakiekolwiek przedsięwzięcia podejmowane w celu optymalizacji wyszukiwania, bądź prowadzenia działań rynkowych na bazie źle zaprojektowanej strony są zwykłą stratą czasu i wysiłku.

Dokonywanie trudnych wyborów

Większość innych form hotelowego marketingu ma bardzo ograniczoną żywotność. Drukowane foldery, drukowane materiały reklamowe a nawet audycje medialne mają bardzo ograniczony okres oddziaływania. Tymczasem, efektywny okres funkcjonowania dobrze zaprojektowanej strony internetowej wynosi pięć i więcej lat.

Przed erą Internetu, hotele zapisywały w swoich budżetach i przeznaczały ogromne środki finansowe na promocję swoich hoteli, bez żadnych gwarancji co do rezultatów, a co gorsza, nie dysponowały żadnym praktycznym sposobem pomiaru ich efektywności. Analityka strony internetowej dostarcza szczegółowych danych, które wykorzystywane są przez inteligentnych hotelarzy do śledzenia, modyfikowania i mierzenia rezultatów uzyskiwanych w związku z wydatkowaniem na Internet każdego pojedynczego dolara. Nigdy przedtem przemysł hotelarski nie miał takich możliwości.

Zaledwie parę lat temu, trudno było znaleźć firmę zajmującą się projektowaniem stron internetowych, która miałaby jakiekolwiek doświadczenie w hotelowym marketingu. Obecnie, jak się wydaje, istnieje tak wielu projektantów roszczących sobie prawo do takiego doświadczenia. Dokonanie wyboru właściwej firmy do zaprojektowania, zoptymalizowania i prowadzenia sprzedaży przy pomocy twojej hotelowej strony internetowej jest decydujące, dla jej finalnego sukcesu. Każdego dnia otrzymuję sygnały od hotelarzy z całego świata, którzy posiadają atrakcyjnie zaprojektowane strony, które przynoszą więcej niż mizerne rezultaty w zakresie rezerwacji.

Pierwszą rzeczą, jaką powinien uczynić jej właściciel, to zaprzestanie jej oceniania na podstawie tego jak ładnie i przyjemnie wygląda. To, jak ładnie wygląda twoja strona, nie jest w najmniejszym stopniu tak ważne, jak sposób, w jaki ona funkcjonuje we współpracy z wyszukiwarkami i w sprzedaży. Dobrze zaprojektowana strona może dobrze funkcjonować i być atrakcyjną, ale to funkcjonalność strony internetowej jest elementem zasadniczym i najważniejszym.

Zbyt wiele jest na rynku, „tak zwanych” firm projektujących hotelowe strony internetowe, które kuszą modnym słownictwem internetowym, ale nie mają pojęcia jak zaprojektować i prowadzić sprzedaż na takich stronach. Nie daj się zwieść przez wielkość firmy projektowej, starającej się o zaprojektowanie lub dokonanie modyfikacji twojej strony. Wielka czy mała, ważne jest, czy potrafi zbudować funkcjonalną stronę hotelową wraz z odpowiednimi programami marketingowymi, za przystępną cenę.

Przy tworzeniu swojego budżetu internetowego marketingu, radziłbym nie poddawać się wpływowi badań, sondaży, tabel i wykresów graficznych. Twój program internetowego marketingu powinien mieć zdecydowanie indywidualny charakter dostosowany tylko do twojego hotelu lub grupy hoteli, ich indywidualnych rynków, dostępnych funduszy i celów internetowej sprzedaży. Wybierz partnera marketingowego posiadającego wiedzę w zakresie tego, jak działa hotelowy marketing internetowy w odniesieniu do twojego hotelu.

Neil Salerno

 

Neil Salerno - hotelarz z ponad 30-letnim doświadczeniem zdobytym w wielu prestiżowych firmach hotelarskich (m.in. The Peabody Hotel Group, Marcus Corporation, Remington Hotels, Prime Motor Inns), specjalista od sprzedaży i marketingu, niezależny doradca dla wielu hoteli sieciowych (Marriott, Holiday Inn, Sheraton, Days Inn, Radisson, Hilton, Embassy Suites, Best Western, Choice, and Hampton Inn) oraz indywidualnych obiektów, twórca programów szkoleniowych skoncentrowanych na efektywność w sprzedaży, przewodnictwo w hotelarstwie, zarządzanie dochodem oraz zarządzanie sprzedażą przez Internet, autor wielu publikacji w magazynach branżowych – znany jako hotel marketing coach.

Kontakt:
Neil Salerno
email:
NeilS@hotelmarketingcoach.com
www.hotelmarketingcoach.com


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji