Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Przewaga siedmiu sekund

Artykuły serwisu


Przewaga siedmiu sekund


Dodano: 2008-04-16

Drukuj


Jesteś na konferencji biznesowej i zwracasz się ku nieznajomemu stojącemu obok ciebie. On się odwraca i w tym momencie twój mózg zaczyna dokonywać tysięcy kalkulacji. Czy jest to ktoś, do kogo należy się zbliżyć, czy raczej go unikać? Czy powinieneś się oddalić, czy raczej być przyjacielskim? Czy on ci zaszkodzi, czy pomoże?

W czasie wynoszącym około siedmiu sekund podejmujesz już decyzję, czy go lubisz. Z pewnością twoja opinia może się zmienić, kiedy już poznasz tę osobę lepiej, ale pierwsze wrażenie zawsze będzie ci się przypominało.

A tak nawiasem mówiąc, podczas gdy świadomie lub nieświadomie dokonujesz oceny jakiejś osoby, ona również dokonuje takiego samego natychmiastowego osądu ciebie.

We współdziałaniu biznesowym, pierwsze wrażenia są decydujące. Kiedy ktoś mentalnie kwalifikuje cię do kategorii „sympatycznych” lub „niesympatycznych”, to wszystko inne będzie postrzegane poprzez ten założony filtr. Jeżeli ktoś cię lubi, będzie się u ciebie doszukiwał najlepszych cech. Jeżeli cię nie lubi, albo nie ma do ciebie zaufania, będzie cię podejrzewał o niecne motywy we wszystkich twoich działaniach.

Chociaż nie możesz powstrzymać ludzi od dokonywania pospiesznych decyzji – to ludzki umysł jest tak zaprogramowany, jak prehistoryczny mechanizm przetrwania – możesz zrozumieć, w jaki sposób są podejmowane decyzje na twoją korzyść.

Pierwsze wrażenia są pod wyraźniejszym działaniem wpływów gestów niewerbalnych, od zachowań werbalnych. W rzeczywistości, badania wykazały, że niewerbalne sygnały mają cztery razy większy wpływ na wrażenia odbierane przez innych, niż cokolwiek, co ma charakter werbalny. Na szczęście, są to jedyne zalety, jakie możesz zaprezentować w sposób niewerbalny, w tych pierwszych, decydujących siedmiu sekundach.

Oto kilka przekonywujących sposobów na zapewnienie sobie pozytywnego pierwszego wrażenia.

1. Przystosuj swoją postawę. Ludzie natychmiast wybierają twoją postawę. Zanim odwrócisz się, aby się z kimś przywitać lub wejdziesz do biura na rozmowę biznesową, albo wejdziesz na scenę, aby dokonać prezentacji, pomyśl o sytuacji, w jakiej się znajdujesz i dokonaj świadomego wyboru postawy, jaką zamierzasz zaprezentować.

Postawy, które są atrakcyjne dla innych osób, obejmują postawę przyjacielską, szczęśliwą, otwartą, cierpliwą, dostępną, przyzwalającą, pomocną i ciekawą. Postawy, które są odstręczające, to postawa zagniewana, niecierpliwa, znudzona, arogancka, wylękniona, zniechęcająca i podejrzliwa.

2. Bądź pewny siebie i swoich racji. Jest to postawa wiary we własne siły i budząca do ciebie zaufanie.

3. Uśmiech. Uśmiech jest zaproszeniem, znakiem przywitania. Uśmiech mówi „Jestem nastawiony przyjaźnie i dostępny.”

4. Utrzymuj kontakt wzrokowy. Patrzenie komuś w oczy przekazuje energię i wskazuje na zainteresowanie oraz otwartość. (Aby usprawnić swój kontakt wzrokowy, poćwicz obserwacje koloru oczu u wszystkich, z którymi się spotykasz)

5. Unoś brwi. Otwórz oczy nieznacznie szerzej niż normalnie, symulując „ruch brwi', co jest uniwersalnym sygnałem uznania i docenienia.

6. Uścisk ręki. Jest to najszybszy sposób ustanowienia pozytywnych relacji. Jest on również sposobem najbardziej efektywnym. Badania wskazują, że średnio potrzeba około trzech godzin ciągłej interakcji, aby zbudować ten sam poziom wzajemnych stosunków, jaki możesz osiągnąć przez zwykły uścisk dłoni. (Upewnij się tylko, że masz kontakt z dłonią rozmówcy i że splot twojej dłoni styka się ze splotem dłoni tej drugiej osoby).

7. Pochyl się nieznacznie. Lekkie wychylenie do przodu wskazuje na to, że jesteś zaangażowany. Zachowuj jednakże odpowiedni dystans pomiędzy tobą a twoim rozmówcą. W większości sytuacji biznesowych oznacza to odległość około 60 centymetrów.

Kiedy już zdasz „siedmiosekundowy test” i zaangażujesz się w konwersację z inną osobą, możesz wykreować trwałe i pozytywne wrażenie poprzez dodawania pojedynczych niewerbalnych komponentów do prostych oświadczeń werbalnych.

Oto jak to zrobić: Kiedy się z kimś spotykasz i ten ktoś podaje ci swoje nazwisko, znajdź sposób, aby powtórzyć to nazwisko w późniejszej konwersacji. Kiedy tak zrobisz, utrwal pozytywne emocje (które są wywoływane przez użycie nazwiska rozmówcy) poprzez lekkie dotknięcie przedramienia tej osoby.

Wpływ tego krótkiego dotknięcia wypływa z faktu, że rozbudziłeś pozytywne odczucia u swojego interlokutora poprzez przypomnienie sobie i użycie jego nazwiska, a kiedy dotknąłeś jego ramienia, te pozytywne emocje połączyły się (lub utrwaliły z twoim dotykiem). Następnie w trakcie kolejnych spotkań możesz reaktywować te wstępne, korzystne wrażenia, jeszcze raz lekko muskając ramię swojego znajomego.

Każde zetknięcie się na konferencjach, spotkaniach, sesjach szkoleniowych, czy biznesowych lunchach, stwarza okazję do zapoznawania się z nowymi osobami, budowania szerokiej wymiany informacji między współpracownikami biznesowymi i rozszerzania profesjonalnych kontaktów, poprzez tworzenie korzystnego, pozytywnego pierwszego wrażenia. Masz tylko siedem sekund – ale jeżeli właściwie je wykorzystasz, te siedem sekund będzie w zupełności wystarczające.

Dr Carol Kinsey Gorman


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji