Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Hotele muszą się rozeznać w swoich mocnych...

Artykuły serwisu


Hotele muszą się rozeznać w swoich mocnych stronach


Dodano: 2008-04-29

Drukuj


Hotel walczy o każdego gościa. Jak, w takim razie, hotele bronią się przed swoimi licznymi konkurentami? Jakie kryteria są najistotniejsze dla gościa, kiedy musi dokonać wyboru pomiędzy kilkoma hotelami, jeżeli mają one podobne standardy? Hans Jürgen Rüffert, z firmy specjalizującej się w zwiększaniu dochodów hoteli, mówi o indywidualnej strategii kreującej atrakcyjny dla klienta produkt.

„Każdy hotel musi znaleźć swoje własne rozwiązania tych problemów”, sugeruje Rüffert. Nie ma jakiegoś ogólnego planu, który sprawdzał się u każdej zainteresowanej firmy, wręcz przeciwnie, bardzo różnie to wygląda w przypadku hoteli należących do określonego łańcucha lub hoteli niezależnych usytuowanych w różnych lokalizacjach”.

Sukces hotelu zależy od wielu różnych warunków. Pierwszym krokiem powinno być określenie swoich własnych mocnych i słabych stron, jak również sporządzenie analizy jego pozycji na rynku w porównaniu do hoteli konkurencyjnych.” Każdy szczegół dotyczący hotelu musi być poddany starannej ocenie. Sprawą absolutnie zasadniczą jest wiedza na temat swojego docelowego rynku umożliwiająca wcześniejsze planowanie działań.” Wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w rozwój hotelu, aby zaznajomić się z jego nowym charakterem. Pomocnym może być ocena pozycji hotelu dokonana przez specjalistyczne firmy zewnętrzne. Obiektywne i niezależne spojrzenie na stan hotelu jest często dla niego bardzo korzystne.

Tylko wtedy, kiedy hotel zbuduje taką swoją własną bazę i kiedy jego przejrzysta strategia będzie zrozumiała dla wszystkich jego partnerów, można przejść do realizacji następnego etapu. „Hotele muszą odzyskać suwerenność w zakresie kształtowania cen”, wyjaśnia Rüffert. Najlepszym do tego przygotowaniem jest zbudowanie struktury cen, która uwzględnia wymagania rynku i jest przejrzysta oraz zrozumiała dla klientów. Zwiększa to jej spójność i wiarygodność. Innym aspektem jest znalezienie właściwej argumentacji sprzedaży, twierdzi ekspert. „Kiedy oferuje się coś naprawdę specjalnego, to cena jest w zasadzie sprawą wtórną”. Celem działań jest nie tylko zadowalanie klienta, ale ciągłe jego zaskakiwanie nowymi, atrakcyjnymi propozycjami. Hotelowy bank danych, w którym gromadzi się informacje dotyczące klientów, mogą się w tym przypadku okazać pomocne”, mówi konsultant zarządzania. Hotel może, na przykład, wysyłać gościom urodzinowe karty. Można również wprowadzić do pamięci specjalne wymagania konkretnych gości, które są wykorzystywane przy ich następnych odwiedzinach.” Jeżeli w trakcie pobytu w hotelu gość życzy sobie dodatkowej poduszki, to taka poduszka powinna się znajdować w jego pokoju podczas jego następnej wizyty.

Szczególnie ważnym jest dysponowanie logiczną strategią umożliwiającą pozyskiwanie większej ilości klientów, jak również rozeznanie, dla jakiego segmentu rynku skierowana jest hotelowa oferta. „Jeżeli zapewnisz sobie narzędzie dystrybucyjne zawierające adresy gości i adresy ich poczty elektronicznej, możesz zagwarantować gościom dostęp do najbardziej aktualnych informacji związanych z hotelem.” Rüffert sądzi, że działania związane z dystrybucją adresową są działaniami dodatkowymi, które mogą się okazać bardzo pożyteczne. Informacja dotycząca specjalnych warunków zakwaterowania, najnowszych ofert lub obniżonych cen może tą drogą być dostarczana klientom i w ten sposób zachęcać ich do ponownego skorzystania z twoich usług. „Kilka tygodni po zakończonym pobycie, można gościa grzecznie zapytać poprzez email, jak mu się u nas podobało i czy ewentualnie ma jakieś krytyczne uwagi dotyczące naszego hotelu.”

Poprzez takie działania hotel udowadnia, że poważnie traktuje potrzeby gości i uprawdopodabnia ich kolejną wizytę w hotelu.”

Hans Jürgen Rüffert


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji