Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Ukryty rynek podróżujących kobiet

Artykuły serwisu


Ukryty rynek podróżujących kobiet


Dodano: 2008-05-19

Drukuj


Kobiety zaczynają stanowić wzrastającą siłę wśród osób często podróżujących służbowo. Podejmują one również większość decyzji odnośnie podróży swoich rodzin. Czy więc przemysł turystyczny może włączyć się do gry?

Spróbuj się przymierzyć do tego: Menedżerka w czasie przesiadki z samolotu na samolot na jednym z największych na świecie lotnisk pasażerskich, Hartsfield-Jackson Atlanta, nagle uświadomiła sobie, że zapomniała zabrać ze sobą dodatkowej pary butów. Mając trochę szczęścia, odszukała na lotnisku sklep z obuwiem, ale jego wybór ograniczał się wyłącznie do obuwia męskiego. Kiedy zapytała, gdzie może kupić damskie buty, sprzedawca powiedział, „Przykro mi, ale na lotnisku takiego nie ma.”

To jest prawdziwe doświadczenie i metafora poszukiwań, które kobiety jako segment turystycznej populacji często muszą znosić. Pomimo ich liczby świadczącej o wzrastającej sile na rynku, kobiety podróżujące służbowo są jeszcze często umieszczane w modelu zaprojektowanym dla mężczyzn. Pokoje hotelowe dla podróżujących służbowo oferują przygnębiający wystrój i takie sobie udogodnienia. Towarzyskie obszary w hotelu składają się często z baru, który jest w najlepszym razie nie zachęcający lub w najgorszym – przerażający. Ponadto, służbowo podróżujące kobiety często postrzegają, że pracownicy linii lotniczych traktują je z większą rezerwą, niż podróżujących mężczyzn.

W efekcie, ten cenny rynek wciąż czeka na to, aby być właściwie obsługiwanym; podwaja się to, kiedy rozważy się fundamentalną rolę kobiet w organizowaniu wakacji wypoczynkowych swoich rodzin. Tak mówiło pięć profesjonalistek w dziedzinie turystyki, które zabierały głos na  sesji panelowej zorganizowanej przez Harvard Business School, Laura Begley, dyrektorka mody i stylu w magazynie Travel & Leisure, poprowadziła sesję, której tematem było „Kobiety Odkrywające Świat”.

Dwa identyfikowalne segmenty rynku – podróżni biznesowi i rekreacyjni – nie są nawet obopólnie ekskluzywne, zgodzili się uczestnicy panelu. „Występuje obecnie trend inkorporacji rodziny: podejmowanie podróży służbowych z dodatkiem elementów rodzinnych,” powiedziała Jenifer Ziegler, pierwszy wice prezes ds. zarządzania marką w Holiday Inn Express.

Każda firma, która rozumie doświadczenia swoich podróżujących kobiet i taka świadomość ma szansę na odnoszenie sukcesów, z takim stwierdzeniem zgodzili się wszyscy uczestnicy dyskusji. Korzyści dla przemysłu turystycznego i hotelarskiego ogółem nadejdą, kiedy kobiety będą zajmować bardziej eksponowane stanowiska kierownicze, dodała Kathy Stewart, dyrektor programowy Butterfield & Robinson, firmy z siedzibą w Kanadzie, prowadzącej najwyższej klasy, aktywne podróże. „Im więcej mówimy o podróżujących kobietach, tym bardziej będzie stawało się jasne, że te stanowiska wymagają kobiet,” powiedziała Kathy Stewart.

Szacuje się, że kobiety stanowią 50 procent wielokrotnych pasażerów linii lotniczych, według Begley z magazynu Travel & Leisure. Jeżeli kobieta ma rodzinę, to może podejmować w granicach 70% wszystkich rodzinnych decyzji związanych z osobistymi podróżami, kontynuowała Begley. Czterdzieści procent turystów biznesowych to obecnie kobiety, podczas gdy trzydzieści lat temu, kobiety na stanowiskach kierowniczych stanowiły zaledwie jeden procent podróżnych. Rzut oka wokół jakiegokolwiek lotniska lub dworca kolejowego potwierdza to, że bardzo dużo z tym zakresie się zmieniło.

Jakkolwiek turystyka jest już dojrzałym biznesem jako przemysł, powiedziała Ziegler.  Jest nasycona bardzo wieloma operacjami, z wieloma ruchomymi elementami, co powoduje trudności w ich zmianie. „Jako przemysł jesteśmy trochę zbyt wolni, aby odpowiednio wcześnie dostrzegać (demograficzne) trendy,” powiedziała.

Czego potrzebują kobiety, w porównaniu do mężczyzn? Z jednej strony, obie płcie oczekują takiej samej wysokiej jakości obsługi i jej efektywności. Peggy E. Stirling wiceprezes wydziału Bezpieczeństwa, Zabezpieczenia i Ochrony Środowiska w American Airlines, powiedziała, że podróżujące kobiety – szczególnie kobiety z dziećmi – skarżą się jej firmie, że obsługa lotu nie jest wystarczająco wyczulona na ich potrzeby, w porównaniu do mężczyzn. „Obsługa lotów powinna być bardziej wrażliwa” powiedziała Stirling. „Poświęcamy bardzo wiele czasu naszym załogom edukując ich w tym temacie.”

„Jako profesjonaliści, jesteśmy zobligowani do spełniania wszelkich oczekiwań” kontynuowała Stirling. Ogólnie rzecz biorąc, przemysł lotniczy przebył w tej dziedzinie bardzo długą drogę. American Airlines będą się koncentrowały na kobietach i turystyce. Podróżujące kobiety są najwyraźniej rosnącą populacją i wszystkie statystyki na to wskazują.”

Jako podróżni, kobiety wydają się odróżniać od mężczyzn w wielu istotnych aspektach, tak więc istnieje uzasadnienie biznesowe do wydatkowania większych środków dla ich przyciągania, twierdziły uczestniczki panelu.

Holiday Inn Express (i segment, na którym firma rywalizuje) szacuje, że męska część gości stanowi 70 procent wszystkich pobytów w hotelu, powiedziała Ziegler. Kiedy jednakże jej firma przeprowadza badania na temat, jak 'wzbogacić doświadczenie gościa', w celu zasięgnięcia informacji, dlaczego klienci chcieliby częściej odwiedzać hotel i wydawać tam więcej pieniędzy, to okazało się, że kobiety wykazują w tym względzie najlepsze rozeznanie i ogląd sytuacji.

„Mężczyźni wskazują na to, że są już całkiem zadowoleni z tego, co otrzymują od hotelu” powiedziała Ziegler. „Wiemy jednakże, że jest jeszcze tak dużo rzeczy, które moglibyśmy zrobić, jest to więc trochę frustrujące. Kobiety (respondentki) dostrzegają dużo więcej możliwości w usprawnianiu doświadczenia gości. Hotele były obiektami w dużej części nastawionymi na zapewnianie pozytywnych doświadczeń dla mężczyzn, powiedziałabym. W lobby znajdują się sportowe czasopisma i tak dalej. Kiedy chcieliśmy zmodernizować wszystkie nasze łazienki, mężczyźni stwierdzili, że nic tam nie trzeba zmieniać. Kobiety wskazały, że moglibyśmy w lepszy sposób rozwiązać problem wykorzystywania ręczników.” Holiday Inn Express zakończył modernizację 100,000 pokoi gościnnych „i obecnie wszystkie łazienki są wyposażone w większe, białe (wskazujące na ich czystość), bardziej puszyste i bardziej pochłaniające ręczniki. Są tu teraz zainstalowane lepsze udogodnienia z ekskluzywnymi aromatami i lepsze jakościowo.” Mężczyźni zasygnalizowali, że spodobały im się te zmiany, a badania wykazały, że rozważają możliwości przedłużania swoich pobytów w hotelu.

Firma macierzysta pani Ziegler, InterContinental Hotels Group, uruchomiła ostatnio nową markę, która jest bardziej zorientowana na kobiety, pod nazwą Hotel Indigo. Pierwszy Hotel Indigo otwarto w Atlancie. „Nie chcieliśmy pozbywać się mężczyzn, ale chcieliśmy zwrócić większą uwagę na rzeczy, mające znaczenie dla wielu kobiet. Tak więc zamiast zwiększania przestrzeni pokoi gościnnych, zwiększyliśmy obszar łazienek. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie bogatszej palety kolorów, zamiast pozostawania przy typowym 'hotelowym beżu' i na regularne zmienianie niektórych wystrojów. Stworzyliśmy także przestrzeń gościnną, gdzie mogłyby gromadzić się kobiety i czuć się tam bezpiecznie i komfortowo. Zamiast wyjścia do hotelowego baru, być może chciałyby mieć możliwość skorzystania z miejsca, w którym można byłoby zjeść sałatkę, napić się szklaneczkI wina; miejsca, w którym mogłyby zrobić jakiś mały biznes lub poczytać książkę. Hotele mogą skoncentrować się na kilku takich prostych ulepszeniach,” powiedziała.

Uczestniczki panelu przyznały, że poczucie osobistego bezpieczeństwa może być bardziej istotne dla kobiet, niż dla mężczyzn. W pewnych hotelach, kobiety podróżujące służbowo mogą spotkać się z opcją pokoju na piętrze, tylko dla użytku kobiet zajmujących stanowiska kierownicze. Travel & Leisure radzi kobietom podróżującym samotnie, aby nigdy nie zgadzały się na pokój na parterze hotelu, ani na pokój znajdujący się zbyt blisko (czy też zbyt daleko) windy, dodaje Begley.

Pośród klientów podróżujących turystycznie, „odkrywamy, że kobiety podróżujące samotnie zyskują komfort poruszając się w grupie” powiedziała Stewart. „Kobiety pragną odwiedzać egzotyczne miejsca, pragną przeżywać egzotyczne doświadczenia, ale czują się dużo bardziej komfortowo, kiedy mają przewodnika lub doświadczoną osobę, obecność której wpływa na ich poczucie bezpieczeństwa w obcym kraju.”

Mając to zastrzeżenie na uwadze, kobiety są nawet bardziej żądne przygód od mężczyzn, w kategoriach miejsc docelowych podróży turystycznych, do których chciałyby pojechać i doświadczeń, które miałyby być ich udziałem, ale chciałyby wiedzieć, że mają zapewnione osobiste bezpieczeństwo, kontynuowała Stewart. Kiedy jej firma zaplanowała grupy turystyczne tylko dla kobiet, to jednak nie okazały się one hitem sprzedażowym. Grupy mieszane są dużo bardziej popularne, powiedziała. „Kobiety pragną fantastycznego doświadczenia i nie ma znaczenia, z kim je przeżyją. Mogą to być kobiety, ale też nie muszą to być kobiety. My twierdzimy, 'Weź ze sobą swojego partnera, współmałżonka, dzieci lub przyjedź sama, a będziesz się wspaniale bawić.”

Wydaje się, że obecnie widoczny jest trend do uczenia się w trakcie wypoczynku, powiedziała Stewart. Kobiety wyrażają zainteresowanie w pozyskiwaniu nowych umiejętności, takich jak kolarstwo górskie, narciarstwo lub pływania kajakami; ewentualnie nauką języków. Stewart ma takie wrażenie, że kobiety w szczególności uwielbiają to, w jaki sposób podróże wzbogacają i poszerzają ich horyzonty umysłowe. Wydaje się, że kobiety lubią zbliżenia z innymi kulturami poprzez przyłączanie się do takich działalności, jak pomaganie w budowie mostu w Kostaryce lub odwiedzanie sierocińców na Sri Lance. Ostatnio nastąpił „astronomiczny wzrost” w obszarze takich wolontariatów w czasie wakacji, powiedziała.

Kiedy zapytano uczestniczki panelu o ich preferencje podróżnicze w czasie wakacji, każda z nich z entuzjazmem wypowiadała się o swoich ulubionych miejscach, od Południowej Afryki, po Tajlandię, Wietnam, Francję i Włochy. „Zdecydowanie mogłabym jeździć do Włoch każdego roku, aż do końca życia,” powiedziała Stewart. „Jednakże miejsce, do którego chciałabym dotrzeć, znajduje się gdzieś tam, gdzie jeszcze nigdy nie byłam, a dla mnie takim miejscem byłaby Południowa Ameryka.”

„Kiedy podróżujesz służbowo, naprawdę postaraj się wykorzystać swój  wolny osobisty czas w obcym kraju,” Ziegler radzi osobom podróżującym. „To jest bardzo trudne ponieważ z reguły jesteś bardzo zajęty i masz wiele pracy. Ale naprawdę warto.” 


Martha Lagace, HBS Working Knowledge


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji