Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Produkty dla HORECA » Dobrze wyglądać w uniformie

Artykuły serwisu


Dobrze wyglądać w uniformie


Dodano: 2008-05-27

Drukuj


Jednolity ubiór jest potężnym narzędziem przekazywania markowych komunikatów poprzez kreację wyrazistej tożsamości personelu. W miarę jak rynek hotelowy staje się jeszcze bardziej przeładowany markami poszukującymi sposobów wyróżniania się w celu przyciągania uwagi gości, pozyskiwania większej ilości biznesu i budowania lojalności wobec marki, jednolity ubiór służbowy stał się integralną częścią procesu planowania.

Goście stykają się z uniformami każdego dnia i wynoszą z tych spotkań przekazy informujące ich o gotowości świadczenia im pomocy lub nadziei, tylko w oparciu o to, jak przemawia do nich wygląd obsługi w jednolitych ubiorach. Jeżeli wszedłbyś do saloonu na dzikim zachodzie, wiedziałbyś momentalnie, że facet z blaszaną gwiazdą na swojej kamizelce, jest przedstawicielem prawa. Na lotnisku i stacji kolejowej facet w czerwonej czapeczce pomoże ci z bagażami. Ubrany na żółto i czerwono nastolatek za ladą oznacza, że będziesz mógł tutaj dostać frytki, a w bardziej eleganckich restauracjach możesz zawsze zidentyfikować starszego kelnera po świeżo odprasowanych garniturach. Te wizerunki i oczekiwania zostały wywołane bez udziału kogoś, kto powiedziałby chociaż słowo. Taka jest potęga uniformu i dlatego hotele koncentrują się na jednolitym ubiorze swojego personelu i dostosowywaniu go do wymogów mody, wysyłając komunikat i stwarzając atmosferę, na które reagować będą goście w sposób zaplanowany przez projektanta i hotelarza.

Od najwyższej klasy, luksusowych hoteli i hoteli butikowych, po ich budżetową brać, istnieje bardzo wiele możliwości dla poszczególnych obiektów, aby wyposażyć swój personel w odpowiednie stroje i opowiadać historie o swoim hotelu poprzez ubiory ich pracowników. Rozważ ubiór swojego kamerdynera/ bagażowego (jeżeli takie osoby zatrudniasz) jako pierwszy punkt przedstawiania się hotelu twoim gościom. Następnie pracownicy recepcji, ochrona hotelowa (pracownicy, którzy powinni zmieszać się z klientami), housekeeping i twój personel gastronomii, aby wymienić tylko niektóre działy hotelowe. Każdy dział oferuje wielką okazję do zaprezentowania najlepszego wizerunku twojej marki dla twoich gości i pozostawić po sobie pozytywne wrażenia.

Thompson Hotels jest jedną z grup butikowych hoteli, która przykłada wielką uwagę do uniformów, w które zaopatrują swój personel. Czyni się każdy wysiłek dla skoordynowania eleganckiego, wyrafinowanego projektu hotelu z ludźmi tam pracującymi. Thompson stara się oddziaływać na wrażliwość estetyczną swoich gości poprzez jednolite ubiory zaprojektowane przez dobrze zapowiadających się projektantów. Każdy obiekt współpracuje z innym projektantem, aby wytworzyć najbardziej właściwą atmosferę hotelu. Na przykład, w Beverly Hills, swój wkład w jednolite ubiory wniosła stylistka gwiazd Rachel Zoe, a nowo otwarty 6 Columbus w Nowym Jorku zatrudnił najlepszych, wyborowych projektantów mody, na czele z domem mody Rag & Bone. Uniformy recepcji w 6 Columbus, które są wykonane z ciemnego, eleganckiego dżinsu, są świeże i czyste, z lekkim zaostrzeniem konturów w kształcie kurtek myśliwskich, butów za kostkę i patykowatych krawatów. Ogólnie sprawiają odczucie lat sześćdziesiątych przenikające hotel, które jest skoordynowane z błękitami Yves Kline utkanymi we wszystkich pokojach, jako dominujący kolor. Marissa Cortes, Dyrektorka ds. Komunikacji i Projektów Specjalnych, odpowiada, dlaczego zdecydowali się na współpracę z Rag & Bone w sprawie uniformów dla pracowników recepcji, „Ich styl odpowiada stylowi, który sobie zaplanowaliśmy. Rag & Bone ma podobny, biodrowy wygląd, który jest bardzo wyrafinowany, a jednocześnie młodzieńczy w swoim wyrazie. Te opisowe słowa pozostają w harmonii z naszym wystrojem i ich kolekcjami. Jesteśmy zdecydowanie nastawieni na luksus i obsługę oraz styl i wystrój, a także na styl życia, do którego aspirują nasi goście. Wydawało nam się, że jest to perfekcyjne połączenie. Kiedy się spotkaliśmy, wszystko to zagrało.”

Oddziaływanie na wrażliwość w wystroju i projekcie jest czymś niesamowitym, z czego znany jest projektant strojów służbowych, firma Cintas. Ich zdaniem, do przeszłości odeszły czasy poliestrowych marynarek dla personelu recepcji i bezkształtne luźne sukienki dla pracownic housekeepingu. Ich linia integruje elegancką ścieżkę gotowych projektów powstającą we współpracy z takimi projektantami, jak Michal Kors, Lafayette 148 i Cynthia Rowley, jak również swoich wewnętrznych projektów równie skoncentrowanych na detalu. Projektanci zatrudnieni w Cintas regularnie uczestniczą w tygodniach mody, aby trzymać rękę na pulsie najnowszych stylów, bardzo dobrze zdając sobie sprawę z tego, że hotele, które troszczą się o to, w co jest ubrany ich personel (ponieważ zwracają na to uwagę hotelowi goście), chcą zaprezentować najmodniejsze i najbardziej aktualne propozycje. Zdaniem Andrew Roschmann'a, Dyrektora Sprzedaży Regionalnej w Cintas, „To nie jest już dłużej uniform. To jest strój wizerunkowy.”

Zyski hotelowej restauracji są bezpośrednio związane ze zdolnością pracownika obsługi do zaprezentowania przyjemnego, znającego się na rzeczy i inteligentnego, otoczenia stolika. W Bellagio w Las Vegas obraz otoczenia i funkcjonalność były jednakowo ważnymi czynnikami, kiedy projektant Dean Hutchinson zaprojektował indywidualne uniformy dla personelu kelnerskiego we flagowej restauracji Michaela Mina. Hutchinson i Mina współpracowali w zakresie stylu tkaniny, aby zsynchronizować ją z wystrojem i z pozorną prostotą każdej potrawy, która w rzeczywistości zaskakuje swoimi smakami, tak aby restauracyjni goście odczuwali wspólny wątek przewijający się w ich całościowym doświadczeniu konsumpcyjnym. Cykl życia uniformu kelnerskiego wynosi około roku, a mimo to, aby zaprojektować właściwy wizerunek Hutchinson wykorzystał nietypową tkaninę na uniformy. Jest to melanż wielowątkowej mieszanki wełny lub bawełny. Wyjaśnia on swoje deliberacje powstałe w trakcie projektowania, zasadzające się na tym, aby pracownicy obsługi podchodzący do stolika byli wyposażeni we wszystko, czego potrzeba do usatysfakcjonowania gości i zauważa, „swoją pracę rozpocząłem od strony wizualnej, natomiast funkcjonalność została uwzględniona po przeanalizowaniu potrzeb wynikających z kontaktu obsługi z gościem. Musiałem rozplanować w ubiorze miejsca na pióro, czy otwieracz do wina. Zaprojektowałem je w sposób wizualnie satysfakcjonujący – wszystkie kąty i załamania musiały być ze sobą zgrane. Podszewka fartuszka jest dłuższa od niego samego, ale nieznacznie subtelniejsza.” Tak jak Cintas eksperymentował z pozytywnymi reakcjami swoich klientów na nowe jednolite ubiory pracowników obsługi, tak samo zrobił Hutchinson. Komentuje on to w ten sposób: „Zauważyliśmy, że kiedy dostosowaliśmy ubiór, to zmienił się u tych osób język ciała. Przybierali bardziej wyprostowaną postawę. Oto, jak to wpływa na ludzkie odczucia i na czym polega końcowy efekt twojego projektu.”

Wizerunek prezentowany przez personel ich gościom, kiedy ukazują się im w jednolitych strojach może nie tylko wywierać pozytywne wrażenie, ale może również pomóc w uzyskaniu korzystniejszego wyniku finansowego całego hotelu. Brzmi to dziwnie, ale jest to prawda. Odpowiedź leży we fluktuacji kadr. Jednym z najwyższych kosztów w jakimkolwiek biznesie jest koszt szkolenia jego siły roboczej, a wysoka fluktuacja personelu jest kosztownym rezultatem braku zapewnienia wygodnych i funkcjonalnych uniformów dla pracowników. Cintas, który jest dostawcą uniformów dla wszystkich, od Super 8 do marki Four Seasons, utrzymuje bliskie kontakty ze swoimi hotelowymi partnerami, aby mieć na uwadze ich specyfikę, kiedy projektują dla nich nowe jednolite stroje dla pracowników. Roschmann zauważa, „Wygoda pracownika jest sprawą najistotniejszą, ponieważ jej brak może się przekładać na złe nawyki w pracy. Fluktuacja kadr jest problemem, ale  kiedy pracownicy czują się dobrze w swoich ubiorach, to czują się dumni. Dumni z siebie i dumni ze swojej pracy.” Ta duma jest bezpośrednio związana z satysfakcją z wykonywanej pracy i jej trwałością, a także bezpośrednio wskazuje, że jakość uniformów Cintas, które zostały tak zaprojektowane i przetestowane, aby wspaniale się prezentować i służyć za wzór dla innych, mogą pomóc w utrzymywaniu planowanych zysków z działalności.

Zaprojektowanie dobrego wizerunku dla twojego hotelu poprzez modny, funkcjonalny i wygodny jednolity strój może zdziałać cuda dla twojego wyniku finansowego i lojalności twoich gości. Sądzę, że rzeczywiście prawdą jest, iż nie ocenia się książki po jej okładce, natomiast jesteś taki, jak się ubierasz.

Francine Cohen


Komentarze:

Co powinno znalezć się w pokoju hotelowym? ...więcej»

Łóżko w pokoju hotelowym – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Poduszka na dobry sen ...więcej»

Poradnik inwestora – budujesz hotel, pamiętaj o najważniejszym ...więcej»

Aquacycling: Jak polski fitness zarabia na nowym trendzie z Zachodu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji