Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Produkty dla HORECA » Apartament DeLuxe, widoki łazienkowe

Artykuły serwisu


Apartament DeLuxe, widoki łazienkowe


Dodano: 2008-05-30

Drukuj


Hotele butikowe burzą ścianę pomiędzy sypialnią a łazienką – przypadek omletu podanego w nieodpowiednim momencie. Hotele dodały nowe miejsce do oglądania i do bycia oglądanym: łazienkę. Adaptując zjawisko zapoczątkowane w Europie, niektórzy projektanci butikowych hoteli wystawiają na widok publiczny tę część pokoju, która przez długi czas uważana była za teren ściśle prywatny – wciskając wanny w miejsca sąsiadujące z łóżkami, instalując szklane ściany pomiędzy łazienką, a obszarem sypialnym, a nawet usuwając całkowicie części ścianek działowych.

Nowy Hotel Valley Ho w Scottsdale, w stanie Arizona, gdzie ceny rozpoczynają się od 289$, zainstalował wanny kąpielowe pośrodku sypialni w niektórych pokojach. Po zakończeniu prac renowacyjnych, które będą miały miejsce w kwietniu, Sofitel w Los Angeles wznowi swoją działalność, przy czym obszar sypialni i obszar kąpielowy będą oddzielone od siebie zaledwie przez długie szklane panele. W nowojorskim Hotelu Rivington, otwartym w ubiegłym roku, wiele pryszniców nie tylko można obserwować z sypialni, ale wyposażone są w rozległe okna, umożliwiające kąpiącym się spoglądanie na panoramę miasta, i vice versa. W najnowszym hotelu W w Montrealu jedyną rzeczą znajdującą się pomiędzy łóżkiem, a obszarem kąpielowym jest zasłona i jest ona przezroczysta. Hotel W pozwala również swoim gościom na zerkanie do łazienki z każdego osobistego pokojowego wejścia, dzięki zamontowanym w ścianie wizjerom.

Większość obiektów, które eksperymentują z takim projektami są typowymi, nowszymi hotelami butikowymi na obszarze centrów miast. Po części, jak mówią te hotele, szukają one sposobów na to, aby małe pokoje wydawały się bardziej przestrzenne, a niektóre korzystają z okazji gotowego pomysłu, który zdążył się już zadomowić w hotelach europejskich. Ale jest to także, najprostsza próba zwrócenia na siebie uwagi. Po trwającej całą dekadę boomie na hotele butikowe, obiekty w tym konkurencyjnym obszarze mają nadzieję na zwrócenie na siebie uwagi poprzez podążanie za skrajnościami. „Staramy się być rozmyślnie prowokacyjni” mówi Colum McCartan, projektant nowego Hotel Vitale w San Francisco, gdzie apartamenty wyposażone są w wanny rozmieszczone w sypialniach, wciśnięte wokół okien od podłogi do sufitu, z widokiem na zatokę San Francisco Bay. „Jest to trochę impertynenckie. Wiemy, że nie każdy będzie chciał brać kąpiel na środku pokoju.”

Zabawa w chowanego z kąpielą była trochę destabilizująca dla Meredith Burn. Szukając nieco prywatności podczas swojego pobytu w Vitale, gdzie za standardowy pokój płaci się 329$, czekała aż jej mąż zaśnie, a następnie przyciemniała światła, zanim wśliznęła się do wanny. „Jest to trochę mało komfortowe dla kogoś w moim wieku” mówi 55 letnia mieszkanka Melbourne w Australii. Jej mąż, Richard Burn, zastanawiał się nad tym, dlaczego hotel zdecydował  się na potencjalne kłopoty z tym związane. „Obiekty hotelowe przeznaczają bardzo duże środki finansowe na fantazyjne łazienki, chociaż  z większym pożytkiem mogłyby je wykorzystać na inne cele” mówi Burn. „Tak długo, jak długo nie masz problemów z wentylacją pomieszczenia i funkcjonalnością prysznica, to w zasadzie nie mam nic przeciwko temu.”

Otwarte łazienki pojawiają się w miarę, jak hotele w całym przemyśle starają się o nadanie intensywniejszego bodźca dla wykorzystania łazienek do własnych celów. Niektórzy goście zakupują nowe udogodnienia łazienkowe, ponieważ hotele kontynuują działania dodające nowe akcenty do tego obszaru, takie jak prysznice o charakterze lasu deszczowego, butelki z cukrowym środkiem do szorowania i nawilżające masło do ciała. Jedna z oznak zaabsorbowania osób odwiedzających hotele, łazienkami: Sprzedaż detaliczna produktów kąpielowych potroiła się w ostatnim roku w hotelowym łańcuchu W, podczas gdy sprzedaż produktów nie związanych z łazienkami jedynie się podwoiła, mówi Stephen Werther, prezes detalicznego biznesu W. „Pięć lat temu wszystko, co miałeś, to była kostka mydła” mówi Joe McInerney, prezes stowarzyszenia American Hospitality and Lodging Association.

Hotele wykorzystują łazienki, kiedy brak im nowych sposobów na uwydatnienie ich innego wielkiego punktu koncentracji – łóżka. Hotele przez całe lata oferowały udogodnienia w zakresie noclegów, dodając większe materace i importując poduszki wypełnione pierzem i kołdry z Europy. Pięć lat temu, Westin przedstawił swoje Niebiańskie Łoże – z poduszkami u szczytu materaca, 250-wątkowymi prześcieradłami i poszwami na kołdrę w stylu europejskim. - po czym nastąpiły przedsięwzięcia takie jak, Pogodne Łoże Hilton'a (wraz z materacem „Super Topper”) i Sleep Number Bed Radissona (z poduszką materacową przystosowującą się od stanu miękkiego ku twardemu).

Oni nie są w trakcie miesiąca miodowego

Otwieranie łazienek, spekulują niektórzy psychologowie, pozwala hotelom poszerzyć łazienkowy wydźwięk – poczucie odzwierciedlania prywatności i rozpieszczania -  na inne, bardziej publiczne obszary. Twierdzą jednakże, że sam pomysł niesie z sobą pewne ryzyko. „Łazienka sygnalizuje seks” mówi Toby F. Israel, autor „Some Place Like Home: Using Design Psychology to Create Ideal Places.” „Jednakże hotele muszą się liczyć z rzeczywistością – nie każdy jest w trakcie miodowego miesiąca.”

Andrew MacLane przeżył swój własny egzamin z rzeczywistości w hotelu Mandarin Oriental w Miami. Sześcioletni hotel był jednym z pierwszych obiektów w Stanach Zjednoczonych, który wprowadził kombinację łóżka z wanną, a pokój pana MacLane'a wyposażony był w obszar o wymiarach 3 na 3,5 metra ze zlewem i wanną, oddzielonym od reszty pokoju zasłoną, ale pozbawionym drzwi. Czterdziestoletni prywatny inwestor z Portland w Oregonie, tak polubił swój apartament kosztujący 625$ za noc, że przedłużył swój pobyt w hotelu do czterech dodatkowych dni. Zdarzył się jednakże moment paniki, kiedy pojawił się room service, podczas gdy jego partnerka brała kąpiel. „Wpakowali się do pokoju z omletami, zanim zdążyliśmy się zorientować jak opuścić zasłonę” powiedział MacLane.

Niektóre hotele twierdzą, że mają nadzieję na wykorzystanie podglądania jako narzędzia marketingowego. Nieświadomy element podglądania towarzyszy z pewnością mieszkaniu na Manhattanie – czasami jest to trochę niepokojące, ale chcieliśmy dać osobom odwiedzającym Nowy Jork okazję do współuczestnictwa” mówi Matt Grzywinski, jeden z projektantów Hotel on Rivington, który zaopatrzony jest w lornetki znajdujące się na minibarach. Dodaje, że ryzyko bycia zauważonym nie jest wielkie, jednak hotel jest wyższy od większości sąsiednich budynków w nowojorskiej dzielnicy Lower East Side, tak więc wiele okien jest pozbawionych bliskiego widoku. „Chyba żeby ktoś postanowił obserwować cię przy pomocy teleskopu (oddalonego o kilka kilometrów) z Midtown, bo w innych przypadkach nie jesteś narażony na podglądanie.”

Wiele obiektów twierdzi, że nie zamierza dodawać otwartych łazienek w najbliższej przyszłości. Duże łańcuchy, od Ritz-Carlton, Four Seasons, do Fairmont i Holiday Inn, mówią że nie będą rozważały takiego projektu, ponieważ mógłby on wyalienować bardziej tradycyjnych klientów. Nawet większość hoteli flirtujących z problematycznym pomysłem nowych łazienek mówi, iż one także oferują strategie, w których przewidziano łazienki zamknięte dla nieśmiałych i wstydliwych gości. Szklane ścianki działowe w nowych pokojach hotelowych Sofitela w Los Angeles, na przykład, są wypełnione ciekłymi kryształkami, które zmieniają ściankę w nieprzezroczysty element po włączeniu wyłącznika elektrycznego. W hotelu Standard w Miami, otwartego w grudniu, pokoje w cenie 325$ za noc, są wyposażone w wanny na tarasach widokowych na zatokę Biscayne Bay, ale mają także bardziej prywatne pomieszczenia z prysznicami.

Jednak hotel W w Montrealu oferuje niewiele możliwości ucieczki od wścibskich oczu. Wizjer w ścianie pomiędzy wejściem, a łazienką nie jest zaopatrzony w zaślepkę, a zasłona pomiędzy otwartą łazienką, a sypialnią jest przezroczysta. „Możesz swobodnie przez nią patrzeć” mówi pracownik recepcji Antoine Leblonde. „Niestety nie możemy nic na to poradzić. Ten hotel został tak zaprojektowany” dodaje Aaron Richter, dyrektor projektu w Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. Łańcuch W: „Naszą filozofią jest to, że w pokojach nie ma ścianek działowych. Sądzimy, że funkcjonalność pokoju hotelowego stała się mniej zdefiniowana. Zasłony działają na zasadzie złagodzenia przejścia pomiędzy dwiema przestrzeniami pomieszczenia.”

Brak definicji

Pokoje o otwartym planie pochodzą z dalekiej Europy, gdzie hotelowi projektanci długo poszukiwali sposobów, aby małe przestrzenie wydawały się większe. Kontynent ma również dłuższą historię zogniskowanych na projekcie hoteli, a nowe obiekty kontynuują linię rozszerzania granic. W hotelu Puerta America w Madrycie, otwartym w ubiegłym roku, każde piętro zostało zaprojektowane przez innego, czołowego projektanta – włącznie z takimi projektantami, jak: Ron Arad czy Marc Newson – i wiele z nich zawiera otwarte łazienki. Na przykład pokoje na piętrze zaprojektowanym przez Normana Fosteraa charakteryzują się płytami z białego onyksu wyłożonymi od ściany do ściany, które służą zarówno jako łazienkowy zlew, jak i biurko w sypialni. Francuski projektant Philippe Starck, w międzyczasie, pracował ostatnio w Faena Hotel and Universe w Bueons Aires, który dysponuje otwartymi łazienkami. (Goście mogą zaciągnąć czerwone welwetowe zasłony na szklane ścianki, kiedy chcą zapewnić sobie większą prywatność ).

Jednakże niektóre hotele łamiące schematy odkryły, że nie jest możliwe posuwanie się zbyt daleko. W 2002 roku Hotel Josef w Pradze dodał w obiekcie 35 pokoi najwyższej jakości, których cena zaczyna się od 225$ za noc, z łazienkami o szklanych ściankach. Nie będzie jednak następnych pokoi tego typu. „Wiele osób mówiło nam po wprowadzeniu się do hotelu, że doceniają projekt, ale nie czują się z nim komfortowo” mówi Milena Findeis, szefowa hotelowego marketingu. Jeden lub dwu gości każdego miesiąca prosi nas o przekwaterowanie do pokoju niższej kategorii, do standardowego pokoju, ze standardową łazienką.

W tym obszarze, jest przynajmniej jedna przestrzeń, która ma zagwarantowaną pewną prywatność: w większości nowych łazienek toalety umieszcza się w oddzielnych kabinach, z tradycyjnymi drzwiami. Nawet jednak w tym względzie, sprawa nie jest zawsze otwarta i zamknięta. Łazienki w Hotel Vitale, na przykład, są wyposażone w przesuwane panele zasłaniające toaletę i zlew od sypialni – ale mimo to pozostawiają wolne luki po każdej stronie. McCartan, projektant pokoi, mówi że tradycyjne drzwi kolidowałyby z odbiorem przestrzeni przez gościa.

Jednakże, wielokrotny gość Vitale, Patty Garcia, mówi że chociaż uwielbia lokalizację hotelu i ogólny wygląd jego pokoi, to jednak nie podoba jej się pomysł braku pomieszczenia, które nie daje się całkiem zamknąć. 55-letnia prawniczka z Sacramento w Kalifornii mówi, że dzwoniła nawet do hotelu domagając się pokoi z normalnymi drzwiami. „To nie jest bardzo prywatne” mówi pani Garcia.

Zarabianie                  

Produkt / Cena / Hotel

Komentarze

Kąpiel w aromaterapeutycznych bąbelkach, cena niedostępna, Fairmont Hotels & Resorts, fairmont.com

Fairmont będzie sprzedawał udogodnienia dla pokoi po raz pierwszy, rozpoczynając od swoich hotelowych sklepów, od maja. Nowa linia kosmetyków jest firmowana przez brytyjskiego producenta Miller Harris -  cytrusowych dla hoteli miejskich i „Fleur du Matin” dla „stymulacji relaksu” w obiektach wypoczynkowych. „Kosmetyki, które mieliśmy poprzednio w łazienkach, były tak tanie, że nikt nie chciałby ich kupić” mówi rzeczniczka firmy

Zestaw Bulgari w pudełku, 100$, Ritz Carlton, ritzcarltonshops.com

W tym roku bezpłatnie w każdym pokoju, zestaw zawiera mydło, płyn, szampon, odżywkę i saszetkę z „kąpielową herbatą”, wszystko o zapachu Białej Herbaty. Jednakże firmowe perfumy Bulgari są dostępne tylko w próbnych buteleczkach w hotelowych apartamentach – lub w cenie 55$ lub 75$ na miejscu. Inne oferty obejmują głowicę prysznicową „Las Deszczowy”, płaszcze kąpielowe w czterech wzorach.

Obustronne lusterko do makijażu,  125$, W Hotels, whotelsthestore.com

Hotel W sprzedawał to powiększające lusterko, z aktywowanymi dotknięciem kontrolkami ostrości, od 2004 roku, jako dodatek do zestawu zawierającego wagę łazienkową Footprint Scales z wymodelowanymi odciskami stóp (68$). Najlepiej sprzedającym się towarem jest jednak płaszcz kąpielowy spa za 135$.

Różowa Gumowa Kaczuszka, $ 15, Beverly Hills Hotel, beverlyhillshotel.com

Hotel twierdzi, iż sprzedaż gumowych kaczuszek, która rozpoczęła się kilka lat temu, nie jest tylko dla dzieci, ale tylko dla dzieci są welurowe płaszcze kąpielowe po  90$. Hotel sprzedaje również „przyjazne kurki kranowe” (20$) – lalkowe osłonki na kurki dla zabezpieczenia dzieci przed przypadkowymi uderzeniami w czasie kąpieli w wannie.

Zapachowe świeczki łazienkowe,  25$, Sofitel, soboutique.com

Internetowy butik Sofitela rozpoczął sprzedaż produktów kąpielowych francuskiego producenta Roger & Gallet ponad rok temu. Również w ofercie: mleczko do ciała ( $15 ) i eau de cologne ( $33 ).

 

Hannah Karp, The Wall Street Journal

 

 


Komentarze:

Co powinno znalezć się w pokoju hotelowym? ...więcej»

Łóżko w pokoju hotelowym – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Poduszka na dobry sen ...więcej»

Poradnik inwestora – budujesz hotel, pamiętaj o najważniejszym ...więcej»

Aquacycling: Jak polski fitness zarabia na nowym trendzie z Zachodu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji