Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Szkolcie załogę rezerwacji i recepcji, że...

Artykuły serwisu


Szkolcie załogę rezerwacji i recepcji, że zamknięcie sprzedaży każdemu przynosi korzyści


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Jeśli istnieje jakaś wspólny temat dotyczący wszystkich programów szkoleń ze sprzedaży w dziale rezerwacji i recepcji w przemyśle hotelarskim, to jest to znaczenie wykorzystywania technik zamknięcia, aby zamienić telefony „jedynie z zapytaniem” w rezerwacje. Ale dlaczego, pomimo całego nacisku oraz szkoleń, dzisiejsi pracownicy recepcji i rezerwacji ciągle nie starają się o zabezpieczenie transakcji sprzedaży? Głównym powodem może być to, że szkolenia w naszej branży skupiają się bardziej na tym jak zamknąć sprzedaż, a nie na tym, aby pomóc naszej kadrze zrozumieć, dlaczego powinni ją zamknąć i przypomnieć, że zamknięcie sprzedaży będzie miało korzystny wpływ dla każdego, włączając samego dzwoniącego.

Będąc szkoleniowcem od sprzedaży w branży hotelarskiej od ponad 15 lat, często pomagam klientom ocenić testowe rozmowy „tajemniczego klienta” (mystery shopping) i dość często nadzoruję rozmowy na żywo siedząc z pracownikami od sprzedaży. Pracując z agentami, którzy nie zamykają sprzedaży, pytam się „Dlaczego?”. Dzięki mojej nieoficjalnej „sondzie” zawsze odnajdywałem jeden przytłaczający powód: oni po prostu nie chcą okazać się natrętni, nieszczerzy lub kłamliwi dla potencjalnych klientów. Innymi słowy, nie chcą wyglądać na typowych „akwizytorów” świata zewnętrznego.

Co więcej, wydaje się, że najmilsi z pracowników rezerwacji, którzy są najbardziej pomocni i dobrze wychowani z natury, najczęściej wahają się, aby sfinalizować transakcję. Ci pracownicy cierpliwie odpowiadają na pytania dzwoniącego i starają się poradzić sobie z wszelkimi obiekcjami, lecz pozostawią klientowi wypowiedzenie słów„OK., zarezerwuję go”. To właśnie gburowate, niemiłe oraz agresywne typy wręcz się palą do finalizowania sprzedaży. Na przykład, kiedy klient dzwoni i grzecznie pyta „Chciałbym tylko dowiedzieć się, ile kosztuje wynajęcie u was pokoju.”, ci pracownicy szorstko odpowiadają „99$ za noc. Czy chce Pan zarezerwować?”. To pewnie gorsze niż nie podejmowanie się próby zamknięcia sprzedaży.

Ale jeśli się nad tym zastanowić, nie ma absolutnie żadnego powodu, aby nasi pracownicy czuli się skrępowani próbując sfinalizować transakcję. A to dlatego, że mamy w sprzedaży rezerwacji i recepcji jedną wielką przewagę wobec większości innych profesji handlowych: Klienci dzwonią do nas. Zawsze mamy pewność, że: a) jest to dla nich odpowiedni czas na rozmowę i b) mają wyraźną potrzebę naszego „produktu”. Jeśli nasi pracownicy będą o tym przekonani, zostanie przełamana pewna bariera do zamknięcia zostanie przełamana, a oni wygodnie będą próbowali zamykać sprzedaż przy każdym telefonie.

Aby wszystko wyjaśnić, zapytajcie swoich pracowników, co by było, gdybyśmy polegali tylko na dzwonieniu bez zapowiedzi (cold call) oraz telemarketingu, by zdobywać nowych klientów. Wystarczająco trudne jest znalezienie czasu na dzwonienie do klientów przez załogę sprzedaży grupowej/zewnętrznej więc czy możecie wyobrazić sobie, że musieliśmy nakłaniać pracowników rezerwacji i recepcji do sprzedawania również w ten sposób?. Czy wyobrażacie sobie, że wręczacie waszym agentom plik kartek z nazwiskami ludzi mieszkających w głównym mieście w waszym regionie i mówicie: ”Witaj w pracy, Jane. Dziś chcielibyśmy, abyś popracowała nad literką „A”. Powodzenia”. Czy wyobrażacie sobie pierwszą rozmowę Jane? „Ach, dzień dobry Panie Abrams. Tu Jane z Hotelu X. Zastanawialiśmy się ostatnio, czy nie będzie Pan może zainteresowany przyjazdem w nasze okolice w najbliższym czasie? Halo? Panie Abrams? Halo?”.

Jednakże niektórzy dzwoniący też mogą stanowić problem. Wielu, na przykład, zaczyna rozmowę od „Hej, nie chcę dziś rezerwować, ale jestem zainteresowany waszymi cenami”. Upewnij się, że twoi pracownicy nie wykorzystują tego jako wymówki, aby nie zamykać sprzedaży; poproś ich jedynie o logiczne myślenie! Czy wierzymy, że wielu ludzi codziennie zupełnie bez powodu, szuka naszego numeru telefonu i korzysta często z połączenia międzymiastowego tylko po to, aby sprawdzić ile bierzemy za pokój?. To tak jakby ktoś powiedział: „Witam, nigdy nie przyjadę do waszego hotelu, ani waszego miasta, ale tak mnie ciekawi…ile kosztuje pokój? 100$? Naprawdę? Dziękuję i miłego dnia.”

W końcu, jeśli nasi pracownicy potrzebują dodatkowych dowodów, że finalizowanie sprzedaży służy każdemu, przypomnijcie im, co się dzieje, kiedy nie zamykamy sprzedaży, a klient dzwoni następnego dnia aby powiedzieć: ”OK, chętnie teraz zarezerwuję”. Kto według nich jest winien, kiedy okazuje się, że pokój w standardzie lub cenie, której klient był zainteresowany został już zarezerwowany?

Na polu sprzedaży rezerwacji hotelowych mamy to zapewnione. Dzwoniący do nas mają wyraźną potrzebę skorzystania z naszego produktu i zamierzają spać gdziekolwiek poza ławką w parku. Do tego zawsze jest to dla nich odpowiedni czas na rozmowę. Więc na następnej sesji szkoleniowej z recepcją i rezerwacją, wyjdźcie poza tradycyjne techniki zamykania sprzedaży i poświęćcie trochę wysiłku, aby przypomnieć swojej załodze, że zamykanie sprzedaży daje same korzyści. W tym głównie i zwłaszcza klientowi.

Douglas Kennedy


© Copyright Douglas Kennedy
Tytuł artykułu w oryginale "Train reservations and front desk staff that closing the sale benefits everyone"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Douglas Kennedy - były Prezes i współzałożyciel HSA International, twórca wielu programów szkoleniowych o specjalności sprzedaż i obsługa klienta, wybitny prelegent wielu konferencji branży hotelarskiej, w ciągu 16 lat przeprowadził w 7 krajach ponad 1000 różnego typu prezentacji, seminariów edukacyjnych oraz warsztatów szkoleniowych w hotelach, publikuje artykuły w kilkunastu międzynarodowych magazynach branżowych, obecnie właściciel The Douglas Kennedy Company

Kontakt:
Douglas Kennedy
The Douglas Kennedy Co.
email:
douglas@douglaskennedy.com
www.douglaskennedy.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji