Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Jaka jest moja motywacja? Wasze cele, ich celami

Artykuły serwisu


Jaka jest moja motywacja? Wasze cele, ich celami


Dodano: 2008-06-26

Drukuj


Jako właściciel restauracji, pracujesz ciężko, aby być pewnym, że twój biznes działa perfekcyjnie. Niestety, nie zawsze można tak powiedzieć o twoich pracownikach. Jest to powszechnie występujący rodzaj frustracji wśród wielu właścicieli small biznesu, ale szczególnie jest to zauważalne w restauracjach, zwłaszcza jeżeli chodzi o prace poboczne i zadania wykonywane na zapleczu.

Dla zrozumienia tego problemu, musisz zmienić swój sposób myślenia. Bardzo trudno jest zmienić czyjeś pragnienia, ale jeżeli potrafisz stworzyć środowisko, w którym twoi pracownicy zaakceptują twoje podejście zarówno do twoich, jak i ich celów, to będziesz na dobrej drodze do osiągnięcia tego.

Postaw się w miejscu pracownika obsługi. Zapytaj sam siebie, „Co ja będę z tego miał, jeżeli zostanę w pracy 30 minut dłużej, aby doprowadzić restaurację do perfekcyjnego wyglądu na jutrzejszą zmianę?” Jako właściciel, możesz sądzić, że odpowiedź na to pytanie jest prosta. Jeżeli pracownik pozostaje dłużej w pracy, wydłuża się ich czas pracy, w związku z czym otrzymują odpowiednią do tego gratyfikację finansową. Jeżeli restauracja jest lepiej przygotowana do następnego dnia pracy, przyciągnie więcej klientów i zagwarantuje to, że pracownicy będą mieli więcej stolików do obsłużenia.

Niestety, twoi pracownicy prawdopodobnie, nie widzą tego w ten sposób. Oni liczą, że 30 minut mniej spędzą ze swoimi przyjaciółmi i rodzinami, będą więcej pracowali i dostaną tylko marną stawkę godzinową, ponieważ w wydłużonym czasie pracy, w restauracji nie będzie już klientów. Mogą również kwestionować potrzebę pomocy w zwiększaniu twoich dochodów, ponieważ ich wynagrodzenia prawdopodobnie nie będą odzwierciedlać przedmiotowych zysków. W celu zmaksymalizowania wydajności w tego rodzaju sytuacjach będziesz prawdopodobnie musiał dokonać pewnych zmian.

Łatwiejsza część: Motywowanie pracowników obsługi do świadczenia usług na wyższym poziomie

Nazywam to łatwiejszą częścią, ponieważ dla większości pracowników obsługi jest całkiem proste dostrzeżenie związku pomiędzy lepszą obsługą, a większymi profitami finansowymi. Na nieszczęście, dużo jest także potencjalnie wyśmienitych pracowników obsługi, którzy nie dostrzegają tego związku, a nawet takich, którzy mogą mieć problemy z realizacją wskazanej procedury.

Zabezpieczenie adekwatnego szkolenia jest istotną częścią motywowania twoich pracowników do świadczenia dobrej obsługi klienta. Wielu pracowników zakłada, że musi 'ciężej' pracować, aby otrzymywać większe napiwki. Kiedy ich wysiłki nie przynoszą spodziewanych rezultatów, to często całkiem rezygnują, wykonując swoje obowiązki na poziomie minimum, dla obsłużenia każdego stolika.

Właściwe szkolenie powinno zwiększyć zaufanie pracowników we własne siły i nauczyć ich bardziej zaawansowanych technik wzbogacających doznania klientów. Powinni posiadać gruntowną wiedzę o restauracyjnym menu i czuć się komfortowo w obszarze proponowanych klientom sugestii. Po pewnym czasie, powinni nauczyć się przewidywania potrzeb klientów i bezkonfliktowego radzenia sobie z problemami. Poprzez uczenie swoich pracowników świadczenia obsługi na najwyższym poziomie, będą oni wynagradzani natychmiastowym wzrostem satysfakcji klientów i wysokością napiwków.

Być może okaże się również pomocnym stosowanie monitorowania, jako narzędzia motywacyjnego. Poprzez rejestrację niektórych kluczowych mierników, takich jak, średnia wielkość rachunku lub średnia wielkość wydatkowanych kwot przez jednego klienta, twoi pracownicy będą mogli zaobserwować, że niektórzy spośród nich mogą wpływać na wielkość zamówień (i w konsekwencji, na wielkość napiwków). Pracownicy, którzy zdają sobie sprawę, że mogą zmieniać rezultaty swoich wysiłków, mają dużo większe inklinacje, aby podejmować próby, w tym zakresie.

W ostatecznym rozrachunku, będziesz mógł zaobserwować, jak twoi najlepsi pracownicy wykształcili w sobie nieomal przedsiębiorcze nastawienie mentalne, opiekując się swoimi stolikami, tak jak swoimi własnymi biznesami wewnątrz restauracyjnego biznesu ogólnego. Kiedy zauważysz takie funkcjonowanie swoich pracowników, będziesz wiedział, że odniosłeś sukces w zestrojeniu swoich celów w sali konsumpcyjnej restauracji.

Trudniejsza część: Motywowanie pracowników do działania za kulisami

Niestety, nie wszystkie obowiązki służbowe obracają się wokół napiwków, w związku z czym ciężko jest zmotywować nawet najbardziej ofiarnych pracowników do pracy, kiedy z restauracji wyszli już goście, a pracownicy zarabiają wtedy mniej, niż minimalną płacę. Aby efektywnie poradzić sobie z tym problemem, musisz zaoferować pracownikom pewnego rodzaju wynagrodzenie.

Najprostszym i najłatwiejszym wynagrodzeniem jest pochwała. Przeważająca większość z nas chciałaby zadowalać inne osoby, a pochwała jest znakomitym sposobem powiadomienia twoich pracowników, że tak właśnie postępują. Poprzez przemyślane komentowanie wykonywania obowiązków przez twoich pracowników, dajesz im do zrozumienia, że szczerze doceniasz ich wysiłki. Podczas gdy, „Dobra robota,” może być wystarczające, to „Dzięki za poświęcenie dodatkowego czasu, aby się upewnić, że wszystkie główne ozdobniki kwiatowe są świeże” jest zawsze lepsze.

Okazywanie uznania jest innym efektywnym, lecz dostępnym sposobem upewnienia się, czy twoi pracownicy robią wszystko, co trzeba dla odnoszenia przez restaurację sukcesów. Jeżeli zauważysz, że niektórzy pracownicy pracują dłużej i ciężej przy wykonywaniu swoich pobocznych obowiązków, to spraw, aby wiedzieli, że to doceniasz. Szanuj ich dodatkowe wysiłki i daj im do zrozumienia, że będziesz pamiętał o nich, kiedy będą chcieli dokonać zmian w swoim harmonogramie pracy lub skorzystać z czasu wolnego.

Jeżeli zatrudniasz studentów lub rodziców, to prawdopodobnie zorientujesz się, że ma to także pozytywny wpływ na poziom przywiązania pracowników do twojej firmy. Większość osób niechętnie opuszcza firmę, która szanuje ich potrzeby wynikające z obowiązków szkolnych lub potrzeb rodzinnych.

Chociaż miłe słowa i preferencyjne ustawianie grafików pracy są znakomitymi narzędziami motywacyjnymi, trzeba również sporo powiedzieć o dobrym, staromodnym przekupstwie. Nie oznacza to, że musisz pozbywać się wszystkich swoich zysków, ale oferowanie rozsądnych nagród dla entuzjastycznie nastawionych członków personelu może się zdecydowanie opłacać. Tygodniowe lub miesięczne rozdawnictwo bonów towarowych i niewielkich kwot w gotówce są dobrymi sposobami motywowania pracowników do jeszcze cięższej pracy. Jest to jak program pracownika miesiąca, bez tego okropnego stygmatu, który jest zazwyczaj kojarzony z tym tytułem.

Mimo tego, że te metody nie będą odpowiadały wszystkim twoim pracownikom w procesie stawania się czołowymi pracownikami firmy, to zdecydowanie pomogą ci na rozdzielenie pozbawionych motywacji pracowników obsługi prezentujących określony potencjał możliwości, od pracowników, do których nie ma praktycznie dostępu, a zajmowanie się nimi jest tylko stratą czasu. Kiedy już zbudujesz środowisko pracy, w którym pracownicy będą osiągali twoje cele na drodze do realizacji celów własnych, to twoja restauracja rozkwitnie.

Stefanie Hutson


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji