Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Prosta tajemnica przekonywującej wypowiedzi

Artykuły serwisu


Prosta tajemnica przekonywującej wypowiedzi


Dodano: 2008-07-02

Drukuj


Buduj i poszerzaj swoją pozycję w oparciu o swój talent do komunikacji. Sprawienie, aby twoja klientela odczuwała twoje wystąpienie w pożądany przez ciebie sposób lub zachęcenie jej do odpowiedniej reakcji, jest zasadniczą sprawą w reklamie, sprzedaży i budowaniu porozumienia. Popraw swój wynik finansowy poprzez Przekonywującą Wypowiedź.

Maksymalizowanie siły przekonywania jest decydujące w reklamie i sprzedaży, jak również w budowaniu porozumienia w obszarze personalnym i w kontekście zespołów pracowniczych. Podczas gdy duża część badań w dziedzinie psychologii przekonywania wskazuje, że techniki niewerbalne są efektywne, prosta taktyka werbalna należy do najłatwiejszych do nauczenia się i ma najszerszą zastosowalność w druku i w komunikacji osobistej. Poprzez niniejszy artykuł nauczysz się niektórych z tych werbalnych taktyk, które są zbiorowo określane „wypowiedziami przekonywującymi.”

Mówienie nie jest tanie

„Przekonywująca wypowiedź” jest językiem sprzedaży i budowania porozumienia. Jeżeli nie osiągasz tych dwóch celów w swojej komunikacji, to znaczy, że nie maksymalizujesz swoich zdolności przekonywania. Kiedy jest ona konsekwentnie stosowana wobec wewnętrznych i zewnętrznych klientów, to wpływa to na zwiększenie twojego wyniku finansowego.

Tajemnica przekonywującej wypowiedzi jest prosta – werbalne nastawienie powinno skupić się na celu przekonywania, zamiast na mówcy.

Wydaje się to proste i oczywiste, jednakże bardzo łatwo robi się to w sposób niewystarczający. W rzeczywistości, aby robić to w sposób nie wymagający wysiłku, wymagana jest praktyka, ponieważ ludzie mają tendencję do skupiania zainteresowania na sobie, przeto formułują swoją wypowiedź w kategoriach dotyczących siebie samych (np. częste używanie słowa „Ja”, „mnie” i „mój”). Jednakże, poprzez odwrócenie tej przysłowiowej monety, otrzymacie podstawę dla potężnej taktyki przekonywania.

Wyrażenia skupiające się na celu przekonywania są wysoce efektywne w sprzedaży i budowaniu porozumień. Dzieje się tak dlatego, ponieważ ludzie zwracają większą uwagę i są bardziej podatni na to, co mówisz, kiedy stają w centrum zainteresowania. Na przykład, ludzie instynktownie zwiększają swoją uwagę, kiedy słyszą swoje nazwisko, jak też nie mogą się powstrzymać od spojrzenia w lustro lub odbijającą szybą, kiedy je mijają. Podobnie w innej sytuacji, przypatrz się uważnie komuś, kto patrzy na fotografię grupową, że przede wszystkim wyszukują na niej siebie samych.

Kilka przykładów praktycznych

Poniższa tabela podaje dwa przykłady „przekonywującej wypowiedzi” w sprzedaży i budowaniu porozumienia. Zauważ, w jaki sposób komunikacja jest bardziej nie do odparcia i bardziej wpływowa, kiedy werbalne nastawienie zmniejsza się na mówcy, a zamiast tego werbalne sformułowania koncentrują się na osobie, którą pragniesz do czegoś przekonać. Zmiana centrum uwagi wymaga dużego samozaparcia, ale stanie się to drugą naturą wraz z nabywaną praktyką i podejmowanymi wysiłkami. Rzeczywiście, dobre personalne umiejętności i mocna orientacja na obsługę, wymagają opanowania odpowiedniej praktyki i ciężkiej pracy.

„Wypowiedź Przekonywująca” w Działaniu...

Kontekst

Popularne Wyrażenie(Nastawienie na mówcę)

Przekonywująca Wypowiedź(Nastawienie na cel)

Sprzedaż

„(Ja) Polecałbym...”

„Vivian, to czego Pani potrzeba, to...”

Budowanie porozumienia

„Pozwoli Pan/Pani, że będę adwokatem diabła i powiem że...”

„Adrian, jako inteligentna osoba, wie pan, że....”

Porady końcowe

Miej na uwadze te końcowe wskazówki, kiedy stosujesz w praktyce lub starasz się zawrzeć w swojej komunikacji, elementy „przekonywującej wypowiedzi” w środowiskach profesjonalnych.

- Używaj nazwiska osoby lub organizacji, kiedy tylko jest to możliwe i stosowne, ale staraj się to robić na tyle rzadko, aby uniknąć trywialnego bądź manipulacyjnego wydźwięku.

- Używaj czasów czynnych w słowach i wyrażeniach, zamiast czasów biernych.

- Używaj słów zorientowanych na działanie.

- Nie przesadzaj z wyjaśnianiem problemów; używaj najmniejszej ilości słów w przechodzeniu do sedna sprawy. Bezpośredniość jest często postrzegana jako oznaka szczerości, podczas gdy zagmatwana, rozwlekła komunikacja wprowadza zamieszanie i może być postrzegana jako manipulacyjna.

- Unikaj wstępnych stwierdzeń od określeń, takich jak: „(Ja) sądzę, (Ja) wiem, (Ja) uważam.” Pomijając kwalifikacje, komunikujesz większe poczucie powagi.

Alan Keith


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji