Pi±tek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona g³ówna » Sprzeda¿ i marketing » Promowanie twojego SPA sprawi, ¿e bêdzie...

Artyku³y serwisu


Promowanie twojego SPA sprawi, ¿e bêdzie przynosi³o dochody, pachnia³o i oddzia³ywa³o na zmys³y


Dodano: 2008-07-24

Drukuj


Spa... magiczne marketingowe s³owo i „narzêdzie”, które przeniknê³o do stylu ¿ycia przemys³u. Jeste¶my otoczeni „produktami spa”. Przy tak wszechogarniaj±cym u¿ywaniu s³owa „spa” nie jeste¶my ju¿ pewni, czy sp³ycamy, czy wzmacniamy, szkodzimy czy pomagamy „prawdziwym o¶rodkom spa”, które dla celu tego artyku³u, bêd± wartymi wiele milionów dolarów obiektami bezpo¶rednio zwi±zanymi z hotelem lub kurortem.

S³owo spa oznacza:

Arcywa¿ny przymiotnik, dodaj±cy emocjonalnej, presti¿owej i cenowotwórczej  warto¶ci, która powoduje, i¿ zwyk³y, przeciêtny produkt wywindowany zostaje do nowego poziomu, jak np.:

- samochodowy o¶rodek spa zamiast myjni samochodowej
- pielêgnacja zwierz±tek domowych spa zamiast o¶rodka opieki nad zwierzêtami
- herbata spa zamiast herbaty zio³owej
- kostium do rozgrzewki spa zamiast kostiumu do æwiczeñ sportowych
- ³ó¿ko spa zamiast jakiegokolwiek ³ó¿ka z poduszk±
- ¶wieczki spa zamiast ¶wiec zapachowych
- manicure spa zamiast zwyk³ego manicure

Rzeczownik opisowy oznaczaj±cy dos³ownie wszystko, od dogadzania do relaksacji, od fitness do wellness, od ³a¼ni z gor±cymi biczami do k±pieli w wannie, itd.

Aktywny i bierny czasownik opisuj±cy zaanga¿owanie w powi±zane ze spa czynno¶ci, np. ludzie poddawani s± spa (angielski czasownik opisowy 'spa-ing'), w pomieszczeniach parowych, uczestnicz± w zajêciach z fitness, medytuj± w relaksacyjnym fotelu, itd. Jest to koncepcja stylu ¿ycia, której ludzie, za wszelk± cenê pragn± do¶wiadczyæ, czy to podczas godzinnej kuracji spa, czy mieszkaj±c w lokalnej spo³eczno¶ci spa.

Przemys³ hotelarski do¶wiadczy³ eksplozji w rozwoju spa, szczególnie w ostatnich piêciu latach. Zarówno hotele, jak i kurorty dostrzeg³y potrzebê i doceni³y op³acalno¶æ dodawania spa w celu zwiêkszenia sprzeda¿y hotelowych pokoi i nieruchomo¶ci. O¶rodki spa sta³y siê nowymi Starbuck'ami (barami kawowymi)... dzienny o¶rodek spa znajduje siê na ka¿dym rogu, a ca³odobowe w ka¿dym hotelu i kurorcie. Nikt nie przeprowadzi³ badañ nad poziomem nasycenia, a tak¿e nie dokonano analizy ich wp³ywu na klientów, ale ich rozwój jest kontynuowany w szybkim tempie. Zdaniem HFD na rynku wystêpuje obecnie wiêksza poda¿, ni¿ jest na ni± zapotrzebowanie, jak wynika z ewidencji badañ przez nas wykonanych, które wskazuj± na co¶, co uwa¿amy za „niezbyt imponuj±c±” ¶redni± oko³o 35% wykorzystanych pomieszczeñ zabiegowych. Je¿eli hotele / kurorty mia³yby 35% ob³o¿enie, to by³yby ju¿ poza biznesem. W celu uczynienia z o¶rodków spa, zyskownych przedsiêwziêæ biznesowych, musz± byæ one prawid³owo sterowane, zarz±dzane i posiadaæ odpowiedni± obsadê personaln±, jednak¿e równie wa¿n± jest konieczno¶æ wyj±tkowo mocnego, kreatywnego, uwzglêdniaj±cego bie¿±ce trendy i sprawnie realizowanego planu marketingowego. Klienci musz± wiedzieæ dlaczego powinni odwiedziæ twoje spa, np. dlaczego ten o¶rodek spa ró¿ni siê i jest lepszy, ni¿ ten znajduj±cy siê na drugim koñcu ulicy. W trakcie naszego 25 letniego do¶wiadczenia, w charakterze doradców spa, nieustannie podkre¶lali¶my potrzebê opracowania wstêpnego marketingowego bud¿etu przedoperacyjnego, przed uruchomieniem biznesu oraz planu, który pozwoli³by na przyci±gniêcie klientów, którzy bêd± mieli ochotê na spêdzenie u ciebie swojego czasu i wydatkowania pieniêdzy w ramach kuracji spa i zakupów detalicznych.

Jako ¿e marketing jest czynnikiem decyduj±cym w procesie maksymalizacji przychodów, pomy¶la³am, i¿ by³oby korzystnie pos³uchaæ opinii osób, które s± integralnie zaanga¿owane w kreowanie i wdra¿anie w ¿ycie planów i strategii marketingowych. Dlatego te¿, zaprosi³am trzech cenionych i powa¿anych klientów HFD, aby podzielili siê niektórymi swoimi do¶wiadczeniami, rozeznaniem i strategiami.

Michele Wilken, Dyrektor Spa i Sonia Djahanshahi, Manager Sprzeda¿y Spa w Sawgrass Marriott Golf Resort & Spa Ponte Vedra Beach, Floryda

Imprezy

Imprezy charytatywne – Jest to wspania³y sposób pozyskiwania pieniêdzy na cele spo³eczne i zdobywanie zainteresowania prasy twoj± imprez±!

Upewnij siê, aby¶ zbada³ organizacje, z którymi wchodzisz w partnerstwo, tak aby impreza by³a korzystna dla obu stron. Potrzebujesz ich, aby zapewnili ci jak najwiêksz± frekwencjê i publicity.

Sposoby pozyskiwania pieniêdzy na cele charytatywne obejmuj± ciche licytacje z koszykami produktów darowanych przez kupców lub donacjê czê¶ci swojej sprzeda¿y z powrotem do organizacji. Nie zapomnij o loterii z urn±, w której znajd± siê nazwiska wszystkich go¶ci.

Imprezy sprzeda¿owe – S± to kluczowe wydarzenia maj±ce miejsce w okolicach ¦wi±t, Walentynek, Dnia Matki, itd. Upewnij siê, aby¶ zwiêkszy³ asortyment swoich towarów... zrób zapasy na organizowan± imprezê, tak by¶ swoim go¶ciom móg³ zaoferowaæ du¿o opcji zakupu towarów. Zaprezentuj swoje towary na dodatkowym stole, aby nadaæ imprezie wyd¼wiêk handlowego pokazu.

Bezpo¶redni marketing emailowy jest znakomitym sposobem zapraszania go¶ci – wy¶lij im kilka przypomnieñ przed zbli¿aj±cym siê terminem imprezy wraz z tematycznym PWP (zakupu wi±zanego z zakupem), takim, jak dodatek w postaci „¦wi±tecznej torby spa” przy zakupie jakiejkolwiek karty podarunkowej, co jest znakomitym sposobem wygenerowania dodatkowego przychodu.

Reklama / Bezpo¶redni Marketing Mailowy / Mailowy System Ankietowy

Na jak±kolwiek metodê siê zdecydujesz w celu prowadzenia promocji, upewnij siê, ¿e jeste¶ w posiadaniu specyficznego „Wezwania do Dzia³ania”, tak by¶ móg³ precyzyjnie i dok³adnie ¶ledziæ postêp swoich wysi³ków, np. podaruj tê kartê, aby otrzymaæ specjalny prezent w momencie dokonania zakupu. Przynie¶ tê kartê i otrzymaj 10% zni¿ki, tylko od poniedzia³ku do pi±tku, itd.

Marketing w kurorcie

Musisz zaakcentowaæ swoj± obecno¶æ w kurorcie szczególnie wtedy, kiedy twój o¶rodek spa jest zlokalizowany poza kurortem, np. kiedy spa nie jest zwi±zane z hotelowym obiektem podstawowym.

Nasz± najlepsz± form± marketingu jest newsletter dostarczany do hotelowych pokoi – umieszczany on jest tam codziennie i zwraca uwagê na specjalistyczne us³ugi, oferty przeznaczone dla specyficznych grup, zawiadamia o zajêciach z fitnessu, itd. Dysponujemy dwoma wydaniami newslettera, jedno obejmuje dni od poniedzia³ku do czwartku, drugie, od pi±tku do niedzieli, tak wiêc planujemy us³ugi specjalne, odpowiednio do cyklu wydawniczego naszego biuletynu informacyjnego.

Aby daæ go¶ciom mo¿liwo¶æ osobistego do¶wiadczenia naszej oferty spa, zostawiamy w recepcji hotelu nasze firmowe p³yny wraz sympatyczn± prezentacj± naszych us³ug, tak by go¶cie melduj±cy siê w hotelu mogli poczuæ rzeczywisty zapach spa.

Lista ¿yczeñ Spa

Stworzyli¶my „Moj± Listê ¯yczeñ Spa” dla go¶ci, którzy w³a¶nie doznali niesamowitych do¶wiadczeñ spa i chcieliby prze¿yæ jeszcze jakie¶ inne. Oferujemy im mo¿liwo¶æ wype³nienia „¶wiadectwa gratyfikacyjnego”, które wysy³amy do ich przyjació³ i rodziny, tak by wiedzieli, czego ¿yczy³by sobie odbiorca. Wygl±da to prawie jak „rejestr spa”.

Butik Spa

Znakomitym sposobem wygenerowania przychodów dla spa jest sprzeda¿ detaliczna. Odeszli¶my ju¿ od czasów, kiedy sprzedawali¶my produkty kosmetyczne tylko w specjalistycznych sklepach, obecnie go¶cie mog± wybraæ sobie swój ulubiony strój do æwiczeñ jogi, aromaty i wspania³e podarunki w butikach spa.

Dwoma kluczami do sukcesu s±: oferowanie klientom ekskluzywnych serii kosmetyków, których nie posiada ¿aden konkurent w s±siaduj±cej okolicy oraz my¶lenie kategoriami klienta. Musisz dobrze rozplanowaæ swoje dzia³ania marketingowe w regionie i aktualizowaæ je co tydzieñ. Wyznacz osobê z personelu recepcji jako specjalistê ds. handlu detalicznego, aby przewodzi³ dzia³aniom sprzeda¿owym i propagowa³ wiedzê o produkcie ca³ej reszcie personelu spa.

Kimberley Love - Mened¿er Sprzeda¿y Spa, The Umstead Hotel and Spa, Cary, Karolina Pó³nocna

Postaraj siê byæ aktywnym w nowym szkoleniu sprzeda¿owym obejmuj±cym recepcjê spa i hotelowych pracowników pierwszej linii. Nale¿± oni do grupy pierwszego kontaktu z klientami i musz± wiedzieæ, jak maj± odpowiadaæ na pytania z przekonaniem i profesjonaln± wiedz±. Promuj swoje spa jako motywacyjne miejsce celu podró¿y turystycznych dla korporacyjnych programów nagrodowych w ramach projektu budowania integralno¶ci zespo³owej lub w dowód uznania za indywidualne osi±gniêcia.

Wprowad¼ „impulsywne” zakupy poprzez sugestywny upselling (sprzeda¿ ponadplanow±). W trakcie zabiegu pedicure dostawca us³ug powinien zasugerowaæ zakup miêkkich pantofli w najlepszym gatunku lub wilgotnych skarpet utrzymuj±cych ciep³otê stóp po zakoñczonym pedicure.

Wypromuj us³ugê miesi±ca, jako czo³owy temat w swoim newsletterze i jako specjaln± ofertê w ¶rodku tygodnia. Umie¶æ w nim interesuj±ce, edukacyjne informacje omawiaj±ce korzy¶ci tej szczególnej us³ugi. Zaproponuj nagrody w przypadku wizyt wielokrotnych. Zaoferuj elastyczno¶æ rezerwacyjn± dla grup klienckich poprzez dostosowanie us³ug spa do ich biznesowych rozk³adów dnia.

Reklamuj us³ugi specjalne

Zorganizuj transport na Wieczorne Kuracje dla Dziewczyn i zaproponuj powitalny toast szampanem po przyje¼dzie do o¶rodka. Pamiêtaj o Romantyce... wykorzystuj i reklamuj koedukacyjne kanapy i koedukacyjne kuracje.

Tina Crawford - Dyrektor Spa, Ritz-Carlton Amelia Island, Amelia Island, Floryda

Stwórz Us³ugi Firmowe, które autentycznie oddaj± kulturê, a tak¿e podkre¶laj± naturalne piêkno okolic kurortu. „Niebo w Hamaku” jest najlepiej sprzedaj±ca siê us³ug± firmow±, zbudowan± i stworzon± przez Personal Spa hotelu Ritz-Carlton, symbolizuj±c± beztroski, nadmorski relaks.

Us³ugi „Poddania Siê” s± tak zaprojektowane, aby byæ prostymi i efektywnymi kuracjami dostosowanymi do osobistych wymagañ zorientowanych na koñcowy wynik. Nasi go¶cie daj± nam do dyspozycji tak± ilo¶æ czasu, jak± mog± nam po¶wiêciæ, a nastêpnie nasi wysoce kwalifikowani terapeuci dostosowuj± kuracje w oparciu o specyficzne potrzeby zg³oszone przez klienta.

Pe³noetatowy Manager Sprzeda¿y Spa koncentruje siê wy³±cznie na ¶ci±ganiu do Spa Grupowego / Motywacyjnego Biznesu.

Silny nacisk umiejscowiony na Relacje Medialne i usytuowanie w publikacjach dotycz±cych Handlu, Turystyki i Stylu ¯ycia skutkuj± w istotnych, lokalnych, regionalnych i krajowych, relacjach, generuj±cych wymierny popyt.

Zbuduj Sezonowe / ¦wi±teczne promocje i kuracje specjalne wykorzystuj±ce odpowiednie sk³adniki.

Zagwarantuj „uprzywilejowane ceny” dla lokalnych mieszkañców, aby zachêciæ ich do korzystania z dziennych us³ug, szczególnie w okresach zastoju.

Rozwiñ stosunki z lokaln± spo³eczno¶ci± poprzez partnerstwo z miejscowym biznesem, jak równie¿ z organizacjami non-profit.

Inne Przemy¶lenia ze strony HFD

HFD stworzy³ zbiór tysiêcy marketingowych idei usystematyzowanych wed³ug rynkowych segmentów. Wiemy, ¿e istniej± strategie, które ³±cz± siê emocjonalnie z ka¿dym wyspecjalizowanym segmentem rynkowym w kategoriach do¶wiadczenia, czasu, pieniêdzy, korzy¶ci, charakterystycznych cech, itd. Przekazujemy je naszym klientom, kiedy pomagamy im w stworzeniu operacyjnych planów marketingowych budowanych przed otwarciem poszczególnych obiektów.

Oto kilka pomys³ów do przemy¶lenia, je¿eli chcia³by¶ zbudowaæ generatory przychodów sterowanych czynnikami rynkowymi:

Zidentyfikuj strategie marketingowe w swoim kurorcie, które mog³yby byæ ulepszone b±d¼ promowane wspólnie ze spa, np. skorzystaj z procedur kalkulacji cen w zarz±dzaniu przychodami bazowane na us³ugach wykonywanych w okresach szczytu i okresach zastoju, popularno¶ci us³ug, us³ug o dodatkowej warto¶ci, itd.

Stwórz program „SpaBucks”, kiedy go¶cie wprowadzaj± siê do kurortu, zaopatrz ich w spa dolary, których mog± u¿ywaæ do zap³aty za kuracje spa i/lub w zakupach detalicznych w trakcie pierwszych 24 godzin swojego pobytu. Jest to ¶rodek motywacyjny do sprowadzenia ich do spa odpowiednio wcze¶nie z nadziej±, ¿e po¶wiêc± wiêcej swojego czasu dla spa, w trakcie ich pobytu w zwi±zku z konferencjami czy pobytem wypoczynkowym.

Niech twoja linia ulepszeñ w spa bêdzie lini± ulepszeñ w pokoju hotelowym, zorganizuj równie¿ muzykê spa z p³yt CD w twoim systemie rozrywkowym. Wypromuj te rzeczy w twoim mini-barze lub zaoferuj tak± motywacjê, aby zatrzymaæ go¶ci w spa w celu zrobienia stosownych zakupów.

Upewnij siê, czy twoja strona internetowa wyposa¿ona jest w opcjê rezerwowania us³ug w sieci, tak by go¶cie mogli zaplanowaæ swoje zajêcia we wcze¶niejszym okresie. Podziel j± równie¿ na sekcje specjalne dotycz±ce pakietów specjalnych, porady w zakresie spa welness, itd.

Karty z hotelowymi kluczami mog± byæ wydrukowane z nazw± twojego spa, godzinami otwarcia, spa logo, fotografi± o¶rodka, dat± otwarcia i/lub z czymkolwiek, co wzbudzi zainteresowanie hotelowych go¶ci.

Stwórz klub „ambasadorów spa” wspólnie z lokalnymi handlowcami i zaoferuj im zachêty do promowania twojego spa, jako czê¶æ ich koszyka z podarkami, ceremonii weselnych, itd.

Umie¶æ cyfrowe zdjêcie swojego o¶rodka spa w dziale recepcji hotelu i w recepcji spa, aby pokazaæ urz±dzenia spa i przyk³adowe kuracje, w formie wizualizacji. Stwórz swoje elementy wyciszaj±ce spa, np. „przys³owiowe” spa, „nieszczê¶liwy” lub „szczê¶liwy” kamieñ, witaminy, czekoladki spa, itd.

Poniewa¿ spa jest integraln± czê¶ci± twojego hotelu / kurortu, stwórz krosowe strategie marketingowe wzbogacaj±ce ogólny wizerunek spa i/lub do¶wiadczenie hotelarskie. Postaw przed personelem wyzwanie obmy¶lania sposobów zwiêkszania ilo¶ci klientów korzystaj±cych z us³ug spa, sprzeda¿y ponadplanowej i ³±czonej sprzeda¿y kuracji wraz z produktami, zwiêkszania stabilizacji klienteli, wynagradzania lojalno¶ci, tworzenia referencji, celebrowania specjalnych okazji, bycia miejscem profesjonalnego budowania relacji biznesowych (szczególnie ze wszystkimi osobami maj±cymi biuro w domu), itd. Maj±c na celu zyskowno¶æ o¶rodków spa, musisz zachowywaæ najwy¿sze standardy, co oznacza ¿e musisz siê upewniæ, ¿e twoja klientela wie, jak i dlaczego mo¿esz zaspokajaæ jej potrzeby, interesy i bud¿et oraz w jaki sposób ich zainwestowane dolary i czas, zostan± spo¿ytkowane z korzy¶ci± i oka¿± siê warto¶ciowymi inwestycjami.

Ka¿dy o¶rodek spa powinien siê przede wszystkim skoncentrowaæ na tym, w jaki sposób generowaæ przychody, a nastêpnie mo¿e przyjrzeæ siê, w jaki sposób kontrolowaæ wydatki, tak by spa by³ przedsiêwziêciem przynosz±cym zyski. Bez wysokiej jako¶ci dzia³ania, nie bêdzie czym zarz±dzaæ, poniewa¿ ostateczne dochody z dzia³alno¶ci bêd± zbyt niskie. Jak wynika z naszego do¶wiadczenia, o¶rodki spa, które dobrze sobie radz±, s± o¶rodkami koncentruj±cymi siê na zachowywaniu wysokich standardów poprzez wewnêtrzny i zewnêtrzny marketing.

Judith L. Singer


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...wiêcej»

Wynajem sali na konferencjê – na co zwróciæ uwagê? ...wiêcej»

Zakopane apartamenty na sprzeda¿ ...wiêcej»

Dlaczego warto zorganizowaæ konferencjê w hotelu? ...wiêcej»

Siedem wskazówek dotycz±cych za³o¿enia bloga dla Twojego hotelu ...wiêcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...wiêcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposa¿enie ...wiêcej»

Czym jest us³uga hotelarska? ...wiêcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...wiêcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...wiêcej»

Piêkny Pa³ac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Te¿ jak jadê na rower to biorê du¿± butelkê cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, ¿e Koneser bêdzie mia³ tak± bogat± ofertê...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widzia³em to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowa³a inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

¦wietna inicjatywa, podpisujê siê obiema rêkami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie by³o pó³ miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkañców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Wiêcej o Dolinie Psarki mo¿na znale¼æ na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Micha³

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrze¿one

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystaj±c ze strony wyra¿asz zgode na u¿ywanie cookie.  Wiêcej informacji