Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Hotelowe lekcje dyrektora pięciogwiazdkowej...

Artykuły serwisu


Hotelowe lekcje dyrektora pięciogwiazdkowej szkoły


Dodano: 2008-07-28

Drukuj


Już od pięciu lat mam przyjemność i przywilej bycia ochotniczym reprezentantem rodziców w publicznej szkole Hollywood Hills Elementary w Hollywood w stanie Floryda, do której uczęszczają moje dzieci. Być może jestem nieco stronniczy twierdząc, że jest to najlepsza szkoła podstawowa gdziekolwiek, ponieważ Pani Roberts jest moją osobistą bohaterką, ale stanowczo upieram się przy tym, że dysponuję wystarczającą ilością dowodów uzasadniających tezę, iż nasza szkoła jest jedną z najlepszych tego typu instytucji w naszym stanie, jeżeli nie w całym kraju. Na przykład, Floryda ustanowiła dla każdej szkoły ocenę literową, w oparciu o wyniki osiągane przez uczniów w trakcie dorocznych standardowych testów, które noszą nazwę FCAT, a HHE (Hollywood Hills Elementary) osiągnęła najwyższy możliwy poziom („A”), w każdym kolejnym roku, od chwili uruchomienia tego programu! Stan wynagradza także najlepsze szkoły „Pięcioma Gwiazdkami”, wyróżniającymi się wśród lokalnych społeczności, na przykład za posiadanie aktywnej bazy wolontariuszy, zaangażowania społecznego / lokalnego biznesu, i  działalność uczniowskiego serwisu środowiskowego, a w ciągu 9-letniego okresu przyznawania tej nagrody HHE również może się poszczycić członkostwem w gronie jej laureatów.

Tak jak w przypadku hoteli, absolutna doskonałość osiągana w szkołach nie jest ani przypadkowa, ani wynikająca z jakiegoś zbiegu sprzyjających okoliczności, ale raczej rezultatem działań energicznych, kontaktowych liderów, którzy inspirują swoich współpracowników do osiągania coraz wyższych poziomów wydajnościowych. Jest tak z pewnością w przypadku naszych szkolnych sukcesów, dzięki poświęceniu, żarliwości i zaangażowaniu naszej bardzo specjalnej Dyrektorki Szkoły, Pani Vered Roberts.

Obserwując od pięciu lat działania Pani Roberts, często powtarzałem jej, że kiedy zrezygnuje ze swojej kariery w administracji szkolnej, będzie fantastycznym dyrektorem naczelnym hotelu! Ponieważ jednak, bardzo kocha ona swoją pracę i nie zamierza w najbliższej przyszłości jej porzucić, to być może dyrektorzy naczelni z przemysłu hotelowego i inni liderzy powinni skorzystać z przyjrzenia się jej „najlepszym praktykom” (chociaż jestem pewien, że ona ich tak nie nazywa!).

Wysoka widoczność. Wydaje się, że Pani Roberts jest zawsze tam, gdzie coś się dzieje, szczególnie w momentach kluczowych. Zawsze nazywałem ją naszą „wszechobecną Panią Dyrektor” ponieważ tak się składa, że zawsze jakoś potrafiła się natychmiast znaleźć tam, gdzie była potrzebna. Na przykład, można ją było oglądać nadzorującą poranne zadania i popołudniowe odprawy, wysyłającą autobusy wycieczkowe i wpadającą z krótkimi przemówieniami na wszystkie szkolne zebrania lub spotkania komitetów rodzicielskich. Obok jednak tych zaplanowanych zadań, potrafi zawsze znaleźć się tam, gdzie jej potrzebujesz. Tak jak dobry Dyrektor Naczelny, Pani Roberts przeważnie kieruje naszą szkołą z poziomu jej holi, korytarzy i klas lekcyjnych, a nie zza biurka w jej biurze.

Wyższość w zakresie komunikacyjnych podstaw gościnności. Pani Roberts wita każdego jako pierwsza, zawsze z uśmiechem na ustach i zazwyczaj po imieniu, pomimo tego, że mamy ponad 800 dzieciaków w naszej szkole. Nigdy nie zaczyna rozmowy, nie upewniwszy się, jak się czuje jej rozmówca, a ponadto posiada niesamowitą zdolność do zapamiętywania osobistych „historii” swoich rozmówców, jak na przykład „Jak się udała Pana ostania wyprawa służbowa do Nowego Jorku ?”, lub „Czy Pana żona zakończyła już swój wielki projekt?”

Okazywanie wdzięczności. Nawet w przemyśle hotelarskim, nie mogę sobie przypomnieć nikogo, kto byłby lepszy w wysyłaniu pisemnych podziękowań i osobistym wyrażaniu wdzięczności, od naszej Pani Roberts. Wydaje się, że potrafi ona zrozumieć, że wielcy liderzy zawsze skromnie przypisują swoje sukcesy osobom pracującym w ich zespołach, w związku z czym często słyszałem jak ceduje swoje zaszczyty na swój znakomity personel pedagogiczny, biuro administracyjne, nasze dzieci, rodziców, członków komitetów rodzicielskich, ale ani razu nie słyszałem, by przypisała jakiś sukces sobie.

Drzwi są zawsze otwarte. Niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta prowadzeniem naszej wielkiej szkoły i jednoczesnym nadzorowaniem głównych prac budowlanych związanych z poszerzeniem bazy, to kiedy naprawdę potrzebujesz rady, Pani Roberts zawsze znajdzie chwilkę czasu, by przyjść ci z pomocą. Większość moich spotkań z nią odbywa się bez specjalnego przygotowania, ale kiedy nasze dzieci stają w obliczu okolicznościowych zadań i wyzwań, to w przeciągu tych kilku lat mojej współpracy ze szkołą, Pani Roberts zawsze była gotowa na spotkanie ze mną, tego akurat dnia kiedy przebywałem w mieście lub znajdowałem możliwość wymknięcia się na parę chwil z pracy.

Kompetentne załatwianie skarg. Raz w okresie mojej pięcioletniej współpracy ze szkołą w charakterze członka komitetu rodzicielskiego złożyłem pojedynczą skargę związaną z naszą szkołą. (Niezły rezultat, jak na tak długi okres współpracy!). Wiedząc, jak wielu rodziców wysuwa niesprawiedliwe i nieuzasadnione skargi, niechętnie w ogóle zdecydowałem się na taki krok. Mimo tego, incydent ten, chociaż obiektywnie rzecz biorąc o niewielkim znaczeniu, podrażnił moje ego i był małym policzkiem dla mnie, jako rodzica, tak więc poczułem się w obowiązku złożenia skargi. W przeciągu zaledwie kilku minut od pozostawienia przeze mnie wiadomości u jej współpracownika, Pani Roberts oddzwoniła do mnie i nie tylko wysłuchała mojej skargi ze wszystkimi szczegółami, co samo w sobie utwierdziło mnie co do ważności mojego problemu, ale była w stanie wesprzeć stanowisko swojego personelu, wyrażając jednocześnie empatię dla mnie, mojej sytuacji i wszelkich okoliczności związanych z przedmiotową sprawą.

Wspiera swój personel w decydujących kwestiach. Częścią bycia wielkim liderem jest zdolność do inspirowania lojalności w swoim zespole, a najlepszym sposobem, aby tego dokonać jest wspieranie ich kompetentnych i najlepszych wysiłków, w dobrych i złych momentach. Ponieważ Pani Roberts jest wyjątkowo kontaktową osobą, bardzo związaną ze swoim personelem pedagogicznym, to z pierwszej ręki posiada informacje o działalności każdego członka tego zespołu. W ostatnich latach, dwukrotnie byłem świadkiem, kiedy wiodący członkowie zespołu pedagogicznego poddawani byli nieuzasadnionej krytyce i kontrolnemu badaniu przez radę edukacyjną z powodu, według mojej oceny, całkowicie niesprawiedliwych zarzutów. W obu przypadkach Pani Roberts zaprezentowała głos rozsądku i odwzajemniła lojalność swojego personelu obstając przy tych nadzwyczaj podziwianych i lubianych nauczycielach dopóty, dopóki ich reputacja nie została całkowicie oczyszczona i nie zostali przywróceni do swojej normalnej działalności zawodowej.

Upewnia się, aby szkoła była dobrym sąsiadem. Pani Roberts wie, że tak jak hotel, szkoła musi być dobrym sąsiadem w swojej lokalnej społeczności. Czasami oznacza to wyważanie potrzeb szkoły, z potrzebami osób mieszkających w sąsiadujących ze szkołą domach. Szczególnie w ostatnich latach, w związku z rozbudową szkoły powodującą zwiększony poziom hałasu i ruchu ulicznego, Pani Roberts musiała we właściwym czasie podejmować trudne decyzje, w wyniku których żadna ze stron nie dostała dokładnie tego, czego żądała, ale decyzje takie były podejmowane dla wspólnego dobra wszystkich stron. Oprócz naszych najbliższych sąsiadów, Pani Roberts zachęca również nasz komitet rodzicielski i szkołę do uczestnictwa w akcjach pozyskiwania funduszy i innych społecznościowych wydarzeniach, ważnych dla naszego miasta i hrabstwa.

Chociaż moglibyśmy z pewnością wykorzystać takiego nadzwyczajnego lidera, jakim jest Pani Roberts, w przemyśle hotelowym i na pewno byłby z niej znakomity Dyrektor Naczelny, to wdzięczny jestem, że całkowicie poświęciła się swojej profesji, co każdego dnia owocuje wielkim wkładem w edukację i jakość życia naszej szkolnej dziatwy, włącznie z moimi własnymi dziećmi. Wiem, że osobiście dużo się nauczyłem o przywództwie poprzez obserwację działalności naszej Pani Dyrektor i mam nadzieję, że czytelnicy odnajdą ważne odniesienia w jej przykładowych działaniach, tak jak ja je odnajduję każdego szkolnego dnia. 

Douglas Kennedy


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji