Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Zaoferuj mi lepsze warunki: Dlaczego wszyscy...

Artykuły serwisu


Zaoferuj mi lepsze warunki: Dlaczego wszyscy korzystają z wyższych standardów z wyjątkiem ciebie


Dodano: 2008-07-31

Drukuj


Przekwalifikowania do pokoju wyższej kategorii są aktualnie rzadsze, ponieważ hotele wprowadziły w życie wyrafinowane procedury revenue management, chociaż zjawisko to jest jednak ciągle powszechne. Tendencje do zmian kategorii pokoju zdarzają się szczególnie wtedy, kiedy hotel jest w większości wyprzedany, ponieważ hotele często najpierw dokonują wyprzedaży tańszych pokoi, z których i tak nie można skorzystać z różnych przyczyn i zostają zmuszone do zaoferowania wyższego standardu w celu zapełnienia wszystkich pokoi. Jeżeli podróżujesz często i nigdy nie zaproponowano ci pokoju o wyższym standardzie, powinieneś dobrze się przyjrzeć swoim nawykom podróżnym. Dlaczego wszyscy korzystają z wyższych standardów:

Płacą wyższe stawki

Im wyższą stawkę płacisz, tym większe masz szanse na rozszerzone specjalne względy. Oto dlaczego pracownicy budżetówki plasują się na samym dole hierarchicznego porządku w zakresie kwalifikowania do wyższej kategorii hotelowych gości. Jeżeli chciałbyś, aby twoja kategoria została podwyższona do apartamentu prezydenckiego, to twoje szanse wzrosną jeżeli zarezerwujesz kategorię pokoju „o oczko” niżej.

Dokonują rezerwacji bezpośrednich

Niezależne strony internetowe, takie jak Expedia, pochłaniają do 30 % twojej stawki, dlatego z punktu widzenia hotelu jesteś postrzegany jako gość wynajmujący pokój po niskich stawkach, niezależnie od tego, ile musiałeś zapłacić wspomnianej zewnętrznej firmie. Jeżeli rezerwujesz pokój bezpośrednio, hotel otrzymuje pieniądze w pełnej wysokości wyspecyfikowanej w stawce, co plasuje cię wyżej w hierarchii ewentualnego podwyższenia kategorii.

Są lojalni

Nawet jeżeli twój hotel nie prowadzi programu lojalnościowego, to prawdopodobnie rejestruje pobyty poszczególnych gości. Jako gość wielokrotnie korzystający z usług hotelu powinieneś otrzymać priorytet wtedy, kiedy możliwe będzie zaoferowanie wyższego standardu.

Grzecznie o to proszą

Jako hotelarz niechętnie radzę podróżnym, aby prosili o coś, w zamian za nic, ale jeżeli rzeczywiście chcesz skorzystać z usług wyższego standardu, to najlepszym sposobem jest poprosić o to bezpośrednio. Jeżeli jesteś nieśmiały, spytaj recepcjonistkę, jakie są jej rekomendacje na wygodny pokój lub piękny widok. Personel recepcji ma o wiele więcej do powiedzenia, niż mógłbyś przypuszczać. Jeżeli kiedykolwiek dostaniesz kiepski pokój, pomyśl o tym, jak zachowywałeś się w czasie meldowania do hotelu. Jeżeli twoja prośba zostanie odrzucona, to i tak zachowuj się na odpowiednim poziomie i nie bierz tego osobiście do siebie. Hotele pragną abyś był zadowolony, ale przede wszystkim prowadzą swój biznes.

Mają po temu odpowiedni powód

Jeżeli świętujesz specjalną okazję, powiedz o tym pracownikowi dokonującemu twojej rezerwacji. Nie oczekuj jednak, że skorzystasz z wyższej kategorii usług. Każdy agent jest przeszkolony do wyciśnięcia z ciebie każdego dolara. Poproś ją o zapisanie tej okoliczności w twojej rezerwacji i bądź precyzyjny co do rodzaju pokoju, jaki chcesz zarezerwować. Recepcja dokonuje przeglądu specjalnych życzeń w dniu przyjęcia gościa do hotelu i stara się okazać ciepłe uczucia w stosunku do klientów obchodzących specjalne okazje. Cokolwiek zrobisz, nie kłam. Możesz dostać trochę wyższą kategorię, ale pójdziesz za to do piekła.

Spóźniają się

W sytuacji zwiększonego popytu na pokoje, hotele często czekają do późna w ciągu dnia zanim dokonają przekwalifikowania usług ponieważ mogą zaoszczędzić na kosztach, jeżeli jakiś gość nie pojawi się w hotelu i apartament nie jest zajęty. Bardzo często dzieje się tak w przypadku pojawienia się klienta w hotelu po północy, kiedy mają szansę na otrzymanie luksusowego apartamentu na ostatnim piętrze. Jest to oczywiście możliwe tylko wtedy, kiedy jesteś sam, jesteś skrajnie wyczerpany i masz zarezerwowany samolot na godzinę 6 następnego rana.

Są kimś ważnym

Nie mam na myśli tego, że są zadufani w sobie. Smutna rzeczywistość jest taka, że ludzie, którzy w większości mogliby sobie pozwolić na apartament, są tymi, którzy najprawdopodobniej zostaną zakwalifikowani do wyższego standardu, ponieważ hotele chciałyby im zaimponować.

Mają uzasadnioną skargę

Protestuj zdecydowanie, kiedy nie jesteś zadowolony ze swojego pokoju lub zostałeś źle potraktowany. Nie skarż się jednak, jeżeli jedynym twoim celem jest przeniesienie do pokoju o wyższym standardzie – hotel zrobi wszystko, aby nie dać się wywieść w pole.

Dlaczego nie kwalifikujesz się do wyższej kategorii:

Zachowujesz się okropnie

Czy żądasz wyższego standardu zamiast grzecznie o to poprosić? Czy wtrąciłeś nazwisko właściciela – i błędnie je wymówiłeś? Czy w trakcie rozmowy miałeś nałożone okulary przeciwsłoneczne?

Wsunąłeś portierowi banknot $ 20

Jeden z artykułów, na który się natknąłem, spowodował, że wysunąłem tak śmieszną sugestię. Po pierwsze dałeś napiwek niewłaściwej osobie. Hotelowi portierzy nie mają żadnej kontroli nad hotelowymi obiektami. Nie wręczaj jednak napiwku pracownikom z recepcji. To nie jest dawanie napiwku, to przekupstwo. Prosisz pracownika, aby zrobił coś, co może narazić go na kłopoty.

Przypochlebiasz się

Inny artykuł rekomenduje poinformowanie recepcjonisty, że napiszesz list pochwalny do kierownictwa hotelu o jego fachowości, jeżeli zaproponuje ci bezpłatne przeniesienie do wyższego standardu. Jest to równie niesmaczne, jak wsunięcie mu 20$ i prawdopodobnie skutkować będzie takim samym rezultatem. Jeżeli jesteś zadowolony z jego usług, napisz taki list, ale nie używaj go jako narzędzia łapówkarskiego.

Zbyt długi pobyt w hotelu

Osoby przebywające w hotelu przez jedną lub dwie noce mają większe szanse na przekwalifikowanie ponieważ zajmują apartament przez krótszy okres czasu. Jeżeli przebywasz dłużej, to wyrażając zgodę na skorzystanie z apartamentu przez jedną lub dwie noce, a następnie, powrót do zarezerwowanej kategorii, może pomóc w zwiększeniu twoich szans na uzyskanie wyższego standardu.

Tanio się cenisz

Wiele hoteli powierza pracownikom recepcji stosowanie bodźców typu upselling, nie bądź więc zaskoczony, jeżeli pytasz o lepszy pokój i otrzymujesz ofertę sprzedaży. Różnica może być dużo mniejsza niż byłaby uzyskana w drodze rezerwacji. Nie jest to typowe przekwalifikowanie, ale może wydawać się bardzo korzystne. Jeżeli nie możesz sobie na taką ofertę pozwolić, grzecznie się wycofaj. Zawsze możesz przecież liczyć na bezpłatne podwyższenie standardu.

Dzwonisz do dyrektora naczelnego

Niektórzy 'turystyczni guru' zalecają stosowanie takiej taktyki. Jako były Dyrektor Naczelny zapewniam was, że to nie jest sposób na przypochlebienie się. Dyrektorzy Naczelni lubią wysłuchiwać informacji od swoich gości, ale nie wtedy, kiedy ich zamiarem jest wyłudzenie bezpłatnego podwyższenia standardu.

Twój profil jest oznaczony symbolem „nie podwyższać standardu”

Profile gości zawierają dużo więcej informacji, niż twój ulubiony kolor słodyczy M&Ms, rejestrowane są tutaj złe zachowania, na przykład jak straciłeś panowanie nad sobą i wpadłeś w szał, kiedy nie podwyższono ci standardu podczas twojego ostatniego pobytu w hotelu. Jeżeli zachowujesz się obelżywie, bądź pewien, że twój profil będzie na stałe zawierał zakaz udzielania ci jakichkolwiek bezpłatnych przywilejów.

Przybywasz do hotelu ze skrzynkami pełnym alkoholu i czteroosobowym zespołem

Hotele zamykają swoje apartamenty i nie stosują podwyższania standardu, jeżeli uważają, że nie będziesz respektował zasad kulturalnego wypoczynku. Kiedyś zgodziłem się na podwyższenie kategorii pokoju pewnej grupie klientów, a oni urządzili sobie hałaśliwe przyjęcie w apartamencie. To nie było w porządku.

Jeżeli masz na tyle szczęścia, że hotel zdecydował się na bezpłatne podwyższenie standardu pokoju, nie zapominaj o docenieniu osób, które to sprawiły. Jeżeli zachowujesz się właściwie we wszystkich aspektach pobytu w hotelu, a mimo to nie uzyskujesz przekwalifikowania kategorii, nie wpadaj w paranoję, czasami trzeba mieć po prostu szczęście, tak jak w hazardowej grze. I pamiętaj, jedynym pewnym sposobem uzyskania wymarzonego apartamentu lub wibrującego łóżka, wykonanego w kształcie serca, jest po prostu wysupłanie na ten cel odpowiedniej kwoty pieniędzy.

Daniel Edward Craig


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji