Piątek 19 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Produkty dla HORECA » Udoskonalanie hotelowego lobby

Artykuły serwisu


Udoskonalanie hotelowego lobby


Dodano: 2008-08-11

Drukuj


Hotelarze, bardziej niż kiedykolwiek, koncentrują się na tworzeniu luksusowych lobby, kreujących przekonywujący punkt widzenia ich klienteli. Niezależnie od tego czy jesteś, czy nie jesteś, w przemyśle hotelarskim, musiałeś już to zauważyć: lobby, na które nie składało się dużo więcej, niż pracownik przyjmujący gości do hotelu i stos broszur reklamowych promujących lokalne atrakcje, stają się obecnie coraz bardziej ekskluzywne. I jest po temu powód.

„To jest twoje pierwsze wrażenie, kiedy przekraczasz drzwi prowadzące do hotelu. Stwarza ono tematykę wokół całego twojego obiektu” mówi Brett Beazley, dyrektor naczelny The Ridges Resort and Club znajdującego się w sąsiedztwie górzystego obszaru Hiawassee, w stanie Georgia.

The Ridges dokonał renowacji swojego lobby, aby stworzyć poczucie stylu charakterystycznego dla domków myśliwskich. „Nasze lobby ma charakter górsko-rustykalny z obustronnym kominkiem i dużymi skórzanymi kanapami. Mamy tu również wielkie okna. Stwarza to poczucie raczej wielkiego salonu” mówi Beazley.

Wszystkie hotele, niezależnie od miejsca swojej lokalizacji, starają się dobrze przemyśleć projekty swoich lobby. Na przykład Marriott jest w trakcie „zmiany koncepcji swoich lobby” mówi specjalistka hotelarskich public relations, Gina Masullo. „Poprzez stosowanie bieżących badań, firma odkryła, że biznes staje się coraz bardziej zwyczajnym zajęciem, miejscem którego coraz częściej stają się hotelowe bary i lobby – w związku z czym firma musi zaplanować dużo bardziej bezkolizyjne przejście od gości przebywających w hotelu wypoczynkowo, do większych zgromadzeń gości załatwiających w hotelu sprawy biznesowe” mówi Masullo.

Marriott zareagował na te potrzeby poprzez stworzenie „większych sal biznesowych”, zamiast lobby.

„Oznacza to, że kierują się ku praktyce posiadania dużych, wielofunkcyjnych lobby, które obejmują również hotelowy bar i mogą być wykorzystane dla różnorodnych celów, przez grupy o różnych wielkościach” mówi Gina Masullo.

Dwoma przykładami tego typu obiektów mogą być: Camelback Inn w Scottsdale w stanie Arizona oraz Desert Springs JW Marriott w Palm Desert, oba reprezentowane przez Ginę Masullo.

Ostatnia renowacja przeprowadzona w Camelback spowodowała usunięcie pierwotnego lobby, małego i podzielonego na części. „Nowe, wielkie pomieszczenie obejmuje otwarty dla gości bar pozwalający im na zamówienie drinków i pozostawanie w pomieszczeniu lub przemieszczanie się pomiędzy wielu wygodnymi stanowiskami zlokalizowanymi w tej sali” mówi Masullo.

Obiekt Desert Springs zakończył także reorganizacje swojego lobby, aby uczynić je bardziej otwartym. „Całość obejmuje – lobby bar, suszi bar, recepcję, lokal Starbucksa i obszar połączeń systemu kabinowego – które wzajemnie się przenikają. Nie jest czymś niezwykłym obrazek, kiedy goście wymieniają sie fotelami, aby zorganizować sobie nieformalną naradę.

Lobby w hotelach Marriott są tak zaprojektowane aby zredukować tradycyjną wagę i znaczenie obszarów recepcyjnych. „Tutaj, recepcja ulokowana jest z boku lobby i zajmuje bardzo małą część lobby stanowiącego o doświadczeniu gościa” mówi Masullo. Łańcuch przeprojektował również swoje lobby, aby zwrócić większą uwagę gości na naturalne atrakcje okolicy. Okna, od posadzki do sufitu pozwalają gościom na zbliżenie się do pustyni i sąsiadujących z obiektami gór.

„Hotele starają się zaoferować swoje obiekty na miejsce przeznaczenia wyjazdów turystycznych, w celu zwiększenia biznesu i wygląda na to, że trend ten wiedzie poprzez publiczne pomieszczenia, które dają się dużo łatwiej monitorować i są tańsze w utrzymaniu w porównaniu do konieczności dokonywania zmian w każdym hotelowym pokoju” mówi Adam Hazell, dyrektor planowania, regionalnego centrum rozwoju – Georgia Mountains Regional Development Center.

„Wielkie hotele w aglomeracjach miejskich wykorzystują takie pomieszczenia jako architektoniczne atrakcje turystyczne, podczas gdy bardziej skromne hotele starają się naśladować swoich większych kuzynów w wysiłkach stworzenia większej wspaniałości i dostojeństwa.” dodaje Hazell.

Poprzez zapewnienie bardziej atrakcyjnych i funkcjonalnych miejsc publicznych, mówi Hazell, goście odczuwają mniejszą potrzebę opuszczania hotelu, aby udać się na obiad, bądź w celu jakiejś formy rekreacji.

Słynny australijski projektant architektoniczny poszukuje i decyduje się na coraz bardziej dekoracyjne lobby. Tzw. „mega-lobby” jest produktem ubocznym zaostrzonej rywalizacji w przemyśle hotelarskim. „Lobby jest jednym ze sposobów wywoływania elementu zachwytu”, mówi Geoffrey Lee, naczelny szef i dyrektor Woodhead, mającej swoją siedzibę w Australii, międzynarodowej firmy architektonicznej. Utrzymuje on, że lobby funkcjonujące w różnych kulturach, służą zaspokajaniu całkowicie innych potrzeb klientów w zależności od ich lokalizacji.

Dla przykładu podaje on Beijing Grand Hyatt w Chinach. Ma on bardzo duże foyer, które „zapewnia bezpieczną przystań związaną z kulturowym szokiem występującym u zagranicznych biznesmenów przebywających w Chinach” mówi Lee.

Inne koncepcje projektowe stosowane są w Australii, gdzie lobby uważane są za zbyt proste i minimalistyczne, a nawet pospolite. Lee dodaje jednakże, że główną przyczyną tego stanu rzeczy jest fakt, iż w Australii są wyższe koszty pracy i materiałów. „Częściowo, powodem ultra dekoracyjności projektów w innych lokalizacjach jest to, że znajduje się tam nowe bogactwo oraz łatwo dostępna tania praca i materiały konstrukcyjne” dodaje Lee.

„Wszystkie hotele, niezależnie od tego, jakiego są rozmiaru, potrzebują lobby, które odzwierciedlają unikalny sens miejsca, które oczywiście biorą również pod uwagę ich funkcjonalność, opinie i wymagania gości, ale są również wrażliwe na miejscową kulturę,” mówi Lee.

Czy nowe lobby wpływa na ostateczny wynik finansowy? Może.

Doubletree Hotel Bethesda przeprowadził w ubiegłym roku renowację, wartą 22 mln $, obejmującą wyburzenie ścian, aby zbudować wielkie pomieszczenie o powierzchni 8,000 stóp, podzielone na pięć stref działalności.

„Wszystkie nowe pokolenia osiągają wiek wchodzenia w strefę zarobkowej siły roboczej, a tradycyjne hotelowe lobby nie są tym, czego by sobie życzyli,” mówi Michael McMahon, dyrektor naczelny.

Od tego czasu obłożenie hotelu wzrosło o 20 procent, mówi McMahon.

Marriott śledził poziom zadowolenia gości w kilkunastu nowych lobby, które poddane zostały procesowi renowacji. Sprzedaż posiłków i drinków wzrosła w niektórych obiektach nawet o 30 procent, zdaniem Washington Business Journal.

Inne łańcuchy próbują dodawać swoje cechy charakterystyczne do wyglądu hotelowych lobby. Na przykład Kimpton zaopatrzył swoje obiekty w kominki. „Kreują one poczucie ciepła i komfortu i sprawiają, że po prostu wyczuwamy w tych pomieszczeniach przyjazną atmosferę,” mówi Niki Levondakis, dyrektor operacyjy firmy z siedzibą w San Francisco.

Co sprawia, że lobby staje się wygodne i przyjazne dla klienta?

„Ciepłe kolory, komfortowe tkaniny i wykończenia” odpowiada Eva Apostolatos dyrektor ds relacji z mediami firmy Wyndham Hotels and Resorts. „Goście życzą sobie miejsca, które jest „domem, z dala od domu”, gdzie mogą pracować, bawić się, zjeść i zrelaksować się” dodaje Eva Apostolatos.

Mówi ona także, że te cele miał na uwadze słynny architekt Michael Graves, kiedy projektował kilkanaście prototypów dla łańcucha Wyndham. „Marka wprowadziła nową kombinację kawiarni, rynku gastronomiczno-barowego, zaprojektowanego dla publicznych pomieszczeń mieszczących się w lobby lub ich sąsiedztwie” mówi Apostolatos. Jedz (E-Eat), Odpoczywaj (R-Refresh), Żyj (L-Live) lub w skrócie „ERL” są elastycznymi w formie kawiarniami, przekształcającymi się z barów kawowych z usługą śniadaniową, funkcjonujące w ciągu dnia, w koktajl bary ze sporadycznie świadczonymi usługami kolacyjnymi, w czasie wieczorów.

„Jest to koncepcja odzwierciedlająca modny styl życia, z możliwością wypicia filiżanki kawy, skorzystania z mediów elektronicznych, lub po prostu zrelaksowania się na wygodnej kanapie. Posiadamy kilkanaście takich miejsc zlokalizowanych w Toronto, Atlancie i St. Thomas” mówi Apostolatos.

Aby wywrzeć korzystne wrażenie na gościu nie zawsze wymagane jest kunsztownie zaprojektowane, oryginalne lobby, mów Charles Burton, dyrektor naczelny 134-pokojowego obiektu Brasstown Valley Resort w górach Georgii.

„Nie sądzę abyśmy mieli wielkie lobby, ale mamy lobby, które znakomicie nadaje się do tego, co robimy. Jesteśmy obiektem hotelarskim położonym w górach. Mamy więc rustykalne, urzekające, ciepłe i przytulne lobby, unikalne w kształcie, przypominające atmosferę związaną z Indianami Cherokee” mówi Burton. Jest częściowo wywołane przez wysoki na 10 metrów, skalny kominek uformowany w formie indiańskiego namiotu tipi.

Burton mówi, że lobby jest zdecydowanie, wielką atrakcją dla odwiedzających. „Jesteśmy w posiadaniu wielkiej ilości komentarzy pochodzących od gości, którzy w chłodniejszych miesiącach lubią wpasowywać się w nasze lobby” powiedział Burton.

Niektóre cechy charakterystycznie typowe dla wielu lobby:

  • Hi-Fi: konieczność, jak również elektryczne gniazdka do ładowania telefonów komórkowych i laptopów.
  • Telewizory plazmowe i miejsca dla gier video
  • Istnieje tendencja do ograniczania długiego kontuaru recepcyjnego na rzecz otwartych okienek, dających hotelowemu personelowi większą elastyczność w witaniu przybywających do hotelu gości.
  • Pojawiają się punkty do samoobsługowego meldowania się w hotelu
  • Wygodne kanapy i fotele z bocznymi stolikami, które mogą być usuwane w celu zwiększenia obszaru konferencyjnego w publicznym lobby.
  • Efektywniejsze oświetlenie i muzyka dostosowująca się do pory dnia, wspomagająca odpowiedni nastrój w lobby
  • Kilkanaście opcji konsumpcyjnych zamiast jednej lub dwu restauracji
  • Większy nacisk na serwowanie drinków w lobby, w miarę jak podróżni przebywający w hotelu służbowo zaczynają wykorzystywać przestrzeń lobby do celów biznesowych i organizowania spotkań przed, i po godzinach pracy.

Źródło: USA Today


Komentarze:

Co powinno znalezć się w pokoju hotelowym? ...więcej»

Łóżko w pokoju hotelowym – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Poduszka na dobry sen ...więcej»

Poradnik inwestora – budujesz hotel, pamiętaj o najważniejszym ...więcej»

Aquacycling: Jak polski fitness zarabia na nowym trendzie z Zachodu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji