Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Reklamowanie hotelu w trakcie przestojów w ciągu...

Artykuły serwisu


Reklamowanie hotelu w trakcie przestojów w ciągu tygodnia


Dodano: 2008-08-14

Drukuj


Każdy obiekt hotelowy ma swój słabszy okres w ciągu tygodnia. Hotele miejskie, które ustawione są pod gości biznesowych muszą dużo ciężej pracować, aby zapełnić swoje pokoje w trakcie weekendów, podczas gdy obiekty typowo wypoczynkowe i te zlokalizowane w sąsiedztwie głównych atrakcji turystycznych notują zniżkę w obrotach w innych, poza weekendem, dniach tygodnia. Nasza instynktowna reakcja w tym przemyśle od zawsze polegała na oferowaniu rabatów i zniżek w trakcie tych okresowych zastojów niekorzystnych dla interesów.

Być może jednak, istnieje jakiś lepszy, bardziej efektywny sposób wniesienia przyrostowego biznesu do hoteli, zamiast praktycznie darmowego rozdawnictwa pokoi. Dysponowanie bardziej inteligentnymi rozwiązaniami jest szczególnie istotne w obecnych czasach recesyjnej gospodarki, kiedy turystyka, zarówno biznesowa jak i wypoczynkowa została znacząco ograniczona. Przewiduje się, iż bardzo często korzystny i solidny letni sezon turystyczny przyniesie w tym roku niższe obroty w czerwcu, lipcu i sierpniu, z powodu cięć w podróżach samochodowych z uwagi na rekordowe wysokie ceny benzyny i innych paliw. Nawet biznes gastronomiczny, generowany spośród klientów lokalnych, którzy nie są naszymi gośćmi, również uległ obniżeniu, kiedy klienci dysponują coraz mniejszą gotówką i wybierają konsumpcję w tańszych restauracjach, albo całkowicie rezygnują z konsumpcji w lokalach gastronomicznych i zastępują kolację w restauracji, swoim własnym barbecue organizowanym w przydomowym ogródku.

Oto kilka racjonalnych, pomysłowych strategii zachęcających zarówno hotelowych gości, jak również klientów lokalnych, do odwiedzenia twojego hotelu w słabszych okresach zastoju w prowadzonej działalności:

Zagwarantuj zmyślne pakiety noclegowe

Nie stosuj wyłącznie obniżek stawek za swoje pokoje; bo nie zawsze może to się nawet sprawdzić jako sposób na zwiększenie obłożenia hotelowych pokoi. Zapewnij wartościowe doświadczenie dla gości, które sprawi, że goście wypoczynkowi zechcą odwiedzić twój obiekt lub układ zachęcający gości biznesowych do zabierania ze sobą w podróż swoich partnerów lub całych rodzin.

Na przykład, wprowadź jedno lub dwudniowy pakiet w czasie weekendów, z obowiązującymi normalnymi stawkami za pokój, ale z dodatkowym drugim śniadaniem, specjalnie wycenionym room serwisem dla dwojga osób, wraz z trudnymi do zdobycia biletami na popularny koncert, albo na dwa masaże w cenie jednego, ewentualnie z zabiegami kosmetycznymi. Poprzez dodanie tych opcji z dodatkowymi wartościami, ukierunkujesz swoją ofertę pakietową z dodatkowymi elementami, pozwalającymi na zwiększenie obłożenia pokoi. Możesz również wprowadzić podobne pakiety w pozostałe dni tygodnia, jeżeli należą one do twoich słabszych okresów.

Powinieneś również nawiązać kontakty z miejscową społecznością biznesową. Jeżeli posiadasz tylko jedną lub dwie małe sale konferencyjne, ale masz do zaoferowania wspaniałą akustykę i spersonalizowany catering, zareklamuj się u lokalnych przedsiębiorstw jako obiekt, w którym można zorganizować biznesowe konferencje. Zaoferuj specjalne ceny w pakietach cateringowych i/lub w zakresie wynajęcia sprzętu audio-wizualnego. Nawet w czasie recesji gospodarczej, zawsze znajdują się przedsiębiorstwa, które będą skłonne zorganizować swoje konferencje lub skorzystać z hotelu. Dowiedz się, kto na twoim rynku prowadzi akcje zatrudniania pracowników poprzez sprawdzenie takich stron, jak np. Monster.com i inne internetowe strony związane z rynkiem pracy. Czyje biznesy, lub jakie kategorie biznesowe są kwitnące? Być może byłbyś w stanie zainteresować lokalnych konsultantów dla banków inicjujących programy naprawcze, lub księgowych i prawników zajmujących się bankructwami. Skontaktuj się nawet z zakładami energetycznymi i agendami rządowymi, które muszą organizować spotkania, szkolić się i mogą potrzebować skorzystać z usług twojego hotelu.

Kontynuuj współpracę z innymi organizacjami w swojej społeczności. Możesz nie dysponować wielką salą balową do organizowania wielkich przyjęć weselnych lub innych wielkich uroczystości, ale możesz być obiektem na najlepszym poziomie, w którym zatrzymają się goście będący uczestnikami tych wielkich przyjęć, kiedy zaoferujesz im w swojej ofercie dodatkowe bezpłatne usługi, jak np. drugie śniadanie. Skontaktuj się z lokalnymi kościołami, synagogami i organizatorami konferencji i zainicjuj z nimi dialog. Może to być znakomity sposób na zapełnienie hotelowych pokoi, szczególnie w weekendy, kiedy odbywają się uroczystości weselne i inne ważne wydarzenia. Mogą one być wrażliwe cenowo, ale często ściągają wraz z sobą atrakcyjny biznes do gastronomii.

Pamiętaj o tym, aby twoje promocje były unikatowo związane wyłącznie z twoim hotelem. Na przykład, kuszącą propozycją w dzisiejszych, trudnych ekonomicznie czasach, byłaby oferta bezpłatnej benzyny o wartości 50$. Jest to jednakże promocja, na jaką może sobie z łatwością pozwolić twój konkurent, funkcjonujący w twojej bezpośredniej bliskości. Możesz w ten sposób utracić niezwykłość takiej promocji. Zorganizuj coś, co spowoduje że twój hotel będzie się wyróżniał i eksponował wszystko to, co masz do zaoferowania swoim gościom – od wspaniałych restauracji do totalnie luksusowych kuracji spa i urządzeń do ćwiczeń fizycznych oraz przestrzeni konferencyjnych.

Zaoferuj dodatkowe wartości w promocjach gastronomii, bez komponentu pokoju gościnnego

Zaopatrz w nadmiarze swoje restauracje w potrawy i specjalne drinki, o wysokim poziomie jakościowym, oferującym dodatkowe wartości, reprezentujące znakomite kulinarne opcje. Jeżeli konsumenci twierdzą, że muszą korzystać z sieci lokali z włoskim jedzeniem Olive Garden, zamiast Olives, ponieważ w tych trudnych ekonomicznie czasach trzeba oszczędzać pieniądze, to hotele powinny uwzględniać te opinie swoich klientów. Wykorzystaj silne strony swojej działalności F&B poprzez oferowanie istotnych promocji, które naprawdę coś oznaczają i przedstawiają rzeczywistą wartość.

Na przykład, jeżeli twoja restauracja jest znana ze znakomitego wyboru win, skorzystaj z tej reputacji i zaoferuj dwa specjalne wina w cenie jednego, w trakcie słabszych okresów w ciągu tygodnia. Jeżeli lista twoich win jest bardzo ograniczona, to w sposób oczywisty taka oferta nie będzie ekscytująca dla klientów i nie przyciągnie do twojej restauracji lokalnych klientów, ani hotelowych gości. To samo sprawdza się w przypadku specjalnego wyboru piwa – zaoferuj dwa piwa w cenie jednego dla klientów restauracji.

Jeżeli twój hotel znany jest ze znakomitego jedzenia lub wspaniałych deserów, to postaraj się także wykorzystać te elementy w swoich promocjach. Twoje produkty powinny stawiać cię w korzystnym świetle, aby promocje odnosiły zamierzone skutki. Zaoferuj specjalne danie główne lub zagwarantuj dwa desery w cenie jednego, przygotowane przez znanego szefa twoich cukierników. Zorganizuj specjalny wieczór z makaronem w roli głównej lub noc meksykańskiej fiesty z grillowanym mięsem – fajitas, kukurydzianymi plackami tacos i tortillą. Poprzez przygotowanie takich promocji, nie będziesz narażony na ponoszenie dodatkowych kosztów – co jest ostatnią rzeczą, jakiej byś sobie życzył w trakcie okresów zastoju w biznesie – a dodatkowy biznes, który zostanie do ciebie przyciągnięty, może przynieść efekty w postaci zwiększonych przychodów w wysokości nawet do dwudziestu procent.

Zaproś swoich gości na przyjęcie dyrektorskie

Jeżeli twoja restauracja jest nowa na rynku, albo nie zdobyła sobie jeszcze odpowiedniej reputacji, możesz zaprezentować swoim gościom ofertę poprzez zorganizowanie przyjęcia dyrektorskiego z drinkami i przekąskami, wczesnym wieczorem. Poprzez takie działanie, przyciągniesz do swojej restauracji klientów, którzy mogą się skusić na pozostanie na kolacji. W najgorszym przypadku, członkowie twojego zespołu kierowniczego mogą spotkać się z niektórymi z twoich klientów, a te związki personalne mogą się okazać bardzo ważne, kiedy popyt na usługi będzie się kurczył. Kto wie, może na takim przyjęciu nauczysz się nowych sposobów przyciągania i utrzymywania gości w hotelu.

Zareklamuj swoje promocje

Wielka promocja gastronomii lub specjalności kuracji spa nie sprawdzą się i nie przyniosą efektów, jeżeli twoi hotelowi goście i lokalni goście nie będą o nich nic wiedzieli. Rozprowadzaj broszury informacyjne w czasie meldowania gości do hotelu i rozkładaj ulotki na pokojowych łóżkach swoich hotelowych gości. W ulotkach tych umieszczaj zdjęcia swoich znakomitych potraw lub luksusowych usług spa w formie bodźców wizualnych. Załączaj szczegóły swoich promocji, kiedy wysyłasz e-maile potwierdzające rezerwację pokoju i zawrzyj te informacje na swojej stronie internetowej. Jeżeli już umieszczasz reklamy w lokalnych publikacjach, postaraj się o włączenie do nich szczegółów dotyczących promocji. Nie zapominaj również o prasie – tej drukowanej, jak i elektronicznej. Twoja promocja powinna mieć wartość newsa, jeżeli tak nie jest, to postaraj się to zmienić.

Skorzystaj z tych pomysłów. Postaraj się je rozegrać. Zbadaj możliwość zastosowania inteligentnych pakietów, bez konieczności darmowego rozdawnictwa twoich hotelowych pokoi. Będziesz zadowolony z tego co zrobiłeś!

Mark van Hartesfeld


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji