Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Zarządzanie wydatkami na marketing. Jakie wydatki...

Artykuły serwisu


Zarządzanie wydatkami na marketing. Jakie wydatki ciąć, a jakie utrzymać


Dodano: 2009-04-23

Drukuj


Niewiele jest rzeczy, które w tym roku moglibyśmy uznać za pewniki, ale jedna rzecz z pewnością na takie miano zasługuje; kurczy się placek biznesowej turystyki. Problem ulega dalszemu pogarszaniu, kiedy tak wiele osób reprezentujących biznes i media publiczne wieszczy głęboko pesymistyczne prognozy. Chciałbym, aby w końcu skończyli z tą negatywną retoryką, abyśmy my, wieczni optymiści, mogli zaczerpnąć przywracającego siły oddechu. Martwię się tym, że zbyt dużo gadaniny o wiszącym nad naszymi głowami kryzysie może się okazać samospełniającą się przepowiednią.

Biznes nie będzie strasznym doświadczeniem dla wszystkich, nie pozwól sobie lub twojemu personelowi ulec recesyjnym zawodzeniom. Turystyka nie może się zatrzymać; trudniej będzie po prostu pozyskiwać biznes, Wszyscy będziemy musieli być bardziej sprytni i ciężej pracować.

Z pewnością staniemy przed wyzwaniem czynienia większych wysiłków przy mniejszych środkach, ale przecież przezywaliśmy już takie czasy w przeszłości. Sprawni hotelarze przetrwają ten czas, ich biznes będzie nawet kwitnący; zawsze się tak dzieje. Przetrwają ponieważ podejmują prawidłowe decyzje niezbędne do wzrostu ich plastrów biznesowego placka, podczas gdy inni odstawieni będą poza nawias, lamentując wniebogłosy.

W ubiegłym tygodniu, miałem honor przedstawić prezentację dotyczącą zagadnienia revenue management na Konferencji z okazji Dwudziestej Rocznicy Hilton’s Homewood Studios. Byłem dokumentnie zachwycony otrzymując burzę oklasków kiedy zauważyłem, że hotelarze powinni pozostać optymistami i nie ulegać przesadnemu szumowi nakręcającemu recesję. Dotarło to do nich. Z tego rodzaju pozytywnym nastawieniem, zespół Homewood Studios ewidentnie buduje postawę zwycięzcy w swoich obiektach. Procentować to będzie dużymi zyskami, w przyszłych dniach i miesiącach.

Będą możliwości do rozwijania biznesu nawet w tych trudnych czasach, ale ich odnajdywanie i wykorzystanie będzie zależało od trafności decyzji podejmowanych przez hotelarzy. Powtarzające się decyzje, w takich jak dzisiejsze czasach, zawsze będą  skoncentrowane wokół znajdowania możliwości do prowadzenia działalności hotelowej tak finansowo efektywnej, jak to tylko w danym momencie jest możliwe, bez negatywnie oddziaływujących poziomów obsługi.

Ponadto, rozstrzygające decyzje będą podejmowane na działalności sprzedażowej i marketingowej oraz na wydatkach z tego tytułu. Redukowanie wydatków marketingowych przychodzi wielu hotelarzom zbyt łatwo, chociaż te wydatki przekładają się na wysokość ostatecznego wyniku finansowego. Cięcie kosztów w sprzedaży może być wielkim błędem. Problem polega na tym, iż cięcie wydatków marketingowych może być wyrokiem śmierci dla hoteli w tym nowym konkurencyjnym otoczeniu rynkowym.

Teraz tego nie dostrzegasz, ale twoja konkurencja rośnie w siłę

W trudnych czasach, typowe linie demarkacyjne, określające granice pomiędzy konkurującymi hotelami zaczynają się mieszać i pokrywać, umieszczając hotele w polu bezpośredniej rywalizacji z innymi hotelami. Tymi, które w normalnych warunkach nigdy nie były uważane za ich konkurencję. Wysokiej klasy hotel przy tej samej ulicy może obecnie starać się przejąć twój biznes. Wymaga to od hotelarzy ponownego przemyślenia swoich planów marketingowych i zrezygnowania z chęci strzelenia sobie w stopę przy pomocy cięcia wydatków, kiedy najbardziej potrzebna jest promocja sprzedaży.

Sam proces sprzedaży jest łatwy. Odszukanie kogoś, komu można coś sprzedać jest najtrudniejszą częścią hotelowej sprzedaży. Klasyczne powiedzenie mówi „Im rozmawiasz z większą ilością osób, tym więcej rezerwacji pozyskasz.” Wiele lat temu sądziłem, że mój szef wymyślił to sobie, abym musiał przeprowadzać więcej rozmów sprzedażowych, ale to naprawdę działa.

Uważam, że dlatego właśnie internetowy marketing tak dobrze sobie radzi. Światowej skali kontakt z większą ilością turystów. Obecność twojego hotelu w sieci będzie w tym roku dużo ważniejsza. Zagwarantuj w swoim budżecie odpowiednią ilość środków dla marketingu prowadzonego na w pełni zoptymalizowanej dla wyszukiwarek i dla sprzedaży stronie internetowej. Żadne działania z twojej strony nie przyniosą ci szybszego i większego zwrotu z inwestycji. Żadne. Wykorzystaj inne formy elektronicznego marketingu, takiego jak na przykład marketing poprzez GDS (globalny system dystrybucji) i zbliżenie się do niezależnych operatorów turystycznych. Dodanie prezentacji rynkowej przyniesie znaczące korzyści w przyszłości.

Wysiłki podejmowane w sprzedaży bezpośredniej zawsze będą ważne, ale nigdy bardziej niż teraz. Niezależnie od tego, czy masz pracowników sprzedaży, czy sam zawiadujesz danym obszarem, upewnij się poświęcasz wystarczającą ilość czasu na dotarcie do potencjalnych grup i doraźnych korporacyjnych klientów.

Hotelowa sprzedaż nie działa tak, jak kurek w kranie, który możesz zakręcić lub odkręcić powodując natychmiastowy rezultat swojego działania. Zamiast tego wyobraź sobie starodawną pompę wodną, która wymagała czasu i wysiłku zanim popłynęła pierwsza kropla wody. Jeżeli przestaniesz pompować, całą procedurę trzeba powtarzać od początku.

Jest bardzo wiele powodów potwierdzających, że bardzo złym pomysłem jest cięcie w tym roku budżetu marketingowego, ale jeżeli absolutnie koniecznie musisz dokonać jakichś cięć, to ustal priorytety zanim podejmiesz jakiekolwiek działania. Miej na uwadze fakt, że podejmowane działania w sprzedaży są inwestycją w przyszłość twojego hotelu. 11 marca przeprowadzimy internetowe seminarium w zakresie ustalania niezbędnych priorytetów. Weź w nim udział.

Neil Salerno


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji