Środa 24 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Produkty dla HORECA » Uwielbiam to lobby

Artykuły serwisu


Uwielbiam to lobby


Dodano: 2009-04-24

Drukuj


To centralne miejsce zgromadzeń nabiera stylizacyjnego odrodzenia w miarę jak hotelarze starają się, by ich goście spędzali w tej publicznej przestrzeni coraz więcej czasu.

Dziesiątki lat minęły odkąd pociągi zatrzymywały się na stacji Union Station w St. Louis, ale miejsce to pozostaje bezpośrednio w centrum ważnych przyjazdów i wyjazdów.

Wyjazdy: Lobby na pierwszym piętrze historycznego XIX wiecznego budynku, gdzie goście się obecnie meldują, w jak najbardziej konwencjonalny sposób, w hotelu St. Louis Union Station Marriott.

Przyjazdy: Wielki Pokój, mieszczący na parterze ośrodek kierowniczy sieci społecznych, wykorzystywany też do surfowania w internecie, jako czytelnia, sala konferencyjna, koktajlowa, no i pełniąca również funkcję recepcji przyjmującej gości.

Obecnie brak jest pociągów wokół hotelu, to jednak Marriott, a poprzednio Hyatt zapraszają na pokład do innych niemniej ważnych wojaży. Jego lobby jako całkowicie przedefiniowana całość, sprawiająca wrażenie otwartości i zapraszającej przestrzeni, miejsce przeznaczenia samo w sobie, powtórnie zaistnieje pod koniec 2010 roku.

„Pomysł Wielkiego Pokoju, będący koncepcją Marriott’a, polega na tym, że u swych podstaw zawiera połączenie biznesu i miejsca do pracy, w jedną przestrzeń” powiedział Dan Pierce, dyrektor projektu firmy Gettys Chicago, która nadzoruje realizację tego zamierzenia. „Projekt wymaga zgłębienia istoty hotelu, jego serca, którym jest doświadczenie doznawane właśnie tu -  w lobby, kreujące strefy lub przestrzenie, gdzie mają miejsce innego rodzaju typy działalności... To jest krwiobieg hotelu, niezapomniana przestrzeń zmierzająca do zdefiniowania doświadczenia gościa.”

W coraz większym stopniu, znakiem rozpoznawczym lobby nie są już legendarne słowa, takie jak „Spotkajmy się pod zegarem w hotelu Waldorf-Astoria,” ukłon w stronę podwójnej roli odgrywanej kiedyś przez czasomierz w luksusowym hotelu na Manhattanie. Pojęcie określające lobby po prostu jako miejsce spotkań, ułatwiające płynne opuszczanie hotelu przez gości, dawno temu podzieliło już los tych pociągów, które kiedyś przejeżdżały przez stację Union Station.

„Sądzę, że tak, jakby odeszliśmy od lobby określanego jako zaledwie etap w drodze docierania do swojego pokoju lub miejsca, w którym możemy się z kimś spotkać” powiedział John Fox, pierwszy wiceprezes firmy PKF Consulting w Nowym Jorku. „Lobby ewoluowały bardziej w kierunku miejsc prowadzenia różnorodnych zajęć – nie tylko szerokiego obszaru wejścia i wyjścia.”

W St. Louis, oznacza to wielkie oczekiwanie w stosunku do Wielkiego Pokoju

„Zawiera ono w sobie kilka komponentów, a jednym z nich jest optymalizacja powierzchni w obiekcie” powiedział Pierce. „Wprowadzanie różnych typów działalności w lobby jest zasadniczo kreowaniem przestrzeni generujących dochód, wyciągając ludzi z ich pokoi do przestrzeni publicznej, gdzie oddają się konsumpcji, piciu kawy i koktajli ze swymi współpracownikami i towarzyszami. Staje się więc lobby, przede wszystkim, miejscem, w którym hotele mogą optymalizować potencjał generujący przychody.”

Pierce zdefiniował ich komponenty jako „zestaw części”. Jego strefa komunikacyjna będzie posiadała medialną ścianę gdzie na telewizorach z płaskimi ekranami można będzie oglądać transmisje sportowe lub inne programy telewizyjne. Jego strefa socjalno-biznesowa pozwoli małym lub średniej wielkości grupom na prowadzenie dyskusji w „koktajlowym zaciszu”. Gdzie indziej, przy stolikach społecznościowych, goście mogą się oddawać swojej pracy z wykorzystaniem laptopów.

Co najlepsze, powiedział, wkrótce ma być zwolnione pierwsze piętro, czyli Historyczny Grand Hall, który będzie można użytkować wyłącznie dla takich wydarzeń jak wesela, dając im – w końcu niezwykłą tożsamość i uczynić z nich bardziej lukratywny strumień dochodów dla hotelu.

Dla dawnego epicentrum podróży kolejowych wygląda to tak, jak bilet

Koncepcja otwartej przestrzeni zaczyna ogarniać cały przemysł, powiedział Fox. „W dawnych czasach, spotykało się lobby i odseparowany od niego bar, ale obecnie wszystko jest połączone w jedną żywą przestrzeń” zauważył Fox. „Myślę, że spostrzegamy to zjawisko na wszystkich poziomach, zarówno w wielkich hotelach, jaki i w hotelach butikowych.” Na przykład w butikowych W Hotels „salon”, otoczenie baru i koktajl-baru jest zaprojektowane w taki sposób, aby pomóc młodym, miejskim biznesowym gościom w integracji z innymi współlokatorami. Nawet jeżeli przestrzeń nie jest tak obszerna jak w Union Station, funkcjonalne zmiany operacyjne mogą z powodzeniem zmienić tożsamość lobby, kiedy zmiany projektowe dokonane zostały nieodpowiednio.

„Jeżeli meldujesz się w hotelu i musisz czekać... a przychodzi ktoś i przynosi ci szklaneczkę białego wina, to całe twoje nastawienie do hotelu zmienia się bardzo szybko” powiedział Kenneth Hurd, jeden z szefów firmy Kenneth E. Hurd & Associates w Lincoln w stanie Massachusetts. Możesz mieć atrakcyjną ekspozycję z doskonałym wyborem białych lub czerwonych win i sympatyczną kelnerkę zajmującą się koktajlami; ale nawet hotelowy boy może ci zaoferować poczęstunek w najbardziej elegancki sposób.”

„Myślę, że aktualne trendy zawsze zmierzają w kierunku lepszej obsługi klienta, możliwości bliższego z nim kontaktu i respektowania jego życzenia do sprawnego poruszania się wśród spraw, które trzeba załatwić w lobby,” powiedział Hurd, którego projekty zawierały przeprojektowanie pomieszczenia lobby Hotelu InterContinental na Manhattanie, kilkanaście lat temu.

Wzmocnienie ponadczasowego przesłania lobby „patrz–i-daj–się–zobaczyć”, Hurd zakwalifikował jako zasadniczy składnik modernizacji lobby w InterContinental: umożliwiając obserwowanie obszaru przyjęć do hotelu z tarasu konsumpcyjnego i baru. „Ludzie zawsze są zainteresowani tym, kto przyjeżdża do hotelu” wyjaśnia Hurd. „Takie rozwiązanie zdziałało cuda w zakresie ich strumienia dochodów.”

Innowacyjna koncepcja stosowana w W Hotels zawierała ważne wzorce, do czasu kiedy ich siostrzana marka, Sheraton – największa marka korporacji Starwood – zajęła ich miejsce w obszarze nowych inwencji. „Kiedy przyglądaliśmy się możliwościom wzbogacenia Sheraton’a, chcieliśmy zrobić to po swojemu, zgodnie z tym co było reprezentatywne dla naszych własnych wartości” powiedział Hoyt H. Harper II, pierwszy wiceprezes ds. zarządzania marką w Starwood Hotels & Resorts.

Sheraton znalazł swoją inspirację w parkach. „Wszędzie na świecie znaleźć można park służący jakiejś społeczności jako naturalne miejsce zgromadzeń” powiedział Harper. „Przestrzenie zewnętrzne są miejscem integracji ludzi, rozgrywania meczów, czytania książek i odrzucania uczucia samotności. Chcieliśmy przenieść tę inspirację wprost do naszych hotelowych lobby.

Wprowadzenie dyfuzorów (urządzeń wzmacniających i rozprzestrzeniających efekty) botanicznych, oświetleniowych, dźwiękowych i zapachowych oraz nowego wzornictwa zaczęło łączyć gości ze zjawiskami zewnętrznymi, mimo że przebywali wewnątrz budynku. „Zainicjowaliśmy ten proces jako część całościowego wzbogacenia marki Sheraton, które w Ameryce Północnej zamknęło się kwotą 4 miliardów dolarów, co jak myślę wpłynęło na zasadniczą zmianę” oznajmił Harper.

Sheraton dodał jeszcze inny rodzaj łączności pochodzący z zupełnie innego źródła: Link@Sheraton powstały we współpracy z firmą Microsoft, jest kamieniem węgielnym jego nowego centrum społecznościowego oferującego gościom hotelowego lobby nowoczesne otoczenie naszpikowane nowoczesnymi rozwiązaniami telekomunikacyjnymi, bezprzewodowe usługi internetowe dla laptopów, czasopisma i telewizję. „Zachęca to gości do spędzania większej ilości czasu poza swoimi pokojami” oświadczył Harper. „Odkryliśmy, że nasi klienci nie chcą iść do swoich pokoi, zanim nadejdzie pora do spania.”

Technologia, jak zaznaczył, „jest nośnikiem”. W lobby goście jedzą i piją, sprawdzają swoją pocztę elektroniczną lub przeglądają lokalne gazety w internecie. „Jeżeli pada, korzystają z Link’a. Jeżeli mają już dosyć słońca i mają potrzebę gdzieś posiedzieć, korzystają z Link’a. To się sprawdza niezależnie od tego czy jest to ośrodek wypoczynkowy czy obiekt przeznaczony dla turystów biznesowych... Istnieje potrzeba zachowywania łączności z przyjaciółmi i rodziną, a potrzeba integracji jest przemożna. Udostępnione są również funkcje praktyczne: Link zawiera „wirtualnego” concierge’a pomagającego w orientacji wśród lokalnych wydarzeń, może dostarczyć map i informacji o filmach oraz możliwość wydrukowania biletów uprawniających do wejścia na pokład samolotu.

Tak, jak cyberprzestrzeń, lobby wydają się rozwijać możliwości, które mogą być w zasadzie nieskończone. „Myślę, że sposób, w jaki korzystamy z przestrzeni będzie ewoluował” powiedział Harper.

Caryn Eve Murray


Komentarze:

Co powinno znalezć się w pokoju hotelowym? ...więcej»

Łóżko w pokoju hotelowym – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Poduszka na dobry sen ...więcej»

Poradnik inwestora – budujesz hotel, pamiętaj o najważniejszym ...więcej»

Aquacycling: Jak polski fitness zarabia na nowym trendzie z Zachodu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji