Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Ciekawostki » Mobilny hotelowy marketing: Hotelowa historia...

Artykuły serwisu


Mobilny hotelowy marketing: Hotelowa historia gościa z niedalekiej przyszłości


Dodano: 2010-08-25

Drukuj


Oto rzut oka na doświadczenie hotelowego gościa z niedalekiej przyszłości. W miarę, jak telefony komórkowe stają się coraz ważniejszym kanałem marketingowym i zarządzania relacjami z klientem, coraz sprawniejsza technologia i jej świadomość już wkrótce umożliwią hotelowym sprzedawcom wzbogacenie współdziałania z hotelowym gościem, w sposób bardzo podobny do opisanego poniżej...

Hotelowa rezerwacja i jej poszukiwanie

Klient chce zarezerwować hotel na jedną noc w sąsiednim mieście, z tygodniowym wyprzedzeniem.
Odwiedza stronę internetową w poszukiwaniu hoteli, aby zorientować się w dostępnych opcjach.
Znajduje odpowiadający mu hotel i rezerwuje pokój w sieci.
W odpowiedniej części procedury rezerwacyjnej proszony jest o podanie swojego adresu elektronicznego i numeru telefonu komórkowego.
Natychmiast pod oba adresy wysłane zostają: email i wiadomość SMS potwierdzające rezerwację.
Wiadomość SMS jest adresowana osobiście do niego i zawiera referencje rezerwacyjne oraz terminy pobytu.
Zarówno email, jak i wiadomość SMS zawierają link do specjalnie skonstruowanej hotelowej strony internetowej, którą można przeglądać przy wykorzystaniu dowolnego telefonu komórkowego.
Taka mobilna strona może wykryć, jakiego rodzaju telefon komórkowy uzyskuje do niej dostęp i może wyświetlić stosowne do tego faktu, treści we właściwym formacie ekranu, tak by łatwo można było się po niej poruszać, niezależnie od tego, czy to Blackberry. Nokia, Iphone, Sony Ericsson, Motorola, Samsung, czy jakikolwiek inny model telefonu komórkowego.
Mobilna strona wyposażona jest w taki sam rodzaj zawartości, jak na tradycyjnej stronie hotelu, ale zawartość ta została zoptymalizowana w sposób umożliwiający oglądanie i wyświetlanie jej na telefonie komórkowym.
Informacje na stronie wyświetlane są w małych pakietach. Klient nie spędza zatem wielu godzin przeszukując zasoby internetu w telefonie tak, jak woli to robić na większym ekranie swojego laptopa, a zamiast tego chce, aby informacja została mu zaprezentowana w prostym, nieskomplikowanym formacie, który łatwo odszukać i łatwo przeczytać.
Na swoim telefonie komórkowym ma cały zakres możliwych do zastosowania opcji. Może je przeglądać w trwających 30 sekund krótkich filmach wideo uwypuklających różne udogodnienia hotelu, może oglądnąć rozmaite lokale gastronomiczne i to, czym jest szczególnie zainteresowany, może ściągnąć mobilne talony z rabatem 20 % na rachunek z jakiegokolwiek lokalu gastronomicznego, który mu się spodoba. Klient jest zainteresowany konkretną lokalizacją lokalu, a może wybierać spośród kilku opcji.

Klient może:

Sprawdzić menu
Jest fanem sportu, może więc zobaczyć, jakie mecze będą pokazywane w trakcie czasu jego pobytu w hotelu. Może zarezerwować stolik (włącznie z takim sąsiadującym z TV, aby mieć jak najlepsze pole widzenia). Może nawet zostawić na stronie swoją wiadomość, pozwalając innym osobom na zorientowanie się, że tam będzie, i jakiego zespołu jest kibicem, jeżeli inni fani mają zamiar tam również przyjść.
Jeżeli zechce coś zjeść, może nawet złożyć wstępne zamówienie określające jego preferencje w menu.
Może także zarekomendować to miejsce swoim przyjaciołom, aby zobaczyć, co oni o nim sądzą. Decyduje się polecić przyjacielowi tutejszy bar, aby przekonać się, jaka jest jego o nim opinia, a przyjaciel ten będzie natychmiast dodany do listy jego kontaktów w książce telefonicznej telefonu komórkowego. Wybiera wpis przyjaciela, do którego chce przesłać szczegóły dotyczące lokalu, a kilka sekund później, przyjaciel otrzymuje tę prośbę w swojej skrzynce odbiorczej, po czym przesyła w odpowiedzi swoją pozytywną opinię.

Kierując się opinią przyjaciela oceniającą bardzo dobrze wspomniany bar, klient klika na link dla potwierdzenia rezerwacji stolika, które będzie przesłane do jego telefonu albo w postaci SMS, emaila, albo wiadomości graficznej. Teraz ma już potwierdzenie a szczegóły kontaktu zapisane są w jego telefonie. Dostał także ofertę ściągnięcia do telefonu mobilnych talonów, które dają mu rabat w wysokości 20%. Wszystko co musi później zrobić, to pokazać talon w telefonie, w momencie przyjmowania rachunku i automatycznie uzyska zniżkę w wysokości wspomnianych 20%.

Otrzymuje też zapytanie czy życzyłby sobie otrzymać drogą SMS-ową wiadomość przypominającą mu o tych ofertach, kiedy będzie już w hotelu, ale nie jest tym zainteresowany, klika więc w okienko zatytułowane „Nie, Dzięki”.

Przed pobytem

W przeddzień przyjazdu do hotelu, klient otrzymuje od hotelu wiadomość video. „Witamy Cię, mamy nadzieję, że cieszysz się na spotkanie z nami. Proszę kliknąć link pokazany na końcu tego filmu, aby oglądnąć listę miejsc wartych odwiedzenia, co może pomóc ci w uatrakcyjnieniu twojego pobytu u nas.” Klika na link i przełącza się do innej mobilnej strony internetowej w pełni oznakowanej marką hotelu. Ta strona zawiera szczegóły związane z miejscami, które mogą go zainteresować i informacje, które mogą mu się przydać w różnych sytuacjach. Rekomendowane centra handlowe, atrakcyjne lokalne miejscowości, „podręczne porady’ takie jak, średnie ceny taxi i posiłków, miejsca do których można zabrać dzieci, lokalne imprezy muzyczne, itp.

Przyjazd i pobyt

Kilka dni później, klient ląduje na lotnisku, pokazuje kierowcy taksówki adres hotelu wraz z załączoną mapką, o które poprosił wcześniej i które przesłano na jego telefon. Sprawdza również stawkę za kurs taksówki do hotelu, porównując ją z rekomendowaną ceną, jaką powinien zapłacić, podaną w podręcznych poradach na mobilnej stronie internetowej, aby upewnić się, że nie jest wykorzystywany.

Po zameldowaniu się w hotelu, proszony jest o przesunięcie swojego telefonu pod czytnikiem zainstalowanym w recepcji; recepcjonistka z uśmiechem informuje, że podczas pobytu w hotelu nie otrzyma elektronicznej karty do drzwi, zamiast tego powinien przesunąć telefon przed sensorem umieszczonym obok drzwi hotelowego pokoju, chcąc je otworzyć.

Klient został również poinformowany, że o ile jest zainteresowany, może dostosować ustawienia funkcji Bluetooth w swoim telefonie, a otrzyma film video o miejscach godnych odwiedzenia w trakcie pobytu w hotelu. Odnalazł on już wcześniej takie miejsca, nie dostosowuje więc ustawień Bluetooth, ale zadowolony jest, że może skorzystać z takiej opcji, jeżeli mimo wszystko chciałby się z nią zapoznać.

Kiedy dociera do swojego pokoju, spostrzega ulotkę zawierającą szczegóły niektórych rabatów udzielanych przez hotelowy ośrodek spa. Korzystając z aparatu fotograficznego w telefonie komórkowym, robi zdjęcie kodu szybkiej odpowiedzi (QR), dwuwymiarowego kodu kreskowego około 2,5 centymetrowej wysokości i szerokości, który zamieszczony jest obok reklamy na ulotce i w kilka sekund później otrzymuje telefon z ośrodka spa, z podziękowaniami za zainteresowanie i z zapytaniem czy nie znalazłby czasu na zarezerwowanie relaksacyjnego masażu.

Później tego wieczoru, po masażu i wizycie w barze, gdzie oglądał zwycięstwo swojego zespołu,  decyduje się jeszcze trochę zabawić przed jutrzejszym pracowitym dniem. Nie jest pewien gdzie chciałby pójść, wyciąga więc telefon i sprawdza skrzynkę odbiorczą wiadomości SMS, gdzie ma zapisaną wiadomość z linkiem do hotelowej mobilnej strony internetowej. Odwiedza ponownie tę stronę i kieruje się ku sekcji zawierającej listę interesujących lokalnych miejsc. Mobilna strona zadaje pytanie „Czy chciałbyś poszukać interesujących miejsc w bezpośredniej bliskości hotelu? Klika na Akceptację, aby włączyć Ustawienia Lokalne. Strona zostaje natychmiast odświeżona i pokazuje listę kilkunastu różnych interesujących miejsc w promieniu 15 kilometrów od miejsca, w którym aktualnie się znajduje.

Bary i restauracje znajdują się na górze zestawienia, ponieważ strona zapamiętała, że były to miejsca szczególnego zainteresowania, kiedy ostatnio odwiedził tę sekcję. Ku jego zaskoczeniu i zadowoleniu otrzymuje również zapytanie czy chciałby sprawdzić, czy ktoś z jego przyjaciół zapisanych na liście kontaktów Google, przebywa akurat w jego sąsiedztwie? Sam potwierdza i chwilę później ich nazwiska pojawiają się wraz z umieszczonymi na mapie, nad miejscem ich pobytu, strzałkami.

Spostrzega starego znajomego, którego nie spodziewał się tutaj znaleźć, więc klika na jego nazwisko, aby przesłać mu natychmiastową wiadomość informującą, gdzie się znajduje i że powinni się spotkać w hotelu.

Znajomy przychodzi do hotelu i decydują wspólnie o dalszej części wieczoru. W barze zauważają, że pojawiło się zaproszenie, aby wysłać swoje nazwiska SMS-em na 6625, jeżeli chcieliby otrzymać VIP-owski wstęp do hotelowego klubu nocnego, i zająć pierwsze miejsce w kolejce. Nie są pewni czy spodoba im się muzyka w klubie, ale mogą ją odsłuchać, jeżeli zrobią zdjęcie kolejnego kodu QR, który umieszczony jest na ulotce nocnego klubu.

Robi więc zdjęcie kodu QR, a to automatycznie powoduje wysłanie wiadomości SMS do jego telefonu, a kiedy kliknie na przesłany link, będzie mógł odsłuchać 30 sekundowy klip z wyborem muzyki, jaka będzie tego wieczoru prezentowana w klubie. Obu kolegom podoba się ta muzyka, tak więc postanawiają skorzystać z tej oferty i otrzymują bilety w postaci wiadomości SMS przesłanej na telefon. Udają się do klubu i pokazują wiadomości personelowi przy wejściu. Wiadomości zostają zeskanowane, po czym zostają wpuszczeni do klubu. Będąc już w środku, DJ gra ulubioną piosenkę klienta, ale nie wie jednak, kto jest jej wykonawcą. Aby się tego dowiedzieć, dzwoni na numer identyfikatora piosenek i wyciąga głośnik na około 5 sekund. Kiedy kończy się te 5 sekund, kończy się również rozmowa, a on błyskawicznie otrzymuje linka, który informuje go o tytule piosenki i jej wykonawcy, i o tym, że może kliknąć na link u dołu strony, który doprowadzi go do mobilnej strony Amazon.com, gdzie będzie mógł zakupić sobie tę piosenkę przez telefon.

Wymeldowanie i wyjazd

Następnego ranka klient budzi się i przygotowuje do wymeldowania z hotelu. Spostrzega formularz na swoim rachunku z prośbą o wpisanie swojej opinii na temat hotelu i świadczonych usług. Formularz ten jest jednak inny od tradycyjnych, jako że prosi się go o wpisanie swojej opinii drogą SMS-ową na specjalny numer telefonu 6626, po czym opinia ta, po korekcie językowej, ukaże się na hotelowym blogu.

Na godzinę przed odlotem samolotu, otrzymuje z hotelu ostatnią wiadomość SMS. „Mamy szczerą nadzieję, że jesteś zadowolony z pobytu. Proszę skorzystaj z kodu XDF$352, aby uzyskać 25 procentową obniżkę swojego rachunku lub bezpłatne przekwalifikowanie do wyższego standardu, o ile odwiedzisz nas ponownie. Mamy nadzieję, że będziesz miał bezpieczną podróż, oczekujemy cię u nas wkrótce.” Klient nie może się doczekać następnej podróży.

Hotelmarketer.com


Komentarze:

Wyjazdy kamperem – sposób na komfort i swobodę podczas urlopu ...więcej»

Gdzie jechać w góry na Święta? Boże Narodzenie w sercu Beskidów, czyli jak zaplanować wyjazd dla całej rodziny? ...więcej»

Hotel w górach: czym się kierować przy wyborze takiego obiektu? ...więcej»

Glamping,czyli wszystko, co powinniście wiedzieć o luksusowych kempingach ...więcej»

Hotel nad jeziorem koło Dębicy ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji