Czwartek 25 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Obsługa gościa » Nigdy nie masz drugiej szansy, aby zrobić...

Artykuły serwisu


Nigdy nie masz drugiej szansy, aby zrobić pierwsze dobre wrażenie


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


Głos, ubiór, zachowanie, wygląd, uścisk dłoni – wszystko z tych pierwszych składników kontaktu z gościem może zwrócić uwagę na daną osobę lub nie. Ideą wychodzącą poza samo działanie obiektu jest, aby poprawić zyskowną sprzedaż dla obiektu i dostarczać gościom pierwszorzędnej obsługi. Jeżeli chcemy poprawić nasz biznes, musimy pokazać się z jak najlepszej strony, kiedy witamy się z ludźmi, którzy są w stanie przysporzyć nam dodatkowego dochodu.

Pierwsze wrażenie zrobione przez obiekt jest postrzegane przez oczy gościa już w czasie pierwszego kontaktu z pracownikiem od sprzedaży. To określenie nie odnosi się jedynie do ludzi przydzielonych do działu sprzedaży. Każdy zatrudniony w obiekcie jest sprzedawcą niezależnie od stanowiska pracy.

Kiedy goście meldują się, ich pierwsze i najważniejsze wrażenie obiektu wychodzi od sprzedawcy w recepcji. Powitanie musi być radosne, słyszalne, pokrzepiające i szczere.

Również ważny jest wygląd na zewnątrz budynku. Czy jakaś żarówka nie przepaliła się? Czy drogi wjazdowe są czyste? Atrakcyjne tereny zielone mogą dodać hotelowi uroku a parking pozostawić dobre lub złe wrażenie. Czyste i schludne lobby i teren przy recepcji czyni przyjemniejszym przyjazd gościa.

Ubiór i zachowanie sprzedawcy w recepcji również odgrywa ważną rolę w tym, jak gość postrzega obiekt. Jaki jest odpowiedni strój? Niektóre obiekty mają uniformy, co jest świetne, ale niekonieczne. Odpowiedni jest czysty i wolny od zagnieceń strój służbowy. Czasami w opcji są marynarki.

Podczas rozmów sprzedażowych jest możliwość zrobienia wspaniałego pierwszego wrażenia. Dotyczy to nie tylko sprzedawców, ale również menedżerów hoteli. Pierwsze wrażenie z obiektu dla potencjalnego klienta ma więcej wspólnego z osobą rozmawiającą niż wyglądem samego obiektu. Korzystne pierwsze wrażenie przechodzi długą drogę w biznesie rezerwacyjnym. Podaję kilka rzeczy, o które należy się zatroszczyć podczas rozmów sprzedażowych.

Ubiór: Noś buty które błyszczą. Ubranie powinno pasować, być schludne i ograniczone do lokalnego stylu.

Sposób chodzenia: Sposób w jaki ktoś chodzi i zachowuje się oznacza bardzo wiele, kiedy dochodzi do pierwszego wrażenia. Zbyt powolne, spokojne przestępowanie z nogi na nogę jak również kroczenie ze zbytnią pewnością siebie w typie „wiem wszystko” bardzo łatwo może zagasić zapał potencjalnego klienta.

Głos: Donośne, okropne powitanie jest równie złe jak wymamrotane, nieśmiałe powitanie. Potencjalni klienci lubią usłyszeć pewne siebie, słyszalne i entuzjastyczne Dzień dobry. Głos sprzedawcy podczas sprzedaży powinien zawsze być naturalny i nigdy udawany. Obserwuj uważnie słuchającego, aby zobaczyć czy natężenie głosu powinno być podniesione (niektórzy ludzie mają problem ze słuchaniem). Zawsze uśmiechaj się kiedy mówisz „dzień dobry”, mów czysto i bądź pełen wyrazu.

Uścisk dłoni: Mówi się, że uścisk dłoni może powiedzieć o osobie bardzo wiele. Jest dobrą praktyką podawanie ręki zanim rozpoczniesz rozmowy na temat sprzedaży (zarówno kobiety jak i mężczyźni). Zbyt delikatny uścisk dłoni nie zapunktuje na twoje pierwsze wrażenie. Krótki i pewny uścisk działa znacznie lepiej. Utrzymuj kontakt wzrokowy. Uścisk dłoni jest jedynym fizycznym kontaktem, jaki masz z potencjalnym klientem i to naprawdę pomaga przełamać bariery i stworzyć serdeczność.

Uczenie się, aby poprawiać to pierwsze wrażenie powinno być samo narzucającą się częścią treningu osobistego. Dobre pierwsze wrażenie jest konieczne we wszystkich fazach pracy hotelowej, aby zapewnić biznes powrotny oraz przyciągnąć nowych klientów.

Howard Feiertag


© Copyright Howard Feiertag
Tytuł artykułu w oryginale “You never get a second chance to make a first impression”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Howard Feiertag - dobrze znany weteran w przemyśle hotelarskim z ponad 40-letnim doświadczeniem w różnych obszarach hotelarstwa: zarządzanie usługami konferencyjnymi, działalność operacyjna hotelu, gastronomia, sprzedaż i marketing, jak również w przemyśle turystycznym, certyfikowany konsultant marketingu i zarządzania, członek wielu organizacji turystycznych i hotelarskich (Institute of Certified Travel Agents, HSMAI, MPI), zdobywca wielu nagród za osiągnięcia w dziedzinie szkoleń m.in. Educator of the Year (Professional Convention Management Association), Excellence in Sales and Marketing Strategy, prawdzi zajęcia dla Educational Institute of AHLA, Hospitality Services of America, MPI, HSMAI, wielu hoteli, organizatorów spotkań oraz biur podróży, autor ksiażki “Lesson From the Field – A Common Sense Approach to Effective Hotel Sales” oraz wielu artykułów w magazynach branżowych m.in. Hotel & Motel Management.

Kontakt:
Howard Feiertag
email:
howardf@vt.edu
www.hsa.com


Komentarze:

Jak przygotować się na wakacje w hotelu? ...więcej»

Etapy pobytu gościa hotelowego ...więcej»

Choroba w hotelu ...więcej»

Czy internetowe strony z opiniami klientów przyczyniają się do nawrotu doskonałej obsługi hotelowych gości? ...więcej»

Znaczenie edukacji przyszłych hotelarskich profesjonalistów w zakresie obsługi gości ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji