Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Nowa era w hotelowym marketingu doznań: Wybór...

Artykuły serwisu


Nowa era w hotelowym marketingu doznań: Wybór jest nowym Królem


Dodano: 2010-09-07

Drukuj


W obecnym artykule chciałbym zaprezentować niektóre przemyślenia dotyczące roli Wyboru w efektywnym hotelowym marketingu przyszłości. Przedstawiłem te idee w trakcie ostatniej konferencji Strategii Cen i Revenue Management na Bliskim Wschodzie, w Abu Dhabi.

W miarę, jak coraz bardziej zagłębiamy się w technologię drugiej generacji Web 2.0 i powoli torujemy sobie drogę ku Sieci Semantycznej (Semantic Web), technologia umożliwia spójniejszą współpracę, łączność i łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej wyszukiwanie treści, jakich życzy sobie użytkownik. Połącz dostępną technologię z wyzwaniami stawianymi przez recesję, a koordynacja w czasie, dla Rewolucji „Wyboru” będzie absolutnie perfekcyjna!

Współcześnie, hotelowi goście dysponują opcją wyboru różnych narzędzi internetowych pomagających w przejrzystości poszukiwania i rezerwowania usług. Jednakże procesy wyszukiwania i rezerwowania mogą w dalszym ciągu być trochę niewygodne i zdefragmentowane. Uważam, że powinniśmy wyjść poza erę Wyszukiwarek i Aplikacji  Rezerwacyjnych, budując lepsze narzędzie w postaci „Wyszukiwarek Doświadczeń”

Idea stojąca za pomysłem budowy wyszukiwarki doświadczeń jest niezwykle prosta. Wyodrębnij elementy tworzące doświadczenie gościa, takie jak hotelowe pokoje, kuracje spa, dania restauracyjne, zajęcia sportowe, zwiedzanie, itd. i spowoduj, aby były one możliwe do zarezerwowania, tak by goście mogli wybrać dokładnie to, czego chcą i zbudować na tym swoje doświadczenie.

Zalety Marketingu Doświadczenia są różnorodne:

Skok w docieraniu do docelowej grupy gości – przyciąganie zamiast popychania: Wychodzenie poza podejście charakteryzujące się natrętną postawą marketingową w zachęcaniu gości do oferowanego produktu. Wraz z wyszukiwarkami doświadczenia i marketingowego wyboru oferujesz gościom coś, czego oni chcą – co jest dużo łatwiejszym sposobem ‘przyciągania’ klientów.

Maksymalna personalizacja: Wykracza poza budowanie standardowych, markowych pakietów i twoich wyobrażeń o tym, czego chcą goście. Jest to koncepcja tzw. długiego ogona (unikatowe produkty generują większą ogółem sprzedaż od masowych) stworzona przez samych gości... no bo przecież, kto zna gości lepiej od nich samych. Pozwalanie gościom na budowanie przez nich samych własnego doświadczenia jest maksymalnym sposobem personalizacji i spełniania życzeń klienta.

Wewnętrzne i zewnętrzne dynamiczne pakietowanie usług: Kiedy wyodrębnisz swoje elementy kreujące doświadczenie, możesz wykorzystać je zarówno wewnętrznie we własnych systemach, jak również rozlokować je do sprzedaży w systemach firm niezależnych, zwiększając w ten sposób swój zasięg, elastyczność i zdolność do uzyskania możliwie największego zwrotu ze swoich zoptymalizowanych pod względem dochodów, produktów i usług.

Możliwość odkrycia przez dostawców, jakie usługi i udogodnienia sprawdzają się, a jakie nie: Ponownie, prosty akt wyodrębnienia twoich elementów doświadczenia daje ci obraz tego, które z nich są skuteczne. Te elementy, które systematycznie się sprawdzają reprezentują wielkie możliwości przynoszenia dochodów i usprawnienia działalności, podczas gdy te, które mają mierne wyniki w rezerwacji wymagają ponownego zbadania. Pozbywanie się dodatków i usług, które mają słaby wskaźnik rezerwacji jest również wspaniałym sposobem działań oszczędnościowych i odchudzających zakres działalności, ale powodujących wzrost zyskowności.

Totalne Revenue Management staje się zasobnikiem wszelkich danych: Większość sprawnych Revenue Managerów zgadza się obecnie, że zastosowanie metod zarządzania dochodami tylko w stosunku do hotelowych pokoi jest działaniem zbyt ograniczonym. Totalne Revenue Management zazwyczaj koncentruje się na możliwie szerokiej perspektywie działalności i bierze pod uwagę potencjał gościa w oparciu o całościową historię wydatkowanych przez niego pieniędzy i prawdopodobieństwo ponoszenia wydatków... tak jak to powinno być. Stworzenie elementów doświadczenia znakomicie upraszcza więc możliwość zastosowania strategii Totalnego Revenue Management przez Revenue Managerów.

Ewolucja internetowych biur podróży skoncentrowana jest na zabezpieczaniu wyszukiwania doświadczeń: Nie ma powodu aby istniejące internetowe biura podróży i niezależni dostawcy usług turystycznych nie mogli zaadoptować modelu wyboru. W rzeczywistości, biorąc pod uwagę ich technologiczną fachowość i znaczące zasoby środków marketingowych, będą prawdopodobnie liderami w budowaniu Wspaniałych Wyszukiwarek Doświadczeń, charakteryzujących się mnogością opcji, nie do porównania z możliwościami drobnych indywidualnych dostawców. Kto wie...dzisiejsza Expedia może okazać się Expedią jutra!

Nowa era internetowego marketingu lokalizacji turystycznych: Marketing wyboru i wyszukiwarki doświadczeń mogą zaprowadzić nas do całkiem nowej ery marketingu lokalizacji turystycznych. Strony docelowych miejsc turystycznych, które oferują największą różnorodność dających się zarezerwować doświadczeń połączonych z informacją o lokalizacji miejsca pobytu i bogatą, dogłębną treścią, mają szansę na super efektywną wydajność! Wyobraź sobie wejście po raz pierwszy tylko na Jedną stronę w trakcie odwiedzin portalu lokalizacji turystycznych, a będziesz mógł dowiedzieć się faktów o jego historii i wakacyjnych opcjach w formie filmu video, odbyć wirtualną podróż po jego obiektach, zbudować swoje doświadczenie i plan wypoczynku. zarezerwować wszelkie możliwe usługi i produkty, a nawet porozmawiać z przedstawicielem usługodawcy w czasie rzeczywistym, jeżeli będziesz miał taką potrzebę. Są jacyś chętni?

Więc doszliśmy tutaj w końcu... wspaniałą rzeczą, jeżeli chodzi o internet jest to, że nieodwracalnie zmienił życie ludzi w bardzo krótkim przedziale czasu (Minęło zaledwie 6.000 dni odkąd narodziła się ta technologia... a Sieć, którą znamy w obecnym stanie, zaczęła się naprawdę rozwijać zaledwie przed 3.000 dni). Powód, dla którego tak bardzo ją uwielbiamy wynika z obalenia fizycznych granic pozwalając nam na Bycie, Badanie, Uczenie się, Komunikowanie... i Wybór.

Nadszedł już prawie czas, aby ukoronować Wybór na nowego ‘Króla’.

Jitendra Jain


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji