Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Dziesięć wyznaczników prestiżu wymagających...

Artykuły serwisu


Dziesięć wyznaczników prestiżu wymagających monitorowania w sieci przez wszystkie obiekty hotelarskie


Dodano: 2010-09-14

Drukuj


Poziom 1 – Kluczowy

1. Nazwa twojego hotelu

Bez wątpienia, jeżeli gość będzie miał do powiedzenia coś negatywnego (lub pozytywnego) o twoim hotelu, będzie musiał wspomnieć jego nazwę. Minimum tego co powinieneś więc zrobić, będzie dokonanie internetowego przeglądu w zakresie występowania nazwy, pod którą figuruje twój hotel wraz z jej wszystkimi odmianami. Na przykład, jeżeli oficjalna nazwa twojego hotelu brzmi „Hapuna Beach Prince Hotel”, to wielu gości będzie o nim mówić jako o hotelu „Hapuna Beach Hotel” lub po prostu „Hapuna Hotel”. Określ jakie są najbardziej powszechne odmiany nazwy twojego hotelu i poddaj je procesowi monitorowania w sieci.

Poziom 2 – Istotny

2. Ciągłość aktualnej nazwy w odniesieniu do wcześniejszych szyldów

Jest to zjawisko w jakimś sensie związane z punktem 1, ale nie może być zastosowane w stosunku do wszystkich obiektów. Jeżeli twój hotel zmienił ostatnio właściciela – lub po prostu zmienił nazwę – powinieneś kontynuować monitorowanie sieci pod kątem starej nazwy. Mimo, że obecnie jesteś znany na rynku pod nazwą „Wyndham Riverfront New Orleans Hotel”, to skarżący się na twoje usługi gości, wciąż może posługiwać się starą nazwą, czyli np. „Riverfront Hotel”.

3. Twoje restauracje

Być może twój gość cieszył się fantastycznym przyjęciem w twoim hotelu, ale natknął się na karalucha w jednej z twoich restauracji! Wielu podróżnych mierzy swoje doświadczenie hotelowe jakością ich usług gastronomicznych i obsługą świadczoną klientom restauracji. Dopilnuj, abyś nadał nazwy wszystkim swoim hotelowym restauracjom – szczególnie w przypadku, kiedy hotelowi goście się w nich stołują, a którzy być może nie są nawet u ciebie zakwaterowani.

4. Dyrektor twojego hotelu

Istnieje duże prawdopodobieństwo na to, że twoi goście zetkną się z nazwiskiem dyrektora hotelu. Być może spotkali się z nim na koktajlowym przyjęciu w recepcji, być może dostrzegli jego nazwisko na recepcyjnej tablicy, a być może poskarżyli mu się na coś i mają przeświadczenie, że niewłaściwie potraktował ich skargę. W każdym przypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że jakakolwiek skarga lub opinia, będzie zawierała nazwisko generalnego (lub zmianowego) dyrektora.

Poziom 3 - Wartościowy

5. Twoi concierge

Masz z pewnością nadzieję, że jedną z osób, które sprawiają, iż pobyt gościa w twoim hotelu jest dla niego niezapomnianym przeżyciem, jest twój concierge. Przecież w końcu, jego praca polega na pomaganiu turystom w odnajdywaniu lokalnych atrakcji i interesujących wydarzeń. Monitorowanie sieci pod kątem nazwiska twojego concierge przynosi podwójną korzyść. Jeżeli nie wywiązuje się należycie ze swoich obowiązków, to musisz go zastąpić innym. Jeżeli natomiast twoi goście wychwalają go na TripAdvisor, to być może musiałbyś się zastanowić nad podwyżką jego pensji.

6. Niszowi recenzenci turystyki

Jeżeli prowadzisz monitorowanie wyżej wymienionych zagadnień, to prawdopodobnie natknąłeś się na fakt odniesienia się do twojego hotelu przez turystycznego recenzenta lub bloggera, o ile umieściliby o nim wzmiankę w swoich opiniach. Jeżeli dysponujesz odpowiednim zapasem czasu mógłbyś dokonywać specyficznego monitoringu koncentrującego się na nazwiskach tych osób zajmujących się lokalnymi ośrodkami wypoczynkowymi lub turystycznymi lokalizacjami. Wiedza o tym, że wymagający recenzent usług turystycznych dokonał właśnie oceny lokalnego hotelu i nie pozostawił na nim suchej nitki, daje ci ogromną przewagę. Po pierwsze dowiesz się, że konkretny recenzent może nadal przebywać na twoim terenie, w związku z czym może nieoczekiwanie zjawić się w twoim obiekcie. Po drugie, możesz przeczytać o tym, co im się podobało, a co nie, więc możesz także przystosować pod tym względem swoje usługi – a może nawet wysłać do nich emaila w trakcie tego procesu.

7. Twoi niezadowoleni pracownicy

Przemysł hotelarski ma wysoki wskaźnik fluktuacji kadr. Może się zdarzyć, że twoi pracownicy będą u ciebie pracować tylko w okresie szczytu turystycznego, będą mogli przenieść się do innych ośrodków, bądź będziesz musiał niektórych zwolnić z uwagi na występujące od czasu do czasu kradzieże w hotelowych pokojach. Jeżeli pracownik odszedł w atmosferze obopólnych pretensji i awantury, to zalecałbym baczne śledzenie jego dalszych działań. Jeżeli postanowi założyć własny blog i publikować w nim nieprzychylne dla ciebie recenzje i prać stare brudy, to musisz o tym dowiedzieć się bardzo szybko, a na pewno już odpowiednio wcześnie, zanim twoi goście znajdą jego blog w Google’u.

Poziom 4 – Opcjonalny

8. Twój region turystyczny

Być może nie masz czasu aby monitorować wszystkie nowe wiadomości w zakresie przemysłu turystycznego i hotelarskiego, ale być może warto byłoby śledzić na bieżąco wiadomości z twojego lokalnego rynku turystycznego. Wiedza o tym, jakie hotele kończą swoją działalność, jakie nowe konferencje są planowane w ośrodkach konwencyjnych lub jakie inwestycje będą realizowane, może w porę ostrzec cię przed czymkolwiek, co może mieć istotny wpływ na twoją działalność.

9. Twój macierzysty łańcuch

Mówiąc szczerze, jeżeli twój obiekt jest w posiadaniu Hiltona lub InterContinentala, to twoja macierzysta firma powinna była już monitorować sieć w poszukiwaniu ataków kierowanych globalnie przeciw całej marce. W rzeczywistości zaś niewystarczająca liczba hoteli monitoruje wyznaczniki prestiżu na poziomie korporacyjnym. Monitorowanie sieci pod kątem wzmianek na temat Hiltona jest zadaniem o wiele przekraczającym możliwości zarządu poszczególnych hoteli. Zamiast tego, jeżeli naprawdę posiadasz odpowiednie środki, monitoruj wpływ twojej macierzystej firmy na twój lokalny rynek. Jeżeli właścicielem twojego obiektu jest hotelowa grupa Hilton, to monitorując sieć pod hasłem „Hilton California”, możesz być ostrzeżony, kiedy np. Los Angeles Times zdecyduje się na opublikowanie artykułu o twoim łańcuchu, i będzie to przedmiotem twojego zainteresowania jeżeli oczywiście twój obiekt znajduje się w obszarze Los Angeles!

10. Twoja konkurencja

No i wreszcie trzeba powiedzieć, że opłaca się mieć na oku sąsiadujące z tobą hotele i kurorty wypoczynkowe. Ostrzeżenie, za każdym razem, kiedy twój wielki rywal oferuje nowe promocyjne stawki, planuje przeprowadzenie renowacji lub właśnie otrzymał 1-gwiazdkową recenzję na internetowej stronie turystycznej może pomóc ci w określeniu swojej następnej strategii marketingowej.

Czy przedstawiona wyżej lista jest kompletna? W żadnym razie! O tym, jakie wyznaczniki prestiżu monitoruje twój hotel zależą od swoistych uwarunkowań dotyczących tego właśnie obiektu, a to, w jaki sposób zareagujesz na sytuację rynkową pozwoli na napisanie kolejnego tuzina artykułów.

Andy Beal


Komentarze:

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Jak zostać idealnym managerem hotelu? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji