Piątek 29 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Hotelarze... Jaka jest wydajność waszego...

Artykuły serwisu


Hotelarze... Jaka jest wydajność waszego eMarketingu?


Dodano: 2010-09-16

Drukuj


Kanały elektroniczne już na zawsze zmieniły hotelową sprzedaż i marketing. Marketing na stronach internetowych, Globalny System Dystrybucji, media społecznościowe i niezależni pośrednicy w sprzedaży usług dla określonej grupy odbiorców – wszystkie te kanały zaprezentowały nowe marketingowe możliwości dla hoteli na całym świecie. W rezultacie internet stworzył pierwszy dostępny dla wszystkich globalny rynek dla wielkich i małych hoteli niezależnie od miejsca ich usytuowania.

Przez pewien czas wydawało się, że internet stanie się prostym wyjściem dla wszystkich borykających się z problemem obłożenia hoteli: niedrogim i efektywnym sposobem na sprzedaż hotelowych pokoi. Wszystkiego, czego było potrzeba, to strona internetowa. W miarę jednak, jak marketing internetowy stawał się coraz bardziej dojrzały i rozwinęła się także technologia wyszukiwarek, wzrosły również wymagania projektowe dla stron internetowych. Nawet proste strony internetowe muszą być zaprojektowane zgodnie ze wskazówkami tworzonymi przez wyszukiwarki. Przecież w końcu, strona internetowa musi być często odwiedzana, aby przynosić zamierzone efekty.

Dobrze zaprojektowana strona internetowa powinna generować wzrost sprzedaży pokoi wraz z niewiarygodnym zwrotem nawet ze skromnych inwestycji, jednakże wymagać będzie włożenia w to pewnego wysiłku. Tagi, linki i właściwie napisany tekst (zawartość) są kluczowymi składnikami produktywnej strony internetowej, jednakże nie można powierzyć wykonanie tego zadania samym tylko projektantom stron.

Wiedza dotycząca technik hotelowego marketingu jest tu niezbędnym elementem. Hotelowa strona internetowa nie jest folderem reklamowym. Powinna ona być interaktywnym sieciowym narzędziem sprzedaży, które w pierwszym rzędzie zogniskowane jest na miejscu lokalizacji turystycznej. Wiedza o tym, jak i dlaczego klienci dokonują wyboru miejsca zakwaterowania jest zasadniczym elementem projektu strony.

Nie mogę ujawnić jak wielu hotelarzy z całego świata kontaktuje się ze mną z powodu rozczarowania swoją profesjonalnie zaprojektowaną stroną internetową. Wielu z tych stron brak nawet podstawowych elementów ze specjalistycznej wiedzy o hotelowym marketingu, podczas gdy inne są dysfunkcjonalne z powodu nadgorliwości projektantów, bardziej zainteresowanych tworzeniem wizualnego arcydzieła, niż stworzeniem funkcjonalnej strony. Zawartość jest królem; jednakże większość tekstów na ich stronach pozbawionych jest koncentracji na wyszukiwanie i tematyki hotelowej sprzedaży.

Wiele hotelowych stron internetowych jest na nieszczęście rezultatem „komisyjnego” wkładu w ich tworzenie, co w większości wypadków skutkuje ich nadmiernym skomplikowaniem, trudnościami w nawigacji, zagmatwaniem i małą efektywnością. Wiedza o tym, w jaki sposób wyszukiwarki znajdują strony i pozycja strony w rezultatach wyszukiwania, mają również fundamentalne znaczenie. Przy projektowaniu strony internetowej należy zaangażować dużo więcej elementów niż będzie ich widocznych wizualnie na samej stronie. Ta wewnętrzna konstrukcja ma wiele wspólnego z ewentualną popularnością strony. Zwiększona popularność ma bezpośrednie przełożenie na zwiększone rezerwacje.

Globalny System Dystrybucji – (GDS – Global Distribution System)

W przeciwieństwie do wielu pesymistów, sądzę że agenci biur podróży będą w dalszym ciągu odgrywać istotną rolę w turystyce wypoczynkowej i będzie tak się działo jeszcze przez długie, długie lata. W miarę jak ludzie zaczynają odczuwać brak bezpośredniego kontaktu interpersonalnego spowodowany przez marketing elektroniczny, to uważam, że podróżni będą powracać do indywidualnych kontaktów, które są w stanie zapewnić turystyczni profesjonaliści.

GDS może już nigdy nie osiągnąć takiej samej popularności, jaką się cieszył przed erą internetu, ale wierzę, że wielu agentów biur podróży przystosuje się do swojej nowej roli w turystyce wypoczynkowej. W tym momencie GDS może w dalszym ciągu zaopatrywać twój hotel w pożądany biznes pokojowy, często w zakresie surowych stawek stosowanych przed jakimikolwiek potrąceniami. GDS jest połączeniem twojego hotelu z rezerwacjami dokonywanymi przez agentów biur podróży.

Wiele hoteli działających we franczyzie nie odnotowała zmian, jakie zaszły w systemach GDS, ponieważ większość franczyzodawców kontroluje zgłoszenia w GDS za swoich franczyzobiorców. Jeżeli jednak jesteś właścicielem niezależnego hotelu, kontakt z GDS możesz uzyskać poprzez wielu z jego dostawców. Jest to działanie bardzo efektywne kosztowo i może być bardzo opłacalne.

Globalny System Dystrybucji był pierwszym przełomowym wydarzeniem w elektronicznym marketingu; wiele lat temu. Umożliwia on agentom biur podróży i liniom lotniczym obserwowanie bieżących stawek i dostępności twojego hotelu. Ilość biznesu kontraktowanego poprzez GDS jest w dalszym ciągu nie bez znaczenia.

Dla niezależnych hoteli ważny jest również fakt, że do dostawców GDS zaliczają się również najwięksi pośrednicy w sprzedaży usług turystycznych: Expedia, Travelocity i Orbitz. Zgłoszenia stawek i zasobów kwaterunkowych do GDS przekazywane są również do tych efektywnych agentów biur podróży.

Niezależni pośrednicy sprzedaży usług turystycznych

W ostatnich kilku latach napisałem wiele artykułów o wojnie rozgrywającej się pomiędzy hotelowymi franczyzami, a niezależnymi pośrednikami sprzedaży usług turystycznych. Cieszę się więc, iż ich walka o supremację internetową wydaje się zmierzać ku rozsądnym formom obopólnej kooperacji w tej dziedzinie. Jest  to szczególnie oczekiwany rozwój wydarzeń, który przyniesie korzyści dla całego przemysłu. Wraz z unikalną możliwością pakietowania przelotów samolotowych, wynajmem samochodów i rezerwacją pokoi hotelowych, niezależni pośrednicy zdobyli specyficzną niszę w internecie, w której będą kontynuowali swoją działalność.

Prawdą jest, jak wykazują niektóre dane, że wielu podróżnych woli kontaktować się bezpośrednio z dostawcami usług hotelowych zamiast pośredników, ale wygoda związana z kompleksowymi transakcjami turystycznymi zawieranymi na jednej stronie internetowej odpowiada wielu podróżnym zorientowanym w internecie. Techniki marketingowe niezależnych pośredników w internecie wydają się nie mieć sobie równych. Ogromna większość sponsorowanych rezultatów wyszukiwania jest zdominowana przez tych właśnie marketingowców. Niemałe i bardzo kosztowne osiągnięcie. Oni sprzedają miejsca w waszych hotelach.

Niezależnie od tego, o czym możesz usłyszeć od twojej franczyzy, niezależni pośrednicy są w stanie zagwarantować solidną bazę biznesową dla twojego hotelu. Przez całe miesiące słyszałeś, że 20 procent wyszukiwania hoteli w internecie dotyczy specyficznych marek. Czy naprawdę stać cię na to, aby włożyć wszystkie swoje e-marketingowe jajka do jednego franczyzowego koszyka?

Niezależne hotele mają nawet więcej do zyskania poprzez utworzenie sprzedażowego aliansu z niezależnymi stronami internetowymi. Oprócz większej ilości sprzedanych pokoi mogą zyskać na intensywnej ekspozycji sprzedaży w internecie. Chociaż dokładne liczby nie są precyzyjne to wiele osób uważa, że co najmniej 80% lub więcej spośród wszystkich hotelowych rezerwacji jest w pierwszej kolejności sprawdzana w sieci. Dodatkowa ekspozycja zapewniana przez niezależne strony internetowe jest nie do przecenienia szczególnie w przypadku niezależnych hoteli.

Dla niezależnych hoteli dysponujących ograniczonym budżetem marketingowym i być może niezbyt wyrafinowanymi stronami internetowymi rynkowa ekspozycja jest jedną z najbardziej żywotnych spraw. Na hotelowym rynku funkcjonuje wiele hoteli, które byłyby na dobrą sprawę niewidoczne w elektronicznym rynku sprzedaży, gdyby nie ekspozycja gwarantowana przez niezależnych pośredników.

Najsilniejsi pośrednicy zdominowali rezultaty wyszukiwania na sponsorowanych wynikach metodą pay-per-click, prawie na każdym podstawowym, wtórnym i trzeciorzędnym rynku. Ich strony zapewniają ekspozycję dla wszystkich hoteli. Każdy zaznajomiony z metodą pay-per-click dobrze wie, że ten rodzaj marketingu związany jest ze znacznymi wydatkami. Każdy, kto kwestionuje prawdziwą wartość internetowych stron niezależnych pośredników powinien wejść do internetu i wykonać kilka wyszukiwań.

Nie wszystkie hotele mogą sobie pozwolić na program efektywnego (pay-per-click), sponsorowanego wyszukiwania. Jest to podstawowy powód, dla którego odpowiedzialni projektanci stron internetowych zdecydowanie rekomendują i kładą nacisk na właściwe zaprojektowanie takich stron w celu przystosowania ich do wyszukiwania naturalnego. Organiczne, czyli naturalne wyszukiwanie powinno być najważniejszym celem dla wszystkich hotelowych stron internetowych. Oto dlaczego tak ważne jest, aby do projektowania strony internetowej zaangażować marketingowca, a nie tylko technika komputerowego.

Media społecznościowe w Internecie

Oczywiście, żadna biała księga w zakresie elektronicznego marketingu nie byłaby kompletna bez przedyskutowania zjawiska mediów społecznościowych (web 2.0). Unikalność mediów społecznościowych polega na tym, że zawierają treści bezpośrednio generowane przez użytkowników. Dla hoteli, zorientowane na turystykę media społecznościowe takie jak TripAdvisor, stwarzają najlepsze szanse i możliwości skutecznej działalności.

Zdaniem ekspertów większość podróżnych (około 70 %) sprawdza stronę TripAdvisor przed lub po podjęciu decyzji o rezerwacji. Ponieważ żaden hotel nie może się pochwalić bezusterkowym funkcjonowaniem, istotne jest monitorowanie komentarzy wyrażanych na temat twojego hotelu przez jego byłych gości. TripAdvisor daje ci również możliwość ustosunkowania się do opublikowanych komentarzy. Za pośrednictwem sieciowego kanału aktualności RSS Feed, strona powiadamia cię automatycznie kiedy nowe komentarze o twoim hotelu są u nich zamieszczane.

Wiem, że wielu hotelarzy jest zafascynowanych portalami Facebook i Twister. W końcu przecież są one bezpłatne, łatwe w obsłudze i dostarczają rozrywki. Według moich obserwacji portale te dodają coraz więcej linków do stron hotelowych, ale bardzo mało jest połączeń do widgetu (elementu graficznego interfejsu mającego umożliwić interakcję programu z użytkownikiem) TripAdvisor.

Niektórzy projektanci stron internetowych zastanawiają się nad celowością umieszczania widgeta TripAdvisora na tworzonych przez siebie stronach. Osobiście uważam, że żaden argument przeciw jego umieszczaniu nie jest zasadny i cechuje się krótkowzrocznością. Urządzenia niezależnych pośredników ciągle są najmocniejszymi narzędziami marketingowymi; dlaczego więc z nich nie korzystać.

Jak dużo wiesz o funkcjonowaniu swojej strony internetowej?

Ktokolwiek ma możliwość projektowania twojej strony internetowej powinien być również zobligowany do monitorowania jej funkcjonowania. Każdy projektant, warty swego wynagrodzenia, zagwarantuje analitykę strony (dane o jej funkcjonowaniu) i co ważniejsze będzie ją wykorzystywał do ciągłego zmieniania i poprawiania jej parametrów. Nie ma żadnego wytłumaczenia dla projektanta, który nie zapewni ci raportów z danymi analitycznymi ponieważ są one dostępne bezpłatnie od firmy Google.

Realna skuteczność funkcjonowania twojej strony jest mierzona ilością konwersji z ilości osób odwiedzających stronę na faktycznie dokonane rezerwacje. Jest to twoja księga procentowego wskaźnika „Zobacz aby Zarezerwować”. Pomiędzy ilością osób odwiedzających, a dokonujących rezerwacji jest zasadnicza różnica, chyba że twój lokalny bank dopuszcza przedstawianie informacji o ilości osób odwiedzających stronę, ale mimo to wiedza o ilości dokonywanych rezerwacji wygenerowanych przez stronę jest dużo ważniejsza od prostego wyliczania osób ją odwiedzających.

Dla hoteli funkcjonujących w ramach franczyzy, niektóre z tych franczyz dostarczają raporty o rezerwacjach dokonanych poprzez własne hotelowe strony w porównaniu do rezerwacji dokonanych przez stronę franczyzową. Jeżeli twoja franczyza nie znajduje się wśród nich, możesz zorientować się o produktywności swojej własnej strony poprzez śledzenie wzrostu rezerwacji internetowych, które zapewne są wyszczególnione w dostarczanych ci raportach. Jeżeli jesteś właścicielem lub dyrektorem hotelu powinieneś wiedzieć jak dobrze, lub jak źle, funkcjonuje twoja strona internetowa.

Istnieje wiele godnych zaufania firm, które mogą dokonać niedrogiej analizy twojej strony internetowej i oszacować właściwość jej struktury i zawartości. Jeżeli rozważasz przeprojektowanie strony, mogłoby ci to pomóc w uniknięciu powtarzających się błędów i poprawienia zdolności strony do dokonywania rezerwacji.

Internetowy i elektroniczny marketing na trwałe wszedł do rutynowego funkcjonowania hoteli. Internet pomaga wielu hotelom w zmaganiu się z wieloma trudnościami występującymi aktualnie na rynku.

Neil Salerno


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji