Sobota 20 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Jak zrobić coś z niczego, czyli zerowy budżet na...

Artykuły serwisu


Jak zrobić coś z niczego, czyli zerowy budżet na marketing


Dodano: 2011-01-21

Drukuj



(fot. townhousecompany.com)


Jeden z czytelników przedstawił mi niedawno ten powszechny dylemat: Jesteśmy 15-pokojowym hotelem typu boutique, położonym trochę na uboczu od głównego regionu turystycznego – szczególnie w okresie zimowym. Niedawno został w pobliżu otwarty 103-pokojowy kurort, co spowodowało dla nas jeszcze trudniejszą sytuację, nie mówiąc już o problemach ekonomicznych. Obecnie nie dysponujemy praktycznie żadnym budżetem, który moglibyśmy wykorzystać na marketing. Zbliżamy się do końca sezonu i staramy się w jakikolwiek sposób przyciągnąć nowych klientów. Czy można prosić o jakąś radę?

Jak można prowadzić kampanię marketingową bez budżetu? Sprawie tej poświęciłem trochę miejsca w moim artykule dotyczącym marketingu w niezależnym hotelu, natomiast to wy sami powinniście być bardziej kreatywni i zastanawiać się nad nowymi pomysłami.

Strategia zerowego budżetu marketingowego
• Jeżeli zamierzasz prowadzić pomyślną akcję promocyjną przy braku budżetu powinieneś wykorzystywać marketing ‘word-of-mouth’ polegający na przekazywaniu informacji w formie słownej, w nieformalny sposób, w rozmowach w cztery oczy, w interpersonalnym przekazywaniu rekomendacji itp.
• Korzystaj ze strategii związanej ze stronami publikującymi komentarze gości, takimi jak TripAdvisor. Opinie przedstawione przez twoich byłych gości dają ci bezpłatna ekspozycję w internecie i mogą zachęcić turystów do zdecydowania się na pobyt w twoim hotelu. Zapoznaj się ze wskazówkami marketingowymi umieszczonymi na TripAdvisor (i Qype) zanim podejmiesz działania.
• Zbuduj system rekomendacji umożliwiający gościom rozpowszechnianie wiadomości o twoim hotelu
• Zainicjuj partnerskie współdziałanie z innymi biznesami polecającymi twój obiekt potencjalnym gościom. Rozejrzyj się za możliwościami strategii kombinowanej typu ‘piggyback’ wykorzystującej czyjąś reklamę również do promocji twojego biznesu.
• Zaangażuj się w sprawy swojej lokalnej społeczności przez podejmowanie akcji ochotniczych (tak jak robi to David McConnell)
• Unikaj promocji masowej, a zamiast niej skoncentruj się na bardzo małym rynku i zastosuj w praktyce masową indywidualizację. „Im mniejszy cel, tym jest on bardziej realny”



Taktyki marketingowe przy zerowym budżecie
• Rozpocznij blogowanie (To naprawdę działa). Spowoduj, aby twoi pracownicy zaczęli prowadzić blogi – czytelnicy uważają je za bardzo wiarygodne źródło przydatnych informacji
• Przeanalizuj i zmień aktualną treść informacji o twoim hotelu pod kątem możliwości przyciągnięcia nowych gości
• Jednym z rozwiązań mogą być media społecznościowe (Mogą nim również nie być). Musisz sobie zdawać sprawę z tego, że efektywna promocja na tych ‘bezpłatnych stronach internetowych’ często zabiera bardzo dużo czasu. Śledź uzyskiwane rezultaty i zdecyduj czy gra jest warta świeczki.
• Zaplanuj system marketingu emailowego dla agentów biur podróży i korporacyjnych organizatorów turystyki – czyli dla osób, które mogą pomóc ci w pozyskaniu wielu nowych biznesów
• Zajrzyj do płatnych narzędzi „pay-for-performance” (płać za rezultaty), takich jak Meeting Booker.

Założę się, że macie jeszcze wiele innych pomysłów – w jaki sposób wy sami tworzycie coś z niczego?

Josiah Mackenzie


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji