Czwartek 28 Marzec 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Czy twoja hotelowa strona www przyciąga...

Artykuły serwisu


Czy twoja hotelowa strona www przyciąga potencjalnych gości? Jak i dlaczego ludzie wybierają hotele w internecie


Dodano: 2011-02-02

Drukuj



(fot. yeeld.com)


Jest tylko jeden sposób, by się przekonać czy twoja strona internetowa spełnia swoją funkcję, a jest nim sprawdzenie ilości rezerwacji przez nią zrealizowanych. Jeżeli jesteś właścicielem niezależnego hotelu to zadanie to jest łatwe. Dane analityczne twojego narzędzia do dokonywania rezerwacji powiedzą ci wszystko. Jeżeli jesteś franczyzobiorcą to będzie trochę trudniej ponieważ większość marek nie chce, abyś wiedział w jakim stopniu strona marki lub sieci przyczynia się do osiąganego wyniku rezerwacji. Wiele spośród nich w ogóle nie chce, abyś miał jakąś swoją stronę.

Na nieszczęście, wiele franczyz ciągle zniechęca do korzystania ze stron właścicielskich i/lub mierzenia produkcji przez nie wygenerowanej. Jest to kwestia instynktu samozachowawczego. Oni, jak sądzę, po prostu obawiają się, że nie będziesz ich potrzebował. Duże brawa dla światłych marek, takich jak Hilton i Preferred Hotels, wspierających wykorzystywanie własnych stron w ich hotelach. Jest to działanie racjonalne; strony własnee mogą załatwiać to, czego nie mogą zrobić strony franczyzowe. Tak czy owak, tylko trochę ponad 20 procent wyszukiwań posługuje się nazwą marki.

Czy twoja strona internetowa produkuje biznes? (Czy masz taką wiedzę?)

Coraz większa liczba hotelarzy zwraca się w kierunku internetu, aby sprzedawać swoje pokoje hotelowe, jedzenie, napoje oraz inne udogodnienia czy usługi. Zachodzi tu jednak pytanie, jak efektywna jest strona internetowa w zakresie przyciągania klientów i rezerwacji biznesu? Zdumiewające jest to, jak wielu hotelarzy nie ma pojęcia czy ich strona rzeczywiście przyczynia się do zwiększania biznesu, czy też nie, natomiast wydają się być zadowoleni z posiadania wiedzy jedynie na temat tego, ilu użytkowników internetu odwiedziło ich stronę.

Czy zatrudnił(a)byś pracownika sprzedaży i nie kontrolował(a), jak dużo biznesu on lub ona rezerwuje? Czy był(a)byś zadowolony(a) mając wiedzę jedynie na temat tego, z iloma osobami on lub ona przeprowadzili rozmowy? Wątpię.


Mimo sposobu, w jaki strony te są prezentowane, zbyt wielka liczba hotelowych stron internetowych nie jest zaprojektowana pod kątem wyszukiwania naturalnego, nie są też zaprojektowane do napędzania rezerwacji. W ostatnich kilku latach wielu projektantów stron zostało skłonionych do budowania stron internetowych dla hoteli. Na nieszczęście, wielu z nich nie ma praktycznego doświadczenia w branży hotelowej i w związku z tym nie rozumie, jak i dlaczego ludzie wybierają jakiś hotel w sieci. Bardzo smutne jest również to, że wielu z nich nie wie, jak funkcjonują wyszukiwarki.

Zorientowane na lokalizację strony internetowej

W kilkunastu poprzednich artykułach odnosiłem się do niektórych hotelowych stron jako do niczego więcej, niż pewnej formy internetowego folderu turystycznego. Internetowy folder hotelowy jest stroną zawierająca jedynie informacje o samym tylko hotelu. To czyni ją zablokowaną z punktu widzenia wyszukiwania. Ktoś, kto projektuje taką stronę, nie rozumie w jaki sposób podróżni wykorzystują internet dla odnalezienia i zarezerwowania hotelowych pokoi.

Niewiele osób wybiera hotel bez sprawdzenia miejsca jego lokalizacji. W rzeczywistości większość podróżnych przede wszystkim wybiera miejsce turystycznej lokalizacji, lokalną atrakcyjność takiego miejsca, ewentualne wydarzenia z nim związane, a dopiero później wybiera hotel znajdujący się w jej zasięgu. Internetowe foldery hotelowe bardzo mało poświęcają miejsca, jeżeli w ogóle, informacjom o charakterystyce miejsca lokalizacji turystycznej hotelu. Jednakże jest to najważniejszy element stron pomagający w jej wyszukiwaniu. Wybór hotelu dokonywany jest najczęściej przez podróżnych w drugiej kolejności.

Kwestia wartości

Lokalizacja, nie adres hotelu, odgrywa bardzo ważną rolę w procesie determinowania wartości. Większość turystów nie wybiera hotelu jedynie z powodu oferowanych udogodnień lub stawek, liczy się wartość. Jak odpowiednia w stosunku do ich potrzeb jest lokalizacja hotelu, w porównaniu do tego, gdzie muszą lub chcą przebywać, jest ich podstawową decyzją w kwestii wartości.

Jest to również sprawa możliwości wyszukiwawczych

Zaprojektowanie strony internetowej tylko po to, by wspaniale wyglądała, jest niewielką częścią odpowiedzialności projektanta. Niemal każdy projektant potrafi stworzyć atrakcyjną wizualnie stronę. Czytaliście sporo o zdolnościach strony do jej wyszukiwania. Dla mnie jest to najważniejszy element każdej strony. Wielu projektantów stron wydaje się być już uświadomionymi w zakresie stosowania tytułowych i opisowych znaczników wyszukiwawczych (meta tagów), ważnych elementów służących wyszukiwaniu, ale ciągle jeszcze występują braki w zrozumieniu dla wyszukiwawczych tagów - słów kluczowych.

Wiele wyszukiwarek, takich jak Google, poszukuje słów kluczowych w tekście każdej strony internetowej. Oto dlaczego słowa kluczowe są bezużyteczne, jeżeli nie znajdą się w zawartości tekstowej takiej strony. Pamiętaj, zawartość tekstowa jest królem. Badania i zastosowanie słów kluczowych jest najważniejszym elementem skuteczności naturalnego wyszukiwania. Naturalne wyszukiwanie rejestruje atrybuty lokalizacji; rodzaje podróży, takie jak wesela, konferencje, itd.; oraz popularne lokalne atrakcje i wydarzenia.

Znalezienie się na stronie pierwszej w wynikach naturalnego wyszukiwania jest celem do osiągnięcia dla wszystkich hoteli. Najbardziej optymistycznym wynikiem jest zajęcie pozycji wśród trzech pierwszych rezultatów wyszukiwania naturalnego. Reklama pay-per-click jest znakomitym narzędziem do wyszukiwania sponsorowanego, ale jest zbyt kosztowne, jeżeli zignoruje się wyszukiwanie naturalne.

Konkurencja nigdy nie była ostrzejsza niż obecnie a ogromna większość podróżnych korzysta z dobrodziejstwa internetu, aby zadecydować, gdzie pojechać i gdzie się zatrzymać. Znacznie się obecnie obniżyła stopa incydentalnych podróży odkąd dała o sobie znać recesja gospodarcza. Przygotowanie efektywnych internetowych stron hotelowych stało się ważniejsze niż kiedykolwiek.

Promocja twojego hotelu przez internet nie kończy się wraz z publikacją strony internetowej w sieci, w tym punkcie ta promocja dopiero się zaczyna. Wielu hotelarzy z powodzeniem sprzedaje produkty swojego hotelu w sieci poprzez oferowanie pakietów, specjalne promocje, działalność wypoczynkową i komentarze gości. Czy ty do nich należysz?

Neil Salerno


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji