Wtorek 23 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Gastronomia » 20 sposobów na zirytowanie i utracenie klientów...

Artykuły serwisu


20 sposobów na zirytowanie i utracenie klientów lokalu


Dodano: 2011-03-15

Drukuj


Rozejrzyj się wokół siebie i sprawdź – wygląd, odczucia, zapachy i dźwięki które są postrzegane przez klientów spędzających czas w twoim barze, kawiarni lub restauracji. Przyzwyczajenie i rutyna powoduje łatwość niedostrzegania mnóstwa nieprzyjemnych, okropnych rzeczy, których doświadczają nasi goście.

Poproś kogoś, komu ufasz, aby dokonał gruntownie, uczciwego przeglądu twojego lokalu, od drzwi wejściowych do pomieszczeń na zapleczu. Oto kilka nieprzyjemnych rzeczy, na które mogą się natknąć:
• Toalety – wszystko co jest z nimi związane może być przyjemne... lub okropne. Mokre i brudne deski sedesowe, brzydkie zapachy, nieczyste powierzchnie, brak papieru –  jak one wyglądają w trakcie ruchliwego wieczoru?
• Fartuchy pracowników – znoszone i brudne, albo świeże. Czy wyglądają tak, jakby były używane do ciężkiej pracy przez cały rok?
• Nieświeże zapachy – jak świeży jest twój pokój funkcyjny, jeżeli przez jakiś czas jest zamknięty?  Albo restauracja, kiedy otwierasz ją rano?
• Personel zbierający brudne szklanki gołymi rękami – wiesz co się dzieje. Dlaczego nie używają tac?
• Otwarta, brudna i zaniedbana kuchnia. Zapracowane kuchnie stają się brudne po kilku minutach pracy, jednakże kiedy są dobrze zaprojektowane, nie są wystawione na widok publiczny. Co jest na półkach które widać na zewnątrz?
• Zniszczone podłogi w obszarach o dużym natężeniu ruchu – mogą być czyste, ale wyglądają nieszczególnie i wymagają profesjonalnej wymiany lub polerowania.
• Zabrudzone denka rondli – Kiedy ktoś zagląda do kuchni, każda metalowa powierzchnia powinna się błyszczeć, nie może być tłusta lub przypalona
• Światła wyświetlacza fluorescencyjnego widoczne przez klientów – mają na celu wyeksponowanie produktu tak, by wyglądał apetycznie, nie zaś świecił klientom w oczy.
• Zniekształcona muzyka – potrzebujesz dobrych głośników i wzmacniacza, który nie musi być mocno podkręcony. Muzyka powinna być taka, jaką lubią klienci (nie personel).
• Klienci rozglądają się i patrzą pod nogi, kiedy stoją przy twojej ladzie – jak schludny będzie to widok?
• Nieporządek, bałagan – sterty starych czasopism, przeterminowanych gazet, itd. Nie prowadzisz przecież przychodni dentystycznej!
• Czystość drzwi wejściowych i okien po godzinach pracy – czy wyglądają czysto nawet o 6 po południu?
• Wszystko się klei! Dywan przyczepiający się do butów, poręcze krzeseł oblepione od tłuszczu. Jak sprawa się ma ze spodnimi powierzchniami stolików lub kantami lady – niepokojąco? Zazwyczaj nie brakuje gumy do żucia...
• Ścieranie lady, a następnie czyszczenie dyszy ekspresu do kawy tą samą ściereczką.
• Wycieranie siedziska krzeseł po wyjściu klientów, a następnie wycieranie blatu stolików tą samą szmatką
• Widoczny sprzęt do sprzątania – mopy, wiadra, szufelki, itd. Jak to się dzieje, że one zawsze są brudne chociaż przeznaczone są do utrzymywania czystości?!
• Kosze na śmieci i pomieszczenia na odpady, jeżeli są widoczne dla klientów.
• Nie ogolony męski personel. Nie chodzi o to, że zapuszczają brody, ale o to, że polityka dotycząca ubioru, fryzur i czystości jest zbyt swobodna. Jakieś twoje przemyślenia?
• Personel jedzący lub palący w obszarze wzroku klientów – widok personelu kuchennego żującego gumę nigdy nie jest zachęcający.
• Zachowania pielęgnacyjne personelu – czy pracownicy zdają sobie sprawę z tego, że dotykają włosów, wycierają nos, bawią się kolczykami lub drapią się ? Proszę robić to gdzie indziej...

Profitable Hospitality


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji