Czwartek 18 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Jaka część hotelowego rynku internetowego...

Artykuły serwisu


Jaka część hotelowego rynku internetowego przypada na twój hotel?


Dodano: 2011-04-15

Drukuj


W internecie twoja konkurencja sprowadza się do tych hoteli, które ukazują się, tak jak twój, w rezultatach wyszukiwania. W tym momencie decydujące znaczenie ma nazwa twojego hotelu i opisowe tagi, ale o tym trochę później. Jestem pewien, że potrafisz wymienić z nazwy wszystkie hotele funkcjonujące na twoim lokalnym rynku, ale czy wiesz które z nich konkurują z tobą w sieci?

Wielu hotelarzy dokonało pokaźnych inwestycji w zbudowanie obecności swoich obiektów w internecie. Zachodzi pytanie, na ile skuteczne okazały się te inwestycje? Kiedy już ukażą się rezultaty wyszukiwania, jak wielu użytkowników kliknie na twój adres, aby odwiedzić twoją stronę? Ilu zaś spośród tych użytkowników zdecyduje się jednak, aby odwiedzić strony internetowe twoich konkurentów?

Nie ma wątpliwości, że wyszukiwarki stały się urządzeniem tak wygodnym, przyjaznym wobec użytkownika i tak precyzyjnym, iż internetowi klienci stają się od nich uzależnieni. Wyszukiwarki stały się zasadniczą częścią internetu. Żal mi, że tak wiele hotelowych stron internetowych nie jest jeszcze przyjazna dla wyszukiwarek i nie poprawiły swojej zawartości tekstowej, aby przystosować się do naturalnego wyszukiwania i wymagań stawianych wobec efektywnej sprzedaży.

Wiele hoteli korzysta z płatnej reklamy pay-per-click, aby obejść proces wyszukiwania naturalnego. Działanie takie skutkuje zazwyczaj okresowym wzrostem zainteresowania hotelem, ale wymaga także znaczącego, nieprzerwanego inwestowania. Na nieszczęście, wielu projektantów stron internetowych zachęciło hotele do korzystania z metody pay-per-click dla zrównoważenia miernych wyników osiąganych przez źle i niefachowo zaprojektowaną stronę internetową.


Według mnie wielu hotelarzy ciągle jeszcze nie czuje internetu. Podczas gdy wiele stron staje się coraz bardziej atrakcyjna, to wiele po prostu ignoruje podstawowe wymagania, by być skutecznie wyszukiwanymi i funkcjonalnymi stronami internetowymi. Zarówno projekt strony, jak i jej zawartość tekstowa stanowią ogromny wkład w uzyskanie jak najlepszych możliwości jej wyszukiwania. Kompatybilność z wyszukiwarkami nie jest rzeczą skomplikowaną, ani nie musi oznaczać zmiany całej, specyficznej i indywidualnej ‘atmosfery’ twojej strony. Wielokrotnie niewielkie zmiany mogą spowodować ogromne różnice.

Najważniejszą rzeczą jest konieczność przyciągania przez stronę tak wielu potencjalnych klientów, jak to tylko jest możliwe. Twoja strona jest niczym, o ile nie jest widoczna dla użytkowników internetu. Jednakże projekt zawartości tekstowej ma wielki wpływ na to, jak twoja strona zauważana jest przez wyszukiwarki i na jakiej pozycji umieszczana jest w rezultatach wyszukiwania.

Nie powinieneś już dłużej być zadowolonym z administratorów, którzy po prostu śledzą ilość użytkowników odwiedzających twoją stronę. Optymalizacja strony obejmuje zdolność twojej strony do dokonywania konwersji osób oglądających w rezerwujących. Pozyskiwanie użytkowników internetu do odwiedzenia strony jest tylko połową zadania i to tą łatwiejszą. Ilu odwiedzających rzeczywiście decyduje się na dokonanie rezerwacji? Wydajność oznacza ilość rezerwacji.

Rozmawiałem kiedyś z internetowym profesjonalistą, który był zadowolony z mniemania, że jedyny sposób zwiększenia rezerwacji wiedzie poprzez przyciągnięcie większej ilości odwiedzających. No cóż, a może by tak zastanowić się nad zoptymalizowaniem projektu strony, tak by większa ilość spośród tych dodatkowych osób odwiedzających tę stronę dokonała rezerwacji?

Wraz z upływem czasu, wiele hotelowych stron internetowych zmierza do stania się zbiorem chaotycznych, niepowiązanych ze sobą informacji, co jest spowodowane pragnieniem wtłoczenia tam tak wielu informacji, jak to tylko jest możliwe, jakby robiło to jakąś różnicę przy osiąganiu podstawowego celu funkcjonowania strony. Czasami mniej, znaczy więcej. Z kolei na wielu innych stronach ciągle wyświetlane są informacje zdezaktualizowane, z powodu zwykłego niedbalstwa. Internetowa strona hotelowa nie jest twoim internetowym folderem reklamowym. Jest ona bezustannie ewoluującym narzędziem sprzedażowym.

Nie oszukuj się, jeżeli twoja strona nie przynosi spodziewanych rezultatów, rozwiązania problemów nie można załatwić po prostu optymalizacją pod potrzeby wyszukiwarek internetowych (SEO). Przyciągnięcie większej ilości odwiedzających na niefunkcjonalną stronę, nie załatwia niczego. Stworzenie efektywnego narzędzia sprzedaży wymaga dużo więcej wysiłku niż proste zamieszczenie pięknych zdjęć i wyliczenia informacji związanych z urządzeniami i udogodnieniami twojego hotelu. Twoja strona powinna być zaprojektowana zgodnie z sensownymi zasadami hotelowego marketingu, co oznacza że musi być zaprojektowana do prowadzenia sprzedaży. Pewnie już o tym słyszałeś, że zawartość tekstowa jest królem. Wielu projektantów poświęca wiele czasu komponowaniu układu fotografii z elementami migającymi zamiast spożytkować go na zbudowanie tekstu i systemu linków, najważniejszych składników twojej strony internetowej.

Większość internetowych ekspertów powie ci, że nazwa twojego hotelu i tagi opisowe są niezmiernie ważne. W momencie wyboru strony spośród rezultatów wyszukiwania, nazwa i opis są twoimi narzędziami sprzedaży. To jest to, co ludzie czytają w celu zdecydowania jaką stronę wybrać.

Ktokolwiek zaprojektuje twoją stronę, uczyń go odpowiedzialnym za jej produktywność w zakresie dokonywanych rezerwacji. Chyba że twój bank zgodzi się na udzielanie ci kredytów biorąc pod uwagę jedynie ilość osób odwiedzających twoją stronę. Według danych Secure-Res, znanego i popularnego systemu rezerwacji online, wskaźnik konwersji spośród wszystkich odwiedzających na przeciętnej stronie internetowej jego klientów kształtuje się na poziomie 3,48%; czy nie byłoby logiczne aby wskaźnik ten był dużo wyższy? Czy możesz sobie wyobrazić, abyś rezerwował pokój tylko dla 4 spośród 100 osób dzwoniących do twojego hotelu?

Neil Salerno


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji