Środa 24 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Lista wymagań dla działu housekeepingu w 2011...

Artykuły serwisu


Lista wymagań dla działu housekeepingu w 2011 roku


Dodano: 2011-05-10

Drukuj


Dział housekeepingu w każdym hotelu stanowi jeden z jego największych ośrodków kosztowych, a jednak jest jednym z działów najbardziej w hotelu nie dostrzeganych. Poniżej przedstawiono listę porad, zastosowanie których wywrze znaczący, pozytywny wpływ na twoje procedury housekeepingu – pomogą ci one również w sporządzeniu listy instrukcyjnej w zakresie redukcji kosztów i zwiększenia wydajności, a być może nawet w przeorganizowaniu pracy całego działu.

• Zatrudnij odpowiednich pracowników housekeepingu. Poszukuj czegoś więcej niż tylko figurantów z zadaniem sprzątania pokoi. W uzupełnieniu do znajomości techniki pracy wartą rozważenia jest osobowość zatrudnianych osób. Ludzie o określonym rodzaju osobowości nie będą wykonywać pracy przy sprzątaniu pokoi w długich okresach czasu – nie dlatego, że nie potrafią tego robić, ale z powodu monotonii wykonywania tych samych zadań. Praca w dziale housekeepingu może być monotonna. Wykorzystuj różnego rodzaju testy przy zatrudnianiu właściwych osób.
• Stwórz programy nagrodowe dla wygenerowania emocji wewnątrz działu.
• Dokonuj częstych regulacji maszyn pralniczych i suszarek w celu obniżania kosztów związanych ze zużyciem energii elektrycznej / paliwa.
• Staraj się, aby dozowniki środków chemicznych były sprawdzane przez dostawców tych środków za każdym ich pobytem w twojej firmie. W uzupełnieniu oszczędnego i prawidłowego dozowania środków chemicznych kontrole dozowników pozwolą na zapewnienie doskonałej czystości czyszczonych obiektów i ich mniejsze odbarwienia (w przypadkach podawania zbyt dużych ilości chloru lub innych detergentów).


• Bądź niekonwencjonalny i kreatywny. Na przykład pierz w porze nocnej, aby zredukować rachunki za energię elektryczną. Energia elektryczna jest tańsza poza godzinami szczytu.
• Pierz przy pełnej pojemności urządzeń piorących. Korzystaj z mierników informujących o pełnym załadowaniu pralek i suszarek. Twoje urządzenia będą pracowały lepiej, a jakość pościeli będzie się wolniej pogarszała.
• Jeżeli jesteś w stanie zainwestować w nowe wyposażenie i udoskonalenia weź pod uwagę korzyści płynące z programów ekologicznych i rządowych programów motywacyjnych.
• Łącz odpowiedzialność za wykonanie pracy wewnątrz działu housekeepingu dla zmaksymalizowania wydajności i unikania przestojów.
• Korzystaj z usług nocnego kontrolera (jeżeli jesteś właścicielem mniejszego obiektu) do zajmowania się praniem.
• Upewnij się, że przestrzega się czasu przeznaczonego na sprzątanie pokoi. Bądź kreatywny w zakresie obsługi gości długoterminowych – być może pranie pościeli co trzy dni i świadczenie bardzo szybkiej (pięciominutowej) obsługi: wymiana ręczników, opróżnienie i usunięcie śmieci z pojemników.
• Składanie pościeli może być zadaniem zabierającym pracownikom pralni zbyt wiele czasu. Trik polega na tym, aby złożyć jak najmniej pościeli ponieważ pracownik housekeepingu i tak natychmiast rozłoży pościel tak skrupulatnie składaną przez pracowników pralni. Prześcieradła i większe elementy mogą być składane w formie rozłożonej na wózku transportowym i odstawiane do podręcznego pomieszczenia składowego do wykorzystania w dniu następnym.
• Nie spiesz się z wyrzucaniem pościeli – istnieje cała gama produktów do usuwania szczególnie uciążliwych zabrudzeń.
• Poświęć dużo czasu na ten bardzo ważny dział hotelu i stań się jego opiekunem. Bliższa współpraca pomiędzy kierownictwem a działem housekeepingu przyniesie znaczące korzyści dla twojego hotelu.

Istotny i ważny Dział, jakim jest housekeeping jest niezbędny dla odnoszenia przez hotel sukcesów. Dodatkowy czas i uwaga poświęcone temu działowi są tego warte w celu udoskonalania procedur i wzrostu wydajności pracy. Usprawniony housekeeping przyczynia się do oszczędności w działalności operacyjnej ogółem i stanowi ulgę dla twojego budżetu.

Gilles Arditi


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji