Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Opłaty za usługę Wi-Fi w brytyjskich hotelach w... | Aktualności hotelarskie ze świata
Opłaty za usługę Wi-Fi w brytyjskich hotelach w ogniu krytyki
|
Wi-Fi na cenzurowanym
|
Hotele kontynuujące pobieranie od swoich gości opłat za dostęp do internetu znalazły się w ogniu krytyki kiedy, jak okazało się w wyniku najnowszych badań, sieci hotelowe są bardziej skłonne do nakładania najbardziej uciążliwych opłat.
Sieć Hilton, na przykład, nakłada średnią opłatę w wysokości 15 £ za jeden dzień dostępu do usługi wi-fi, a tego samego rodzaju usługa w Holiday Inn wynosi 13 £ dziennie, ujawniły przeprowadzone w tym zakresie badania. Crowne Plaza nakłada natomiast w swoich hotelach średnią opłatę w wysokości 10 £, za 24 godzinny dostęp do internetu, a w Jurys Inn goście muszą uiszczać za tę usługę 8 £ za dzień.
Jednocześnie stwierdzono, że szereg niezależnych hoteli - w tym St James Hotel and Club w Londynie, Fairlawns Hotel and Spa w Birmingham, The Shelbourne w Dublinie, i The Merchant w Belfaście - zapewniają swoim gościom bezpłatny dostęp do Internetu.
Badanie, przeprowadzone przez Gogobot, stronę poświęconą opiniom w branży hotelarskiej, wykazało również, że turyści w Londynie często ponoszą najwyższe opłaty. Londyński Hilton na przykład pobiera od gości opłaty w wysokości 20 funtów za 24 godzinny dostęp do internetu, podczas gdy hotele tej samej firmy w Belfaście, Glasgow i Liverpoolu liczą sobie za tę samą usługę 15 funtów, a w hotelu w Manchesterze - 14 funtów. Podobnie rzecz się ma z hotelami marki Crowne Plaza - 9,99 £ w hotelu w Londynie, ale tylko 7.50 £ w hotelu Crowne Plaza w Liverpoolu.
Inne hotele narzucające wysokie opłaty, to: Intercontinental London Park Lane, Dalhousie Castle Hotel and Spa w Edynburgu i The Lowry w Manchesterze. Wszystkie trzy obiekty życzą sobie 15 funtów za 24-godzinny dostęp do internetu.
"W czasach, gdy dostęp do internetu jest tak niezbędny dla wielu gości hotelowych, jak na przykład ciepła bieżąca woda - nic dziwnego więc, że wysokiej klasy hotele traktują go jak dodatkowe źródło przychodów", mówi Kelly Lees, dyrektor generalna w Gogobot na Europę. "Nasi użytkownicy recenzowali wiele hoteli wymienionych w ankiecie i zauważyliśmy, że opłaty za usługę wi-fi negatywnie wpłynęły na osiągnięte przez nie ratingi".
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |