Strona główna » Aktualności hotelarskie ze świata » Accor zbadał internetowe nawyki turystów regionu... | Aktualności hotelarskie ze świata
Accor zbadał internetowe nawyki turystów regionu Azji i Pacyfiku
|
Accor zbadał nawyki internetowe turystów regionu Azji i Pacyfiku
|
Tajscy i chińscy turyści są najbardziej aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych w regionie Azji i Pacyfiku, a mieszkańcy Australii i Nowej Zelandii korzystają z nich w najmniejszym stopniu poinformował Accor Hotels Asia Pacific Social Media Monitor, w którym przeanalizowano nawyki związane z mediami społecznościowymi wśród turystów w tym regionie.
Accor wspólnie z ORC International przebadał ponad 5400 turystów w 11 krajach Azji i Pacyfiku (APAC), którzy przebywali w hotelu co najmniej raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy i którzy korzystają z mediów społecznościowych przynajmniej raz w tygodniu.
Do szczegółowych ustaleń raportu należą m.in.: · Facebook jest najbardziej powszechnym medium społecznościowym w APAC, a szczególnie w Tajlandii (72%), na Filipinach (60%) i w Singapurze (55%). Facebook napotyka na konkurencję w postaci silnych lokalnych podmiotów tylko na pewnych określonych rynkach: WeChat i Sina Weibo w Chinach i Line w Tajlandii. · Nawet w Chinach, gdzie Facebook nie jest łatwo dostępny, 15% respondentów stwierdziło, że korzysta z niego i otwiera go kilka razy dziennie, prawie tak często, jak lokalną witrynę RenRen. · Google+ zaczyna zyskiwać na znaczeniu, a 24% respondentów korzysta z niego kilka razy dziennie. Pomimo tego ogólnego wzrostu, jego wykorzystanie jest nadal bardzo ograniczone, w czasie (13%) i po (4%) podróży. · Instagram uzyskał nieco niższe wyniki, a tylko 12% z ogólnej liczby badanych mówi, że korzysta z niego co najmniej raz dziennie. · Indyjscy goście najchętniej utrzymują kontakty z hotelami, w których już przebywało (79%), podczas gdy turyści z Azji Północnej, Hongkongu i regionu Pacyfiku nie są do tego skłonni. · Badanie zadowolenia gości jest nadal najbardziej popularne w formie kontaktu po pobycie w hotelu (29%) i przy pomocy kart komentarzowych 19%, zwłaszcza w przypadku osób starszych. Tylko 14% respondentów zamieszcza recenzję online, a najchętniej robią to turyści z Indii i Singapuru. · Ogólnie rzecz biorąc, preferowanym sposobem kontaktu z hotelem jest bezpośrednia komunikacja z pracownikami hotelu, niezależnie od negatywnego (34%), czy pozytywnego (28%) doświadczenia.
Źródło: Accor Group
| | | |
|
Komentarze: |
|
|
|
|
|
| | |