|
Palacio Nazarenas by Orient-Express, Cusco, Peru
|
ReviewPro - firma zajmująca się opiniami klientów branży hotelarskiej, opublikowała swój pierwszy roczny raport, Top Luxury Hotel & Brand Report, zawierający listę luksusowych hotelowych marek o najlepszej reputacji online, zgodnie z wynikiem wskazanym przez indeks GRI (Global Review Index).
Badanie opiera się na analizie 839593. opinii gości opublikowanych w 2013 roku w Internecie dotyczących hoteli, które według firmy STR Global, zaklasyfikowane zostały jako "luksusowe". Analizą objęto łącznie 1692 obiekty i 84 marki funkcjonujące na obszarze pięciu kontynentów. Liczba opinii gości hoteli luksusowych marek wzrosła w ciągu 2012 roku, o 35%.
ReviewPro podzieliła wyniki badań na trzy obszary: duże marki (dla grup z ponad 20 obiektami), małe marki oraz indywidualne hotele.
Oberoi Hotels & Resorts, dysponujący obiektami w Indiach, Indonezji, Dubaju, Mauritiusie, Egipcie i Arabii Saudyjskiej zajął 1. miejsce w rankingu dużych marek, z imponującym wynikiem 94,7% GRI. Four Seasons i Orient Express, zdobyły odpowiednio 92,3% i 92,1%.
5 czołowych dużych luksusowych marek w 2013: 1. Oberoi Hotels - 94.7% 2. Four Seasons - 92.3% 3. Orient Express - 92.1% 4. Park Hyatt - 91.3% 5. Taj Hotels - 91.0%
5 czołowych małych luksusowych marek w 2013: 1. Constance Hotels - 93.7% 2. Capella Hotels - 93.6% 3. Montage Hotels - 93.0% Firmdale Hotels - 93.0% 4. Andaz Hotels - 92.8% 5. Raffles Hotels - 92.6%
5 czołowych niezależnych hoteli w 2013: 1. Palacio Nazarenas, Orient-Express, Cusco - 99.2% 2. Northern Belle, Orient-Express - 98.4% 3. A Rosewood Resort, Jumby Bay - 98.2% The Oberoi Vanyavilas, Ranthambhore - 98.2% 5. Four Seasons Tented Camp, Golden Triangle - 98.0%
|